اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نرخ بیکاری در زنان 3 برابر مردان است



اخبار,اخبار اقتصادی,محمدرضا نعمت‌زاده

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر افزایش نقش زنان در اقتصاد کشور، نرخ بیکاری در زنان را سه برابر مردان اعلام کرد.

محمدرضا نعمت‌زاده امروز - سه‌شنبه - در دومین نمایشگاه بین‌المللی نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار با اشاره به نقش اصلی زنان در تشکیل خانواده و پرورش فرزندان برای خدمت‌گذاری در جامعه گفت: این موضوع کفایت نمی‌کند، همانطور که در دو قرن اخیر نقش زنان در جهان در فعالیت‌های اقتصادی و علمی افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان این‌که سهم زنان از ورودی دانشگاه‌ها پس از انقلاب از زیر 30 درصد به بیش از 60 درصد رسیده است، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که ملت ما توجه ویژه‌ای به افزایش سطح دانش بانوان دارند و کسانی که به دانش روز مجهز می‌شوند بیشتر می‌توانند در کشور نقش‌آفرین باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که زمینه‌های رشد برای جذب افراد و ایجاد زمینه برای ابراز خلاقیت‌ها در مقایسه با ورودی دانشگاه‌ها به مقدار کافی رشد پیدا نکرده است، اظهار کرد: البته بسیاری از کارشناسان نیز معتقدند که این بخش بسیار پرهزینه‌تر و سخت‌تر از افزایش ظرفیت دانشگاه‌هاست.

آموزش و پرورش تا سطح دبیرستان به خانم‌ها واگذار شود
نعمت‌زاده با بیان این‌که زنان در برخی مناطق و مشاغل می‌توانند بیش از مردان حضور داشته باشند، گفت: برای مثال در آموزش و پرورش تا سطح دبیرستان خانم‌ها می‌توانند یکه‌تاز میدان شده و آقایان جا را خالی کنند و به خانم‌ها بدهند.

وی با اشاره به نرخ بیکاری 30 درصدی در زنان کشور اظهار کرد: در حال حاضر جمعیت فعال کشور ما حدود 23 میلیون نفر است که سهم خانم‌ها در این زمینه بسیار کم و حداکثر 15 درصد است.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت آنچه امروز در نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار دیده می‌شود تنها بخش کوچکی از نقش خانم‌ها در اقتصاد کشور است که باید به این موضوع بیشتر توجه شود.

اخبار اقتصادی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
وزیر صنعت: نرخ بیکاری زنان سه برابر متوسط نرخ بیکاری کش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اشتغال ارزان قیمت زنان موجب بیکاری مردان جوان شده است



اشتغال ارزان قیمت زنان

اشتغال ارزان قیمت زنان موجب بیکاری مردان جوان شده است

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی گفت: اشتغال ارزان قیمت زنان و دختران جوان در بازار کار موجب بیکاری مردان جوان شده است.

به گزارش مهر، ابوالقاسم نصراللهی ظهر پنج شنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان استان مرکزی، بیکاری پسران جوان را یکی از دلالیل افزایش سن ازدواج در جامعه برشمرد و افزود: متاسفانه ورود نابجای دختران و زنان در گروه های شغلی متعدد باعث شده تا جایی برای اشتغال پسران جوان باقی نماند.

وی ادامه داد: وقتی زنان و دختران با دستمزد کمتر یک کار را انجام می دهند دیگر کارفرما رغبتی برای بکارگیری مردان جوان با دستمزد بالاتر برای آن کار ندارد.معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی با تاکید بر ضرورت ریشه یابی مشکل بیکاری در جامعه گفت:  بیکاری پسران جوان مانع از تشکیل زندگی آنها و به دنبال آن افزایش سن دختران مجرد می گردد.

جلب مشارکت سیاسی جوانان در سال حماسه سیاسی یک ضروریست

نصراللهی در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر وروستا گفت: جلب مشارکت سیاسی جوانان در این ایام امری ضروری در راستای تحقق اهداف سال حماسه سیاسی است.

وی با بیان این که دشمن در تلاش است با فرافکنی و اخبار کذب چهره ای نا درست از انتخابات ایران در دنیا به تصویر بکشاند افزود: تمامی دستگاه های اجرایی استان باید با بسترسازی مناسب برای جلب مشارکت مردم بالاخص نسل جوان از عزت ملی در انتخابات آتی دفاع کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی اعتبارزدایی نهادهای مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران را یکی از اهداف شوم دشمنان در این دوره از انتخابات ایران برشمرد و گفت: این نقشه شوم تنها با حرکت های ویژه فرهنگی جلوگیری می شود.

مدیرکل ورزش و امور جوانان استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات پیش روی حوزه جوانان استان مرکزی گفت: پیشبرد اهداف این حوزه با وجود مشکلات و کاستی های موجود کاری بس مشکل است.

کمبود نیروی انسانی در مرکز استان و نبود نیروی انسانی برای پیگیری امور جوانان

سعید ملکی یادآور شد: کمبود نیروی انسانی در مرکز استان و نبود نیروی انسانی برای پیگیری امور جوانان در شهرستان ها از جمله مشکلات پیش روی این حوزه است.

وی ادامه داد: عدم ثبات استقلال فضای فیزیکی از دیگر مشکلات حوزه جوانان استان مرکزی است که موجب بلاتکلیفی مسئولین این حوزه شده است.

سرپرست امور جوانان استان مرکزی نیز در سخنانی با بیان این که 31 درصد جمعیت استان مرکزی را جوانان تشکیل می دهند گفت: از این مجموع 51 درصد را جوانان مرد و 49 درصد را جوانان زن تشکیل می دهند./مهر