اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نرخ اجاره واحدهای 80 متری در تهران (+جدول)



اخبار,اخبار اقتصادی,آپارتمان

یک واحد آپارتمان 80 متری واقع در میدان ولیعصر، طبقه دوم، یک خوابه با پارکینگ به قیمت 70 میلیون تومان رهن کامل در نظر گرفته شده که معادل تبدیلی آن 2 میلیون و 100 هزار تومان اجاره ماهیانه است.

با توجه به آرامش اجاره بها در فصل تابستان که پرتحرک‌ترین فصل نقل و انتقالات محسوب می‌شود، انتظار می‌رود با شروع فصل پاییز و فروکش کردن تقاضا شاهد کاهش نسبی نرخ اجاره بها باشیم.

نرخ اجاره بهای واحدهای 80 متری در نقاط مختلف تهران با محاسبه معادل تبدیلی آنها بین حدود یک میلیون و 500 هزار تومان تا حدود 5 میلیون تومان نوسان دارد که به شرح زیر است:

یک واحد آپارتمان 80 متری واقع در خوش کمیل، با پارکینگ و انباری به قیمت 55 میلیون تومان رهن کامل در نظر گرفته شده که معادل تبدیلی آن یک میلیون و 650 هزار تومان اجاره ماهیانه است.

یک واحد آپارتمان 80 متری واقع در دردشت، با پارکینگ و انباری به قیمت 65 میلیون تومان رهن کامل در نظر گرفته شده که معادل تبدیلی آن یک میلیون و 950 هزار تومان اجاره ماهیانه است.

یک واحد آپارتمان 80 متری واقع در میدان ولیعصر، طبقه دوم، یک خوابه با پارکینگ به قیمت 70 میلیون تومان رهن کامل در نظر گرفته شده که معادل تبدیلی آن 2 میلیون و 100 هزار تومان اجاره ماهیانه است.

یک واحد آپارتمان 80 متری واقع در سعادت آباد، دوخوابه، با انباری به قیمت 80 میلیون تومان رهن کامل در نظر گرفته شده که معادل تبدیلی آن 2 میلیون و 400 هزار تومان اجاره ماهیانه است.

یک واحد آپارتمان 80 متری واقع در پونک، دوخوابه، با پارکینگ، انباری و آسانسور به قیمت 30 میلیون تومان پول پیش و یک میلیون و 500 هزار تومان اجاره در نظر گرفته شده که معادل تبدیلی آن 2 میلیون و 400 هزار تومان اجاره ماهیانه است.

یک واحد آپارتمان 80 متری واقع در سهروردی شمالی، با پارکینگ، انباری و آسانسور به قیمت 15 میلیون تومان پول پیش و 2 میلیون و 100 هزار تومان اجاره در نظر گرفته شده که معادل تبدیلی آن 2 میلیون و 550 هزار تومان اجاره ماهیانه است.

یک واحد آپارتمان 80 متری واقع در سیدخندان، با پارکینگ، انباری و آسانسور به قیمت 50 میلیون تومان پول پیش و یک میلیون و 150 هزار تومان اجاره در نظر گرفته شده که معادل تبدیلی آن 2 میلیون و 650 هزار تومان اجاره ماهیانه است.

یک واحد آپارتمان 80 متری واقع در میرداماد، دوخوابه، با پارکینگ، انباری و آسانسور به قیمت 30 میلیون تومان پول پیش و 2 میلیون و 500 هزار تومان اجاره در نظر گرفته شده که معادل تبدیلی آن 3 میلیون و 400 هزار تومان اجاره ماهیانه است.

یک واحد آپارتمان 80 متری واقع در فرشته، با پارکینگ، انباری و آسانسور به قیمت 20 میلیون تومان پول پیش و 4 میلیون و 200 هزار تومان اجاره در نظر گرفته شده که معادل تبدیلی آن 4 میلیون و 800 هزار تومان اجاره ماهیانه است.


 یک کارشناس مشاور املاک در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به اتمام فصل نقل و انتقالات و ثبت نام مدارس، جابه‌جایی‌ها انجام شده است، لذا تقاضا برای اجاره در فصل پاییز به طرز محسوسی افت کرده و انتظار می‌رود شاهد کاهش 10 درصدی اجاره بها در پاییز باشیم.

وی افزود: معمولا در اواخر تابستان برخی واحدها بخصوص واحدهای قدیمی روی دست موجران می‌ماند که این افراد مجبور به پایین آوردن اجاره در فصل پاییز هستند. مضافا این‌که از اواسط مهرماه، محرم و صفر شروع می‌شود که ازدواج صورت نمی‌گیرد. بنابراین بسیاری از زوج‌ها خانه‌های خود را در فصل تابستان اجاره کرده‌اند و تقاضای اجاره در ماه‌های آینده به طرز محسوسی کاهش می‌یابد.

طبق بررسی‌های میدانی ایسنا، نرخ اجاره در تابستان امسال نوسان چندانی نداشت و برخلاف سال‌های گذشته با آرامش همراه بود.

بعد از بررسی نرخ اجاره بهای آپارتمان‌های 40 متری در ابتدای تیرماه امسال، نشان داد نرخ‌ها کماکان حدود یک میلیون تومان بوده که نسبت به دو ماه گذشته افزایش چشمگیری را نشان نداده است.

به گفته رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران متوسط افزایش اجاره‌بها در سال 94 نسبت به سال 93، به میزان 10 درصد بوده است.

