اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نرخ فروش زنان ایزدی در سوریه توسط داعش


منابع حقوق بشری تاکید کردند که داعش در قبال ارائه هر زن ایزیدی به عناصر تحت امر خود، یک هزار دلار از آنها دریافت کرده است.

خبرگزاری مهر: یک موسسه حقوق بشری در سوریه در گزارشی اعلام کرد: گروه داعش طی روزها و هفته‌های اخیر 300 زن ایزیدی را که از عراق ربوده بوده، در میان عناصر خود در سوریه تقسیم کرده است.

گروه تروریستی داعش این زنان را با این بهانه که "غنایم جنگ با کفار" هستند، چند هفته پیش در عراق ربود و آنها را به سوریه منتقل کرده است.

منابع حقوق بشری تاکید کردند که داعش در قبال ارائه هر زن ایزیدی به عناصر تحت امر خود، یک هزار دلار از آنها دریافت کرده است.

بنابراین گزارش، بیشتر این زنان در مناطق حومه شمالی حلب، و حومه الرقه و الحسکه به فروش رسیده اند.

این در حالی است که چندی پیش تلاش برخی مقامات ارشد کرد و عرب برای تحویل زنان ایزیدی در قبال ارائه مبالغ مالی به گروه تروریستی داعش از طریق برخی میانجیگرها به شکست منجر شده است.

موسسات حقوق بشری به شدت این گونه اقدامات ضد اسلامی و به دور از شئون انسانی توسط داعش را محکوم کرده اند.


ویدیو مرتبط :
داعش بردگی و فروش زنان و کودکان ایزدی را تایید کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موصل در اشغال داعش (عکس)/خرید و فروش سیگار ممنوع، خروج زنان از خانه بدون محرم ممنوع



اخبار ,اخبار بین الملل ,اشغال شهر موصل توسط نیروهای داعش

اخبار بین الملل - موصل در اشغال داعش (عکس)

موصل، دومین شهر پرجمعیت عراق مرکز استان نینوا به اشغال نیروهای داعش نزدیک به القاعده درآمده است.

داعش نام اختصاری مجموعه "دولت اسلامی عراق و شام" است. داعش مناطق تحت کنترل خود را با نام "ولایت" اسم گذاری می کند.

 

 در این تصویر، داعش بنر بزرگی را با عنوان "ولایت نینوا به شما خوش آمد می گویم" در ورودی شهر موصل نصب کرده است. در بخشی از این بنز هم پرچم سیاه رنگ القاعده نصب شده است. در این پرچم عبارت سفید رنگ "لا اله الله الله"، عبارت نوشته سیاه رنگ محمد رسول الله در دایره زمینه سفید و عبارت "دولت اسلامی عراق و شام" دیده می شود.

 

نیروهای داعش روز سه شنبه گذشته توانستند شهر موصل را اشغال کنند.

 

اخبار ,اخبار بین الملل ,اشغال شهر موصل توسط نیروهای داعش

 

-------------------------------------

 

اخبار بین الملل - دستورات داعش در موصل: خرید و فروش سیگار ممنوع، خروج زنان از خانه بدون محرم ممنوع

در اطلاعیه ها توضیح داده شده که رئیس داعش براساس تشخیص خود برای مصارف مناسب، بودجه و بیت المال را هزینه خواهد کرد.

خرید و فروش سیگار ممنوع، خروج زنان از خانه بدون محرم ممنوعمجموعه افراط گرای اسلامی داعش نزدیک به القاعده روز سه شنبه هفته گذشته توانست کنترل شهر موصل در شمال عراق را در دست بگیرد. این گروه مجموعه دستورات هشدار آمیزی از جمله "ممنوعیت دخانیات" را در میان مردم این شهر توزیع کرده است.

 

به گزارش عصر ایران، داعش توانسته است ساختمان استانداری، پایگاه های ارتش، پلیس، شعبه های بانک، فرودگاه نظامی و غیرنظامی، انبارهای سلاح و زندان موصل را اشغال کند.

 

داعش نامی است که رسانه ها برای مجموعه مسلح سلفی "دولت اسلامی عراق و شام" استفاده کرده اند. مقامات این گروه تهدید کرده اند هر کسی که این اسم را به کار گیرد با مجازات شلاق روبه رو خواهد شد.

 

داعش که شهر موصل را در کنترل خود دارد با انتشار و توزیع اعلامیه هایی در سطح مناطق تحت کنترل خود در عراق، به آنها درباره اقدام نظامی علیه این گروه هشدار داد و تصریح کرد: هر کسی علیه داعش دست به اسلحه ببرد سرکوب خواهد شد.

 

این گروه تندروی اسلامی در عراق در این اطلاعیه ها اعلام کرد: مزارهای ساخته شده را تخریب خواهیم کرد. هیچ قبری را نخواهیم دید مگر اینکه آن را صاف کنیم و هیچ مجسمه ای را نخواهیم دید مگر اینکه آن را بر می چینیم.

 

داعش تاکید کرد: پول بیت المال و بودجه عمومی، تحت مدیریت انحصاری این گروه قرار خواهد گرفت و هیچ کس دیگری حق ندارد از این پول برداشت کند.

 

در اطلاعیه ها توضیح داده شده که رئیس داعش براساس تشخیص خود برای مصارف مناسب، این بودجه را هزینه خواهد کرد.

 

داعش همچنین از زنان در موصل خواسته است حجاب، عفاف و پوشش خود را حفظ کنند و بدون مرد محرم از خانه خارج نشوند.

 

بنر خوش آمدگویی داعش (دولت اسلامی عراق و شام) در ورودی شهر موصل عراق

 

دستورات داعش در موصل: خرید و فروش سیگار ممنوع، خروج زنان از خانه بدون محرم ممنوع

 

این اعلامیه ها خطاب به مردم "ولایت نینوا" نوشته شده اند. داعش برای تقسیم بندی مناطق تحت کنترل خود از کلمه "ولایت" استفاده می کند که اشاره به استفاده از این کلمه در دوره های صدراسلام است.

 

با اشغال شهر موصل توسط داعش، شمار زیادی از مردم این شهر به سمت مناطق امن فرار کرده اند. رسانه ها تعداد آوارگان و پناهندگان ناآرامی های شمال عراق را حدود نیم میلیون نفر اعلام شده است.

اخبار بین الملل - عصرایران