اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نرخ اجاره‌ بها در نیمه اول 93


مرکز آمار ایران از افزایش ۶.۹ درصدی قیمت خرید و فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسكونی كلنگی و کاهش ۱.۳ درصدی قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای مسكونی در شهرها در نیمه اول سال ۹۳ خبرداد.

خبرگزاری مهر: مرکز آمار ایران از افزایش ۶.۹ درصدی قیمت خرید و فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسكونی كلنگی و کاهش ۱.۳ درصدی قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای مسكونی در شهرها در نیمه اول سال ۹۳ خبرداد.

بررسی معاملات ثبت شده در سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاك و مستغلات كشور در نیمه اول۱۳۹۳ برای تمام شهرهای كشور كه توسط مركز آمار ایران انجام شده است، نشان می‌دهد:
 
متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسكونی كلنگی  معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملكی در کل کشور ۷۲۴۸ هزار ریال بوده است كه نسبت به دوره قبل ۱.۰ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال قبل ۶.۹ درصد افزایش داشته است.
 
متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای واحد مسكونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملكی در کل کشور ۱۴۳۳۰ هزار ریال بوده است كه نسبت به دوره قبل ۰.۹ درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱.۳ درصد کاهش داشته است.
 
متوسط اجاره ماهانه به‌علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یك مترمربع زیربنای مسكونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملكی در کل کشور ۷۳۰۰۳ ریال بوده است كه نسبت به دوره قبل ۱۰.۱ درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل ۸.۹ درصد افزایش داشته است.


ویدیو مرتبط :
‫نرخ رهن و اجاره واحد تجاری در تهران‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تأثیر افزایش نرخ سود سپرده های بانکی بر بازار اجاره بها



 

 

 

بازار مسکن , نرخ سود بانکی , بازار اجاره بها

 

 

وزیر راه و شهرسازی از تاثیر افزایش نرخ سود سپرده های بانکی بر بازار اجاره بها خبر داد و گفت: با افزایش سود سپرده ها، بازار اجاره بها به سمت دریافت ودیعه مسکن(رهن) به جای دریافت اجاره ماهیانه از سوی مالکان سوق پیدا می کند.

وزیر راه و شهرسازی از تاثیر افزایش نرخ سود سپرده های بانکی بر بازار اجاره بها خبر داد و گفت: با افزایش سود سپرده ها، بازار اجاره بها به سمت دریافت ودیعه مسکن(رهن) به جای دریافت اجاره ماهیانه از سوی مالکان سوق پیدا می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نیکزاد گفت: افزایش نرخ سود بانکی در اجاره بها موثر خواهد بود، زیرا مالکان به دلیل پایین بودن سود سپرده ها از مستاجران ودیعه نمی گرفتند و به دنبال اجاره در هر ماه بودند که افزایش نرخ سود می تواند دریافت ودیعه را تقویت کند.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که تمایل بیشتری به دریافت اجاره ماهیانه باشد مستاجران کارمند و کم درآمد تحت فشار بیشتری قرار می گیرند.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص تاثیر افزایش نرخ سود بانکی بر بازار مسکن هم اظهار داشت: با توجه به اینکه راغب هستیم همچنان سود بانکی پایین باشد اما افزایش آن هم تاثیری بر بازار مسکن نخواهد گذاشت چون دولت تسهیلات ارزان را کما فی السابق در اختیار کسانی که برایشان مسکن می سازد قرار می دهد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، شورای پول و اعتبار برای بازگشت پولها و سرمایه ها به کانالهای رسمی مثل بانکها و اوراق مشارکت و اختصاص آن به فعالیتهای مثبت اقتصادی و جلوگیری از ورود آنها به سمت دلالی و سفته بازی نرخ سود سپرده های بانکی را به ۲۱ درصد افزایش داد.../مهر