اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نرخ جدید دیه برای ماههای حرام و غیرحرام


وزیر دادگستری نرخهای جدید دیه کامل مرد مسلمان که 67.5 میلیون تومان در ماههای غیرحرام و 90 میلیون تومان در ماههای حرام است را برای اجرا از اول آبان ماه امسال ابلاغ کرد.

وزیر دادگستری نرخهای جدید دیه کامل مرد مسلمان که 67.5 میلیون تومان در ماههای غیرحرام و 90 میلیون تومان در ماههای حرام است را برای اجرا از اول آبان ماه امسال ابلاغ کرد.

در ابلاغیه مرتضی بختیاری وزیر دادگستری آمده است: به موجب نامه شماره 100/29194/9000 مورخ 12/7/1390 حوزه ریاست محترم قوه قضائیه و در اجرای ماده 297 قانون مجازات اسلامی، نرخ دیه کامل مرد مسلمان در ماههای غیرحرام بر مبنای قیمت سوقیه شتر به مبلغ ششصد و هفتاد و پنج میلیون ریال (675.000.000 ریال) و در ماه حرام نهصد میلیون ریال (900.000.000 ریال) برآورد و به تصویب ریاست محترم قوه قضائیه رسیده است و از تاریخ 1/8/1390 لازم‌الاجرا می‌باشـد.

در نامه حوزه ریاست قوه قضائیه به وزیر دادگستری نیز آمده است: نامه شماره24927/01/90 مورخ 10/7/1390 در خصوص قیمت سوقیه احشام، موضوع ماده297 قانون مجازات اسلامی، به استحضار ریاست محترم قوه قضائیه رسید، مرقوم فرمودند:

 با توجه به اعلام شرکتهای بیمه مبنی بر عدم توان پرداخت دیه به نرخ روز و ملاحظه مصالح عمومی و همچنین تعهد شرکتهای مذکور به عدم افزایش حق بیمه دریافتی تا پایان سال جاری، مبلغ دیه کامله در ماه غیرحرام، ششصد و هفتاد و پنج میلیون ریال و در ماه حرام نهصد میلیون ریال تعیین و اعلام می‌گردد. مبلغ تعیین‌شده از تاریخ1/8/1390 لازم‌الرعایه است.

منبع: فارس



ویدیو مرتبط :
ماههای حرام و تفسیر آیه 96 آل عمران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام نرخ دیه پرداختی در ماه حرام


با توجه به اینکه هم اکنون در اولین ماه حرام ( ماه رجب) قرار داریم و چنانچه تصادفی منجر به فوت فردی شود، دیه پرداختی مبلغ 126 میلیون تومان خواهد بود.

خبرگزاری مهر: معاون طرح و برنامه بیمه مرکزی سهم 25 درصدی دولت از حق بیمه شخص ثالث را بر اساس قانون، لازم الاجرا اعلام کرد و گفت: در اولین ماه حرام قرار داریم و چنانچه تصادفی منجر به فوت فردی شود، دیه پرداختی مبلغ 126 میلیون تومان خواهد بود.

رحیم مصدق در مورد دریافت الحاقیه بیمه نامه شخص ثالث گفت: با توجه به اینکه هم اکنون در اولین ماه حرام ( ماه رجب) قرار داریم و چنانچه تصادفی منجر به فوت فردی شود، دیه پرداختی مبلغ 126 میلیون تومان خواهد بود.

عضو هیئت عامل بیمه مرکزی ایران تصریح کرد: به مردم توصیه کرد که پیرو درخواست های قبلی بیمه مرکزی اگر فردی اقدام به افزایش سقف تعهدات بیمه نامه شخص ثالث نکرده باشد، در اسرع وقت اقدام کند.

وی با اشاره به اطلاع رسانی های صورت گرفته در این زمینه از طریق رسانه ها و غیره، عنوان کرد: اگر فردی سقف تعهدات سال گذشته به میزان 90 میلیون تومان را خریداری کرده باشد، در حال حاضر مابه التفاوتی که برای این بیمه نامه و الحاقیه آن وجود دارد، قابل توجه است.

معاون طرح و برنامه بیمه مرکزی ایران با تاکید بر اینکه دارندگان خودرو حتما باید به افزایش سقف بیمه نامه اقدام کنند تا مشکلی برای آنها ایجاد نشود، عمل نکردن به این موضوع را خطرناک دانست.

این مقام مسئول در صنعت بیمه کشور در مورد امکان حذف 25 درصد از حق دولت در بیمه نام شخص ثالث ( 10 درصد سهم نیروی انتظامی، 10 درصد بهداشت و درمان و 5 درصد سهم صندوق خسارت های بدنی، بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده) اظهارداشت: تمام مواردی که شرکتهای بیمه از محل دریافت حق بیمه به مراجعی مانند وزارت بهداشت و درمان یا نیروی انتظامی می دهند، مستند به قانون است.

وی با ذکر این موضوع که با قانون مصوب لازم الاجرا است، افزود: یکی از موارد لازم الاجرا و واجب در قانون برنامه پنجم و قانون بودجه سال جاری همین موضوع است. ما در مقطعی نیستیم که در این مورد بتوانیم بحثی را مطرح کنیم.