اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نرخ قطعی اجاره آپارتمان در منطقه 6



 منطقه 6 تهران به واسطه قرار گرفتن در مرکز شهر و بافت غالب اداری و تجاری، همواره سهم قابل ملاحظه‌ای از تقاضای مسکن را به خود اختصاص می‌دهد. به اذعان مشاوران املاک، این تقاضا از سهولت دسترسی کارمندان به محل کار و جلوگیری از هزینه‌های سنگین جا به جایی میان منطقه‌ای، در شهر پرترافیکی همچون تهران ناشی می‌شود.

این منطقه که 2/ 3 درصد از مساحت تهران را به خود اختصاص داده است، از شمال به بزرگراه همت از غرب به بزرگراه چمران از شرق به بزرگراه مدرس و خیابان مفتح و از جنوب به خیابان انقلاب محدود می‌شود. از مهم‌ترین محله‌های واقع در این منطقه می‌توان به محله‌های نصرت، کشاورز، امیرآباد، یوسف‌آباد، بهجت‌آباد، کریم خان، ساعی و آرژانتین اشاره کرد که مطلوبیت و قیمت آنها تفاوت قابل ملاحظه‌ای دارد.

بررسی سامانه اطلاعات بازار املاک ایران نشان می‌دهد ارزان‌ترین آپارتمان منطقه 6 که در طول سه هفته کاری گذشته از سال 1395 به اجاره رفته است، در محله امیرآباد، خیابان باباطاهر واقع شده که 65 مترمربع مساحت دارد و 15 ساله است. ودیعه این آپارتمان 2 میلیون تومان و اجاره آن 150 هزار تومان بوده است. اجاره‌بهای قطعی گران‌ترین آپارتمان این منطقه نیز مربوط به واحد مسکونی نوساز 152 مترمربعی واقع در محله یوسف‌آباد، خیابان آماج است که با پرداخت 275 میلیون تومان به رهن کامل درآمده است.
 

 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی,مسکن

 

 اخباراقتصادی  -  دنیای اقتصاد


ویدیو مرتبط :
انواع اجاره نامه - نکات حقوقی و آموزشی اجاره خانه و آپارتمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نرخ قطعی اجاره بهای آپارتمان های پایتخت+ جدول قیمت



شهریور، ماه پایانی فصل اجاره است. تابستان که می‌آید فصل اجاره و جابه‌جایی‌ها آغاز می‌شود. دفاتر مشاور املاک پرمشتری است. صاحبخانه‌ها به دنبال آن هستند که خانه‌هایشان را با بالاترین قیمت اجاره دهند و مستاجرانی که می‌خواهند درخانه‌هایی با قیمت مناسب ساکن شوند.

اما امسال سال آرامی برای مستاجران بود. به جز چند هفته اول تابستان که برخی از مالکان بیش از تورم سالانه بر نرخ اجاره‌شان افزودند که پس از مدتی مجبور به کاهش نرخ‌هایشان شدند، سایر روزهای تابستان بازار اجاره آرام و تقریبا بدون نوسان بود. امسال به‌طور متوسط 10 درصد به نرخ اجاره بها افزوده شد.

هرچند برخی از کارشناسان معتقد بودند به دلیل کاهش قیمت مسکن نرخ اجاره بها نیز نباید افزایشی داشته باشد. به دلیل کاهش نرخ سود بانکی امسال برخی مالکان به دریافت رهن حدود یک میلیون تومان به ازای هر متر مربع تمایل بیشتری داشتند، اما فایل‌های رهن کامل در هفته‌های پایانی مرداد ماه بیش از فایل‌هایی بود که درخواست اجاره بهای بالا داشتند.

به نظر می‌رسد با افزایش تعداد خریداران مسکن، که با کمک وام و رهن کامل می‌توانند صاحبخانه شوند تمایل به رهن کامل نیز افزایش یافته بود.

 

اخبار,اخباراقتصادی , اجاره بهای مسکن

 

اخبار اقتصادی  -  دنیای اقتصاد