اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نرخ تورم روستایی اعلام شد



اخبار اقتصادی - نرخ تورم روستایی اعلام شد

مرکز آمار ایران، نرخ تورم روستایی در دوازده ماه منتهی به فروردین ماه سال 93 را 33.5 درصد اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، گزارش مرکز آمار ایران از شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور در فروردین ماه سال 1393 حاکی از آن است شاخص کل (بر مبنای 100=1390) در فروردین ماه سال 1393 عدد 193.2 را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل 1.5 درصد افزایش داشته است.

افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 17.1 درصد می باشد که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل ( 19.9درصد) کاهش یافته است. درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم روستایی) در دوازده ماه منتهی به فروردین ماه سال 93 نسبت به دوره مشابه سال قبل 33.5 درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه 1392 (36.1 درصد) کاهش یافته است.

شاخص گروه عمده خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات در این ماه به رقم 220.7 رسید که نسبت به ماه قبل 1.3 درصد افزایش نشان می دهد. شاخص گروه اصلی خوراکی ها در ماه مورد بررسی به عدد 217.5 رسید که نسبت به ماه قبل 1.4 درصد افزایش نشان می دهد.

شاخص گروه اصلی خوراکی ها نسبت به ماه مشابه سال قبل 15.7 درصد افزایش نشان می دهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه 38.5 درصد است. شاخص گروه عمده خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات نسبت به ماه مشابه سال قبل 15.6 درصد افزایش نشان می دهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماهه منتهی به فروردین ماه 93 نسبت به دوره مشابه سال قبل 39.3 درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به اسفندماه 1392 (43.3 درصد) کاهش یافته است.

3- شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات در فروردین ماه 93 به رقم 174.7 رسید که 1.6 درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می دهد. میزان افزایش شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات نسبت به ماه مشابه سال قبل 18.4 درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به فروردین ماه سال 1393 نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه 29 درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه 1392 (30.5 درصد) کاهش یافته است.

 

اخبار,اخبار اقتصادی ,نرخ تورم روستایی

 اخبار اقتصادی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
مرکز آمار ایران نرخ تورم روستایی را اعلام کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نرخ تورم روستایی دی‌ ماه اعلام شد



اخبار,اخبار اقتصادی , نرخ تورم روستایی

مرکز آمار ایران، شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور در دی ماه سال ۱۳۹۳ را ۱۴.۹ درصد اعلام کرد.

به گزارش مهر، مرکز آمار ایران گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور در دی ماه سال ۱۳۹۳ را منتشر کرد.

شاخص کل در دی ماه سال ۱۳۹۳ عدد ۲۱۴.۵  را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل ۰.۶ درصد افزایش داشته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۱۳.۸ درصد می باشد که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۱۴.۱) کاهش یافته است. درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم روستایی) در دوازده ماه منتهی به دی ماه سال ۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۴.۹ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به آذرماه سال ۱۳۹۳ (۱۶) کاهش یافته است.

شاخص گروه عمده خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات در این ماه به رقم ۲۳۷.۹ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۲ درصد افزایش نشان می دهد. شاخص گروه اصلی خوراکی ها در ماه مورد بررسی به عدد ۲۳۴.۹ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۲ درصد افزایش نشان می دهد. شاخص گروه اصلی خوراکی ها نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۰.۱ درصد افزایش نشان می دهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه ۱۱.۲ درصد است. شاخص گروه عمده خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹.۸ درصد افزایش نشان می دهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به دی ماه ۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۱.۱ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به آذرماه (۱۲.۹) کاهش یافته است.

شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات در دی ماه ۹۳ به رقم ۱۹۸.۸ رسید که ۱ درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می دهد. میزان افزایش شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۷.۲ درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به دی ماه سال ۱۳۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ۱۸.۱ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به آذرماه ۱۳۹۳ (۱۸.۶ ) کاهش یافته است.
اخبار اقتصادی - مهر