اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نرخ عجیب اجاره و فروش مسکن در تهران


چندی است روند صعودی نرخ اجاره بها از یمرایند منطقی خارج شده و در مناطق مختلف تهران سخن از قیمت هایی به میان می آید که انسان را بهت زده می کند.

عصرایران: موضوع اجاره مسکن برای اکثریت مردم امری مهم و نه چندان جدید است. نه چندان جدید از آن جهت که هر روز در صفحات نخست روزنامه و خبرگزاری‌ها گزارشی از قیمت اجاره بها و خرید خودنمایی می‌کند که البته نه مسئولی را به فکر نوش دارویی برای این درد می‌اندازد و نه مالکان را به فکر مراعات حال عامه مردم.

در این میان اما چندی است روند صعودی نرخ اجاره بها از یمرایند منطقی خارج شده و در مناطق مختلف تهران سخن از قیمت هایی به میان می آید که انسان را بهت زده می کند.

به موازات این امر که عرصه را برای مردم عادی تنگ کرده است در منطقه ای از تهران عده ای بی خیال از رشد قیمت ها سرگرم مبادله کردن ملک با قیمت های نجومی هستند.


خبرنگاری به عنوان خریدار ملک به چند بنگاه معاملات ملکی در شمال تهران مراجعه کرد و به نتایج جالبی دست یافت.



در ذیل این گزارش مسنتد از نظرتان می گذرد؛
 
 این بار برخلاف روال سابق به عنوان خریدار راهی معاملات ملکی شده و سراغ ویلاهای چند صد متری و پنت هاوس‌های فول آپشن را گرفتم.

-  یه اکازیون دارم تو خیابون فرشته اصلا برای شما ساخته شده، ۲۳۵ متر، ۲۵۰ متر تراس، طبقه هفتم با کلیه مشاعات و... ۱ میلیارد و ۳۳۵ میلیون تومان.

-  مورد دیگه‌ای ندارید؟

- این مورد مال یکی از آشناهای خودمونه، تو فرشته طبقه دهم، ۴ تا پارکینگ، نوساز، متری ۱۵ میلیون تومان.

- یکی دیگه هم هست، ۶۰۰ متر، ۷ خوابه، ۳۰۰ متر تراس مشجر، دید چهار طرف. متری ۱۶ میلیون تومان.

* بنگاهی دیگر، این بار به قصد اجاره

-  زعفرانیه، انتهای خیابان... امکانات فول، تک واحدی، ۲۸۰ متر، ۳۶۰ میلیون رهن کامل!

-  یه کم پایین‌تر هم یه مورد دارم ۳۳۰ متر، ۲۰۰ میلیون تومان ودیعه، ۴ میلیون اجاره.

- مورد دیگه‌ای ندارید؟

- معلومه که خیلی سخت پسندید، یه مورد دارم که برای هر کسی رو نمی‌کنم، تو خیابون... اهل این محل باشی برج... رو می‌‌شناسی، همه وکیل و وزیرا اینجا می‌شینن، بخاطر اونا هر کسی رو تو برج راه نمی‌دن، الانم صاحب این مورد داره می‌ره اونور، آپارتمان رو مفت می‌ده. یه آپارتمان نقلی ۲۵۰ متری، طبقه ۵، ۲ تا پارکینگ، خواب مستر، استخر و سونا و... 500 میلیون تومان ودیعه، ۵ تومان اجاره.

نتیجه گیری!

 این قیمت های آنچنانی ما را به یاد کش مکش‌های موجران و مستجران بر سر یکی دو میلیون کم و زیاد کردن پول خانه در بسیاری از محله‌های این شهر بزرگ  انداخت.

دو میلیونی که شاید برای تغییر دکوراسیون گوشه کوچکی از آن آپارتمان‌های مرفه نشین هم کافی نباشد.


ویدیو مرتبط :
‫نرخ رهن و اجاره واحد تجاری در تهران‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اتفاق جدید در بازار مسکن/ جدیدترین قیمت فروش و اجاره در تهران



اتفاق جدید در بازار مسکن/ جدیدترین قیمت فروش و اجاره در تهران

طبق گفته اکثر مشاوران املاک، اواخر اردیبهشت ماه زمانی است که بخشی از بازار مسکن از لحاظ قیمت دچار تحولات و ثبات قیمتی می‌شود و بالاخره فرصتی فراهم می‌شود تا متقاضیان (خریداران و مستاجران) بتوانند برای انتخاب واحد مورد نظرشان از بابت خرید یا اجاره تصمیم خود را قطعی کنند.

بنگاهداران مسکن براین باورند که مالکان در این فرصت زمانی تصمیم‌گیری خود را برای تعیین نرخ‌های جدید اجاره یا فروش انجام داده‌اند و به اصطلاح سبک و سنگین کرده‌اند و اکنون در مقایسه با چند هفته گذشته برای اجاره و فروش واحدشان مصمم‌تر رفتار می‌کنند.

فعالان بازار مسکن برای بازگشت رونق به کسب و کارشان اظهار خشنودی می‌کنند و معتقدند با گذشت چند روز باقیمانده از اردیبهشت ماه بازار مسکن از رکود خارج می‌شود، اما به شرط اینکه مستاجران همچون سال قبل قراردادهای خود را تمدید نکنند یا حداقل بدون حضور در بنگاه این کار را انجام ندهند. 

با این تفاسیر این روزها پیدا کردن یک واحد مسکونی در بازار فروش یا در بازار اجاره با نرخ منصفانه کاری دشوار است؛ چراکه در حال حاضر عده ای از متقاضیان مسکن معتقدند که این روزها برای جست‌وجو در بازار مسکن باید «کفش آهنی» به پا کرد./باشگاه خبر نگاران