اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نرخ رهن سوئیت در تهران



گزارش از بازار اجاره خانه‌های زیر 40 متر

نرخ رهن سوئیت در تهران

 شاید وجود متراژهای کمتر از 40 متر مربع در بازار مسکن به نظر بسیاری عجیب و غیر ممکن به نظر برسد، اما باید این نکته را یادآور شد که نیاز به چنین متراژهایی در بازار مسکن از سوی متقاضیان به طور یقین وجود دارد که سوئیت‌های این چنینی هم به بازار مسکن عرضه می‌شوند.

اکثر این دسته از واحدهای مسکونی که متراژ آنها کمتر از 40 متر است به نقل از مالکان همان سوئیت تلقی می‌شود و به طور حدودی 80 درصد این واحدها از حداقل امکانات برخوردار نیستند.

شواهد در بازار رهن و اجاره سوئیت‌های مسکونی نشان می‌دهد که عمربنای اکثر آنها بین 10 تا 15 و اغلب شان بین 20 تا 25 سال ساخت هستند و به طور کلی حجم سوئیت‌های نوساز در مقایسه با دیگر سوئیت‌ها اندک است.

همچنین برآوردهای قیمتی در بازار رهن و اجاره سوئیت‌های کمتر از 40 مترمربع، نشان می‌دهد که بالاترین مبلغ پیشنهادی به عنوان رهن کامل بین 30 تا 38 میلیون تومان تعیین می‌شود و کمترین نرخ‌های پیشنهادی برای رهن بین 17 تا 20 میلیون تومان از جانب موجران اعلام می‌شود.

ارزان‌ترین نرخ اجاره سوئیت‌های مسکونی در چند وقت اخیر مربوط به سوئیتی 13 متری با عمر 25 سال در خیابان نارمک واقع در خیابان شیرود است.

2 میلیون تومان ودیعه به همراه 300 هزار تومان اجاره ماهانه اجاره بهای اعلام شده برای سوئیت مذکور است یعنی 12میلیون تومان رهن کامل واحدی 13 متری.

ناگفته نماند که این سوئیت از هیچ‌گونه امکاناتی برخوردار نیست.

علاوه براین، بیشترین نرخ پیشنهادی اجاره برای یک سوئیت 31 متری در خیابان میرزای شیرازی طی سه هفته اخیر اعلام شده بود زیرا این سوئیت با 40 میلیون تومان ودیعه به اضافه 100 هزار تومان اجاره ماهانه (43 میلیون تومان رهن) به بازار اجاره معرفی شده بود. این سوئیت 25 سال ساخت و بدون امکانات اظهار شده است.

از طرف دیگر یک سوئیت نوساز با متراژ 30 متر مربع در شهرک آتی ساز با شرایط 5 میلیون تومان ودیعه و 900 هزار تومان اجاره ماهانه آماده تحویل به متقاضی است. این سوئیت از پارکینگ، انباری و آسانسور بهره مند است و در طبقه 27 واقع شده است./دنیای اقتصاد

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب


ویدیو مرتبط :
‫نرخ رهن و اجاره واحد تجاری در تهران‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گران‌ترین نرخ رهن مسكن در تهران: 2میلیارد تومان



 

 

مسکن

 

 

دنیای اقتصاد:  گران‌ترین نرخ اجاره مسكن در شهر تهران، به یك ویلای هزار متری با 900 متر بنای مسكونی در محله پاسداران تعلق دارد كه مالك این ویلا پیشنهاد رهن كامل معادل 2 میلیارد تومان را به مستاجر ارائه كرده است.

این نرخ چنانچه به اجاره ماهانه تبدیل شود، مستاجر باید در ماه 60 میلیون تومان برای اقامت در آن، بپردازد كه اجاره هر متر مربع این ویلا، حدود 68 هزار تومان خواهد بود. در بهار امسال طبق اعلام مركز آمار، بیشترین نرخ اجاره‌بها برای هر متر مربع آپارتمان مسكونی رقمی معادل 11 هزار تومان در منطقه یك گزارش شده است.

به این ترتیب، بیشترین نرخ اجاره ویلاهای نوار شمالی تهران، حداقل 6 برابر گران‌ترین نرخ اجاره آپارتمان در این شهر است. تعداد ویلاهای با متراژ بالای 700 متر مربع بنای مسكونی – زمین هزار متری- در بازار اجاره بسیار ناچیز است. در بازار مجازی خرید و فروش و اجاره مسكن در تهران – سامانه ایران‌فایل- از 32 هزار فایل اجاره آپارتمان، فقط 22 مورد به ویلاهای بزرگ اختصاص دارد كه سهم 06/0 درصدی این نوع از ویلاها را كه به آن قصر مسكونی می‌گویند، را نشان می‌دهد. اغلب قصرهای مسكونی در تهران در مناطقی همچون شهرك‌غرب، پاسداران، فرشته، فرمانیه، نیاوران، الهیه، محمودیه و قیطریه واقع شده است.

تعداد محدودی از این قبیل ویلا در بازار اجاره باعث قیمت‌گذاری سلیقه‌ای برای آنها شده است. جزئیات نرخ‌های اجاره ویلای بالای 700 متری در سامانه ایران‌فایل به نشانی www.iranfile.ir حاكی است: در شهرك غرب یك ویلای 750 متری با اجاره‌بهای 12 میلیون و رهن 60 میلیون به بازار پیشنهاد شده است. همچنین در دروس یك ویلای هزار متری با 6 اتاق خواب، استخر و سونا و جكوزی و همچنین زمین تنیس با اجاره ماهانه 15 هزار دلار بدون پول پیش، پیشنهاد شده است...../تحلیل:دنیای اقتصاد