اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نرخ سود بانکی بالاخره افزایش یافت


از آنجایی که هم‌اکنون نرخ تورم ۲۰.۶درصد است شورای پول و اعتبار تصمیم گرفت نرخ سود سپرده‌ های بانکی بالاتر از نرخ تورم تعیین شود.

با تصویب شورای پول و اعتبار نرخ سود سپرده‌های بانکی از هفته آینده به بیش از ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

سیدکاظم دلخوش درباره مصوبات جلسه امشب شورای پول و اعتبار اظهار داشت: امشب در جلسه شورای پول و اعتبار قوانین مربوط به ال‌سی ریالی بازبینی شد و مصوبات خوبی نیز در این خصوص به تصویب رسید.

وی با اشاره به اینکه شورای پول و اعتبار تصمیم گرفت نرخ سود سپرده‌های بانکی را مطابق با نرخ تورم برای ادامه سال تغییر دهد، افزود: از آنجایی که هم‌اکنون نرخ تورم ۲۰.۶درصد است شورای پول و اعتبار تصمیم گرفت نرخ سود سپرده‌های بانکی بالاتر از نرخ تورم تعیین شود.

این عضو ناظر بر شورای پول و اعتبار ادامه داد: مصوبات جلسه امشب شورای پول و اعتبار هفته آینده توسط بانک مرکزی به بانک‌های عامل ابلاغ خواهد شد.

دلخوش درباره شایعات مربوط به استعفای رئیس کل بانک مرکزی نیز گفت: آقای بهمنی سفت و محکم سر جای خود نشسته و حرفی از استعفای وی در سیستم بانکی و بانک مرکزی مطرح نیست.


منبع: فارس




ویدیو مرتبط :
نرخ سود بانکی باید متناسب با نرخ تورم کاهش یابد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نرخ سود بانکی افزایش یافت


در جلسه شورای پول و اعتبار موضوع افزایش نرخ سود سپرده‌های بانكی بررسی شد و با تصویب اعضای شورا مقرر شد این نرخ به طور میانگین 2.5 درصد افزایش پیدا كند.

در جلسه امروز شورای پول و اعتبار موضوع افزایش نرخ سود سپرده‌های بانكی بررسی شد و با تصویب اعضای شورا مقرر شد این نرخ به طور میانگین 2.5 درصد افزایش پیدا كند.

 پیشتر حداكثر نرخ سود برای سپرد‌ه‌های پنج ساله 15 درصد اعلام شده كه این موضوع با اعتراض بانك‌ها و كارشناسان مواجه شده بود.

موضوع افزایش نرخ سود سپرده‌های بانكی در خرداد ماه هم در جلسه شورای پول و اعتبار مطرح شده بود كه آن موقع مورد موافقت نگرفته بود.

منبع: ایسنا