اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نرخ شهریه دوره ارشد دانشگاه‌ها و موسسات غیر‌انتفاعی



نرخ شهریه دوره ارشد دانشگاه‌ها و موسسات غیر‌انتفاعی

نرخ شهریه دوره ارشد دانشگاه‌ها و موسسات غیر‌انتفاعی

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به شرایط پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، جزییات شهریه‌ای این دانشگاه‌ها را اعلام کرد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دانشگاه‌های غیرانتفاعی، گفت: داوطلبان متقاضی تحصیل در کد رشته محل‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی باید واجد شرایط عمومی و اختصاصی بوده و از لحاظ مقررا ت وظیفه عمومی منعی نداشته باشند.

وی افزود: پذیرش دانشجو در برخی از کد رشته محل‌ها، به روش متمرکز انجام می‌شود و فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی این دسته از رشته‌ها به همراه فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان سایر رشته‌ها به صورت متمرکز اعلام می‌شود، البته در برخی از کد رشته محل‌ها نیاز به انجام مصاحبه و یا آزمون عملی بوده و پذیرش آنان به روش نیمه‌متمرکز است تا چند برابر ظرفیت پذیرش، فهرست اسامی داوطلبان واجد شرایط اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: در نهایت مؤسسه آموزش عالی ذیربط از بین معرفی‌شدگان بر اساس نتیجه مصاحبه و یا آزمون عملی و با توجه به نمرات علمی و ظرفیت رشته مورد نظر، فهرست تأییدشدگان را برای گزینش و استخراج اسامی قبول شدگان نهایی به سازمان سنجش ارسال می‌کنند.

به گفته توکلی، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مجری، به هیچ وجه امکان تأمین مسکن، خوابگاه، وام تحصیلی و سایر امور رفاهی به دانشجویان ندارد.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان، تابع مقررات آموزشی دانشجویان دوره روزانه هستند، تصریح کرد: مگر در مواردی که در آیین‌نامه طرح ایجاد دوره‌ها مستثنی شده است.

شهریه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی

بر اساس این گزارش میزان شهریه ثابت دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی در گروه آموزشی علوم انسانی برای هر نیمسال چهار میلیون ریال، شهریه متغییر هر واحد 700 هزار ریال، شهریه هر واحد پایان‌نامه(نظری، دو میلیون ریال و آزمایشگاهی و کارگاهی دو میلیون و 500 هزار ریال) و شهریه ثابت سایر گروه‌های آموزشی برای هر نیمسال چهار میلیون و 500 هزار ریال، شهریه متغییر هر واحد 800 هزار ریال، شهریه هر واحد پایان‌نامه(نظری، دو میلیون ریال و آزمایشگاهی و کارگاهی دو میلیون و 500 هزار ریال) است.

همچنین، میزان شهریه ثابت موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی در گروه آموزشی علوم انسانی برای هر نیمسال سه میلیون و 600 هزار ریال، شهریه متغییر هر واحد 650 هزار ریال، شهریه هر واحد پایان‌نامه(نظری، دو میلیون ریال و آزمایشگاهی و کارگاهی دو میلیون و 500 هزار ریال) و شهریه ثابت سایر گروه‌های آموزشی برای هر نیمسال چهار میلیون ریال، شهریه متغییر هر واحد 750 هزار ریال، شهریه هر واحد پایان‌نامه(نظری، دو میلیون ریال و آزمایشگاهی و کارگاهی دو میلیون و 500 هزار ریال) است./ایسنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
هوش مصنوعی دانشگاه غیر انتفاعی تاکستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شهریه دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد اعلام شد



ادامه ثبت نام تا فردا؛

شهریه دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد اعلام شد

شهریه ثابت و متغیر دوره بدون کنکور دانشگاه آزاد اعلام شد و ثبت نام پذیرفته شدگان در این دوره تا فردا در مراکز قبولی ادامه دارد.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش خبرنگار مهر، پذیرفته شدگان بدون آزمون کارشناسی ارشد سال 91 دانشگاه آزاد تا فردا مهلت ثبت نام در مراکز قبولی را دارند.

جزئیات شهریه

این شهریه به صورت علی الحساب بوده و از دو بخش شهریه ثابت و متغیر تشکیل شده که در هر نیمسال تحصیلی به منظور تأمین بخشی از هزینه های دانشگاه و در ازاء ارائه 8 تا حداکثر 14 واحد درسی از دانشجویان دوره کارشناسی ارشد دریافت می شود.

علاوه بر این، دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه و در نیمسال نخست باید مبلغ 60 هزار تومان به عنوان هزینه خدمات آموزشی جهت برگزاری مسابقات ورزشی، سمینارهای منطقه ای، دبیرخانه مناطق، تهیه کارت دانشجویی و کمک به صندوق رفاه دانشجویی را به همراه شهریه نیمسال اول به شماره حساب جاری محل دانشگاهی قبولی واریز کنند.

این مبلغ فقط یک بار در طول دوره از هر پذیرفته شده دریافت می شود.

حق بیمه حوادث دانشجویی مبلغ 2 هزار تومان است که هر پذیرفته شده باید آن را به حسابی که دانشگاه مشخص می کند واریز کرده و رسید آن را به واحد تحویل دهد.

دریافت هرگونه و جه غیراز مبالغ فوق تحت هرعنوان (جریمه، دیرکرد،کمک، خودیاری، بورسیه) ممنوع است. 

جدول شهریه های ثابت و متغیر کارشناسی ارشد 91

در دو جدول ذیل، علاوه بر اعلام رقم شهریه های ثابت و متغیر کارشناسی ارشد در سال 91، رقم شهریه های ثابت و متغیر این مقطع در سال 90 نیز اعلام شده است.

 

جدول شهریه ثابت

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

جدول شهریه متغیر

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

شهریه هر واحد درسی پایان نامه 336 هزار و 830 تومان در سال 91 اعلام شده است./مهر