اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نرخ های پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی در نارمک (+جدول)



اخبار اقتصادی - روایت دلالان ملك از عوامل ركود تابستانی
جام‌جهانی بر بازار مسكن اثر گذاشت؟

این روزها بازار مسکن طبق گفته اغلب مشاوران املاك حال و روز خوشی ندارد و دلیل ناخوشی (ركود همراه با كسادی) را عوامل مختلفی همچون برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال و ناتوانی قدرت خرید عنوان می‌كنند كه باعث شده متقاضیان در خریدهای خود تاخیر به وجود بیاورند و انجام معامله را به زمانی دیگر موكول كنند.

شواهد در بازار معاملات خرید و فروش واحدهای مسکونی نشان می‌دهد که بازار خالی از مشتری، حتی در حد جست‌وجوی قیمت است.


تعدادی از مشاوران املاک فعال در شرق تهران درباره وضعیت کنونی بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی به «دنیای اقتصاد» این چنین پاسخ دادند: در شرایط فعلی بازار معاملات مسکن به اندازه‌ای کساد و بی‌رونق است که باید گفت بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی فاصله‌ای تا تعطیل شدن ندارد.


فعالان بازار مسکن، این رکود را حاصل وجود چند علت می‌دانند و خاطر نشان کردند: انتظار برای اعلام نتیجه مذاکرات وین، مسابقات جام جهانی و همچنین شروع ماه مبارك رمضان باعث شده معاملات مسكن به این شكل دربیاید.


از طرف دیگر، افزایش 10 تا 20 درصدی قیمت پیشنهادی مسکن از ابتدای سال تا به امروز در بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی در مناطقی از جمله شرق و غرب تهران حاصل اقدام جدید فروشنده‌ها در بازار مسکن است.


یکی از بنگاهداران در خیابان نارمک اظهار کرد: حدود یک ماه گذشته در روز بنگاه‌ها پذیرای حداقل 4 مشتری حضوری به‌عنوان خریدار بودند، هرچند به معامله هم ختم نمی‌شود، اما اکنون وضعیت طوری شده است که همین تعداد مشتری هم در بازار مراجعه نمی‌کند.
وی در ادامه تصریح کرد: اکنون ارزان‌ترین واحد مسکونی در محله نارمک متری 4 میلیون و 500 هزار تومان عنوان می‌شود و بالاترین قیمت پیشنهادی برای هر متر مربع از واحد مسکونی درجه یک حدود 6 میلیون و 500 هزار تومان و حتی بیشتر عنوان می‌شود.


شاهرودی تاکید کرد: اما بازه قیمتی که برای اکثر واحدهای نوساز در نارمک مورد توجه فروشنده‌ها است در ازای هر متر بین 5 میلیون تا 6 میلیون تومان است.


این مشاور املاک همچنین در رابطه با قدرت مالی خریداران در بازار مسکن فعلی به «دنیای اقتصاد» گفت: خریداران با کمک وام خرید و پس‌انداز، حدود 50 میلیون تا 100 میلیون تومان از قیمت‌های پیشنهادی فروشنده‌ها عقب‌تر هستند که تامین کردن این مبلغ برای خریداران بسیار دشوار و شاید هم نشدنی باشد.


یکی از گران‌ترین واحدهای مسکونی در خیابان نارمک مربوط به واحدی نوساز 150 متری در خیابان در دشت است که قیمت هر متر مربع آن 5 میلیون و 500 هزار تومان اعلام شده است.


از طرف دیگر 5 میلیون و 200 هزار تومان قیمت پیشنهادی فروش هر متر مربع واحدی نوساز به متراژ 80 متر مربع در حوالی میدان 10 نارمک است که بیش از قیمت واقعی منطقه ارزش‌گذاری شده است.

