اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نرخ ارز در سایه مذاكرات بغداد



نرخ ارز در سایه مذاكرات بغداد

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس با مثبت ارزیابی كردن نتیجه مذاكرات 1+5 با كشورمان در بغداد، نرخ ارز را نیز متاثر از این مذاكرات كاهشی توصیف كرد.

شهباز حسن پور بیگلری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران وضعیت قیمت بازار ارز را بعد از مذاكرات بغداد رو به كاهش پیش بینی كرد.

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ثبات نرخ ارز طی روزهای آتی تا فرارسیدن مذاكرات بغداد تصریح كرد:‌ با توجه به اینكه قطعا مذاكرات پیش روی 1+5 با كشورمان مثبت ارزیابی می شود،‌ قیمت ارز نیز با تاثیرپذیری از این مذاكرات روند رو به كاهشی را پیش رو خواهد داشت./باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
علی طیب نیا: ثبات در بازار ارز مهمتر از نرخ ارز است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تشكیل ستاد تعیین نرخ بهینه ارز



 

 

 

تشكیل ستاد تعیین نرخ بهینه ارز

 

 

رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت بازرگانی از تشكیل ستاد ویژه تعیین نرخ بهینه ارز در وزارت بازرگانی خبر داد.

 


محمود دودانگه در گفتگو با مهر گفت: ستادی در وزارت بازرگانی برای تعیین نقطه بهینه نرخ ارز تشكیل شده است تا بتوان از دیدگاه بخش بازرگانی كشور، نرخ ارز را تعیین كرد، ضمن این‌كه تاكنون چند جلسه از جلسات این كمیته برگزار شده است.

 


وی افزود: براساس مطالعه‌ای كه در تمام جنبه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد، نقطه بهینه نرخ ارز براساس متدلوژی مشخصی پیدا و ارائه خواهد شد.به گفته رئیس كمیته كاهش قیمت تمام شده، وزارت بازرگانی قصد دارد با جمع‌بندی نظرات كارشناسی، موضع مشخص و روشنی در ارتباط با نرخ ارز از دیدگاه بخش بازرگانی كشور داشته باشد.

 


وی اظهار كرد: به نظر می‌رسد، برای تعیین نرخ ارز در بودجه سال ۸۹، این مطالعات اثرگذار خواهد بود ولی هم‌اكنون بودجه ۸۹ در مجلس در دست بررسی است و اگر اصلاحاتی در این زمینه لازم باشد؛ باید سازوكارهای دیگری را دنبال كرد.