حسام عقبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: خوشبختانه امسال با توجه به ثبات قیمت‌های مسکن، افزایش قابل توجهی در بخش اجاره ایجاد نشده و نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد افزایش قیمت داشتیم که پیش‌بینی می‌شود این روند پایدار تا پایان تابستان ادامه یابد.

هم‌چنین آمار بانک مرکزی از تحولات قیمت و حجم معاملات بازار مسکن در شهر تهران در مردادماه نشان می‌دهد که شاخص اجاره مسکن در شهر تهران در مقایسه با ماه مشابه سال قبل 11.2 درصد و در کل مناطق شهری 12.9 درصد افزایش دارد. این در حالی است که میزان رشد اجاره بها در مجموع با روند کاهشی همراه شده است.

متراژ منطقه امکانات نرخ (معادل پرداختی ماهانه)
80 متر خوش پارکینگ، انباری، آسانسور یک میلیون و 650 هزار تومان
80 متر دردشت پارکینگ، انباری یک میلیون و 950 هزار تومان
80 متر میدان ولیعصر پارکینگ 2 میلیون و 100 هزار تومان
80 متر سعادت آباد انباری 2 میلیون و 400 هزار تومان
80 متر پونک پارکینگ، انباری، آسانسور 2 میلیون و 400 هزار تومان
80 متر سهروردی پارکینگ، انباری، آسانسور 2 میلیون و 550 هزار تومان
80 متر سیدخندان پارکینگ،انباری، آسانسور 2 میلیون و 650 هزار تومان
80 متر میرداماد پارکینگ، انباری، آسانسور 3 میلیون و 400 هزار تومان

اخبار اقتصادی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
‫نرخ رهن و اجاره واحد تجاری در تهران‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نرخ های پیشنهادی رهن و اجاره واحدهای مسکونی در تهران+جدول



اوضاع بازار اجاره بر وفق مراد اجاره نشین است یا موجر؟

با توجه به تجربه بنگاهداران مسکن، به دلیل اینکه استقبال از بازار اجاره واحدهای مسکونی معمولا در این فصل از سال به حداقل (کمترین تعداد تقاضا) می‌رسد، موجران هر چقدر در نیمه اول سال برای مستاجران تعیین تکلیف می‌کنند و برای جزئیات قرارداد یک کلام هستند، اما در نیمه دوم سال اغلب مالکان ریش و قیچی را به دست اجاره‌نشین‌ها می‌سپارند البته این مساله به این منظور نیست که مستاجران اجاره بها را تعیین کنند؛ بلکه منظور، دادن اختیار شرایط پرداخت اجاره‌بها (رهن کامل یا رهن و اجاره) و اجاره واحدشان به هر متقاضی با هر شرایطی (زوج، مجرد و خانواده) است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

روز گذشته یک واحد مسکونی 50 متری به همراه پارکینگ در حوالی میدان ولیعصر به بازار اجاره عرضه شد.

در فایل این آگهی عنوان شده بود واحد مذکور «بدون مالک، ایده آل مجردها» است که از طرف دیگر نرخ اجاره باور نکردنی توصیف شده است زیرا این واحد با شرایط 8 میلیون تومان ودیعه و 700 هزار تومان اجاره ماهانه به مستاجر تحویل داده می‌شود.

علاوه براین عده دیگری از مالکان واحدهای خود را به مستاجران مجرد هم اجاره می‌دهند اما نه هر مجردی.

برای مثال در یکی از فرعی‌های محله مرزداران واحدی به متراژ 75 متر مربع با کلیه امکانات و بدون مالک آماده اجاره به «مجرد موجه» پیشنهاد شده است.

از سوی دیگر اغلب مالکان این روزها با دیدن بازاری بدون متقاضی راضی شده‌اند با مستاجران بیشتر به توافق برسند.

مالکی نرخ اجاره واحد 85 متری خود را در خیابان سهیل واقع در قیطریه، 80 میلیون تومان اعلام کرده است. اگرچه این واحد با شرایط رهن کامل به بازار معرفی شده است، اما طبق گفته موجر قابل تبدیل است و حتی به مستاجر مجرد هم تحویل داده می‌شود.

در محله نیاوران یک واحد 100 متری به بازار اجاره عرضه شده که در آن تاکید شده است: حق کمیسیون یک طرفه است یعنی فقط مالک حق کمیسیون را پرداخت خواهد کرد. متراژ این واحد مسکونی حدود 100 مترمربع اما قدیمی ساز است و رهن و اجاره آن 20 میلیون تومان به اضافه یک میلیون و 500 هزار تومان اعلام شده است.

یک واحد مسکونی 110 متری سوپرلوکس، در نیاوران با کلیه امکانات در طبقه پنجم با 140 میلیون تومان رهن آماده تحویل به متقاضی است. در فایل این آگهی عنوان شده که واحد مذکور در «بن‌بست اختصاصی» قرار گرفته است.

اما در این میان در یکی دیگر از فرعی‌های قیطریه یک فایل اجاره که دلال آن را اکازیون معرفی کرده؛ اظهار کرده است: 25 میلیون تومان به عنوان ودیعه و یک میلیون و 400 هزار تومان اجاره ماهانه در نظر گرفته شده است و مالک تعیین کرده که اجاره ماهانه را 3 ماه یکبار دریافت خواهد کرد یعنی در انتهای هر فصل، مستاجر باید 4 میلیون و 200 هزار تومان پرداخت کند./دنیای اقتصاد