 

اخبار ,اخبار اقتصادی ,بازار مسکن

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 


ویدیو مرتبط :
تیزر فروش واحدهای مسکونی لوکس منطقه دروس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نرخ های پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی منطقه 2 تهران (+جدول)



اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت مسكن در منطقه2 تهران

 

اخبار اقتصادی - كف و سقف قیمت مسكن در منطقه2 تهران

حداقل قیمت معامله شده برای یک متر مربع واحد مسکونی در منطقه 2 تهران در نیمه دوم سال گذشته، یک میلیون و 111 هزار تومان از سوی مرکز آمار اعلام شده است.

البته این قیمت حتما موردی خاص است چرا كه متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسكونی در این منطقه قریب به 5/5 میلیون تومان است.

 

همچنین 21 میلیون و 657 هزار و 300 تومان به عنوان حداکثر قیمت معامله شده برای یک متر مربع واحد مسکونی در نیمه دوم سال قبل در همین منطقه بر اساس تحقیقات مرکز آمار، اظهار شده است.


میانگین قیمت‌های معامله شده برای هر متر مربع از واحد مسکونی در منطقه 2 طی 8 ماه گذشته، 5 میلیون و 481 هزار و 800 تومان از سوی مرکز آمار اعلام شده است.


این ارقام نشان می‌دهد فاصله شدیدی بین قیمت مسكن در محله‌های مختلف منطقه2 وجود دارد طوری كه گران‌ترین نقطه آن تا 20 برابر ارزان‌ترین نقطه‌اش، ارزش دارد.
طبق اعداد و ارقام اعلام شده توسط مرکز آمار، میزان تغییر قیمت‌های معامله شده واحدهای مسکونی در منطقه 2 در نیمه‌دوم سال گذشته نسبت به نیمه‌اول همان سال، 8/0 درصد بوده است و از طرف دیگر تعداد معاملات در این بازه زمانی 7/4 درصد كاهش داشته است.


علاوه براین، میزان تغییر قیمت‌های معامله شده واحدهای مسکونی در منطقه 2 در نیمه دوم سال گذشته در مقایسه با نیمه اول سال 91، معادل  6/31 درصد افزایشی بوده است.
با این حال در هفته گذشته یکی از ارزان‌ترین واحدهای مسکونی در محله سعادت آباد در میدان بوستان با این مشخصات به بازار فروش عرضه شد: متراژ این واحد 120 متر مربع، 8 سال ساخت و قیمت هر متر مربع آن 6 میلیون و 100 هزار تومان تعیین شده است.
از سوی دیگر یک واحد مسکونی که قیمت هر متر مربع آن 12 میلیون تومان اعلام شده بود به بازار معرفی شده و مشاوران املاک این قیمت را بالاتر از ارزش واقعی منطقه (گران‌قیمت) عنوان کردند، زیرا بازه قیمت هر متر از چنین واحدی را بین 8 میلیون و 200هزار تومان تا 9 میلیون 300 هزار تومان عنوان کردند. واحد مذکور 108 متر مربع، نوساز و در خیابان فلامک واقع در شهرک غرب است.


همچنین 4 میلیون تومان قیمت پیشنهادی فروش هر متر مربع یک واحد مسکونی 83 متری 18 سال ساخت در پل تاج محدوده ستارخان نمونه‌ای از ارزان‌ترین واحدهای فروشی در بازار مسکن طی چند روز گذشته است، چراکه قیمت ارزنده هر متر مربع این واحد از 4 میلیون و 560 هزار تومان تا 5 میلیون و 60 هزار تومان برآورد می‌شود.


از طرف دیگر در خیابان بیست و هفتم گیشا یک واحد 115 متری 18 سال ساخت با یک قیمت نجومی به بازار فروش معرفی شده است. قیمت هر متر مربع این واحد 13 میلیون تومان محاسبه شده است در صورتی که قیمت هر متر این واحد باید بین 6 میلیون و 490 هزار تومان تا 7 میلیون و 70 هزار تومان باشد.

 

اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت مسكن در منطقه2 تهران

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد