اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نرخ تورم چین کاهش یافت



 

کاهش نرخ تورم چین , اقتصاد چین

 

خبرگزاری فارس: موسسه آمار چین اعلام کرد نرخ تورم این کشور در ماه می به کمتر از ۳ درصد رسیده که این امر زمینه را برای اتخاذ سیاست های انبساطی از سوی دولت این کشور فراهم می کند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ ، موسسه آمار چین اعلام کرد نرخ تورم این کشور طی ماه می به کمتر از 3 درصد رسیده است .

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی افت تقاضای داخلی تاثیر زیادی بر کاهش نرخ تورم چین در ماه می داشته است و شرایط را برای بانک مرکزی این کشور فراهم خواهد کرد تا سیاستهای انبساطی پولی بیشتری را اجرا کند .

بر اساس این گزارش ، نرخ تورم چین طی ماه آوریل به بیش از 3.4 درصد رسیده بود . این گزارش افزود ، شاخص قیمت تولید کننده در اقتصاد چین نیز طی ماه می بیش از 1.4 درصد کاهش داشته است .

بحران مالی و بدهی منطقه یورو تاثیر منفی شدیدی بر رشد اقتصادی چین داشته است . رشد اقتصادی این کشور در سه ماه نخست 2012 میلادی به کمتر از 8.1 درصد رسیده است که این رقم در سه سال اخیر بی سابقه است . دولت چین نیز پیش بینی کرد رشد اقتصادی این کشور امسال به کمتر از 7.5 درصد خواهد رسید .

تولیدات صنعتی چین نیز طی ماه می به پایین ترین حد خود در سه سال اخیر رسیده است . چین باید با اجرای سیاستهای انبساطی پولی و مالی بیشتر زمینه لازم برای افزایش تقاضا و مصرف داخلی را فراهم کند . نرخ ذخیره قانونی بانکی در چین نیز از ماه نوامبر 2011 تا کنون 1.5 درصد کاهش داشته است .

بانک مرکزی چین نیز برای نخستین بار از سال 2008 میلادی نرخ بهره بانکی را کاهش داده است . دولت چین طی ماههای گذشته با هدف مقابله با فشارهای تورمی به خصوص در بخش مسکن سیاستهای انقباضی پولی و مالی را اتخاذ کرده است . این سیاستها گر چه توانسته است نرخ تورم را کنترل کند ولی تاثیر منفی زیادی بر رشد اقتصادی چین داشته است . استرالیا و برزیل نیز طی دو هفته گذشته نرخ بهره بانکی را کاهش داده اند . هند نیز در ماه آوریل برای نخستین بار از سال 2009 میلادی نرخ بهره بانکی را کاهش داده است .

نرخ تورم چین در جولای 2011 میلادی به بیش از 6.5 درصد رسیده است . افت قیمت جهانی مواد غذایی تاثیر زیادی در کاهش نرخ تورم چین داشته است . قیمت بنزین نیز در این کشور طی ماه می 5.5 درصد کاهش داشته است ..... / خبرگزاری فارس

 


ویدیو مرتبط :
نرخ تورم کاهش یافت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نرخ تورم در چین کاهش یافت



 

 

نرخ تورم , تورم چین

 

نرخ تورم چین در ماه ژانویه ۲۰۱۲ کاهش یافت و به ۰.۵ درصد رسید.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، متوسط تورم سالیانه در ۷۰ شهر بزرگ چین به شدت کاهش یافت و از ۱.۴ درصد ماه دسامبر به ۰.۵ درصد در ماه ژانویه رسید.

به گزارش رویترز، تورم ماهیانه در این کشور ۰.۲ درصد کاهش داشته است و چهارمین کاهش متوالی در تاریخ این شاخص است اما نسبت به ماه دسامبر کاهش ۰.۳ درصدی داشته است.

اداره ملی آمارهای چین اعلام کرد: تورم ماه ژانویه در پکن نسبت به سال گذشته ۰.۱ درصد افزایش یافته است و نسبت به شانگ های ۰.۷ درصد بیشتر بوده است.

همچنین تورم ماه دسامبر در پکن و شانگ های به ترتیب یک درصد و ۱.۸ درصد نسبت سال قبل افزایش داشته است..... /  خبرگزارى فارس