اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نرخ آپارتمان‌های اجاره رفته در هفته گذشته



در بین 20 فایل رهن و اجاره مذکور که نمونه کوچک آماری در بین کل فایل‌های اجاره شده در بازار مسکن مناطق مختلف تهران در پنج‌شنبه گذشته است، اکثر مالکان واحدهای خود را با شرایط ودیعه و اجاره به متقاضیان سپرده‌اند. میل موجران به دریافت اجاره بها به‌صورت ودیعه و اجاره می‌تواند حاکی از افزایش حجم فایل‌های اجاره با شرایط ودیعه و اجاره نسبت به رهن کامل در بازار اجاره فعلی باشد.

از طرف دیگر، بسیاری از واحدهای اجاره داده شده، به آپارتمان‌های کمتر از 60 متر مربع اختصاص دارد و این مساله هم گویای توان مالی ضعیف مستاجران در میزان پرداخت اجاره بها است. همچنین شواهد نشان می‌دهد که آخر هفته پیش در بازار اجاره مسکن اگرچه اغلب واحدهای متراژ کوچک یا متوسط بودند و اکثر واحدها هم با شرایط رهن و اجاره به متقاضیان سپرده شدند اما عمربنای واحدها از تنوع برخوردار بود، زیرا در جدول نرخ اجاره، عمر بنای واحدها از نوساز تا 18 سال ساخت ذکر شده است.

ناگفته نماند پنج‌شنبه گذشته کمترین تعداد قراردادهای اجاره در مناطق تهران، مربوط به منطقه یک تهران بوده است. این مساله می‌تواند به دلیل شروع فصل و نقل و انتقال مستاجران باشد که به نوعی حضور پررنگ روزانه مستاجران در بازار اجاره مسکن بر رونق نسبی در مناطق مركزی پایتخت تاثیر گذاشته است.

هفته گذشته یک واحد مسکونی نوساز 73 متری در خیابان پیچ شمیران محدوده خیابان شریعتی، 79 میلیون تومان به‌صورت رهن کامل به مستاجر تحویل داده شد. 140 میلیون تومان ودیعه به همراه 800 هزار تومان اجاره ماهانه نرخ اجاره اعلام شده از سوی مالکی برای یک واحد مسکونی نوساز به متراژ 120 متر مربع در خیابان صادقیه است. در خیابان گرگان هم مستاجری پرداخت 80 میلیون تومان ودیعه به اضافه 300 هزار تومان اجاره ماهانه را برای اجاره واحدی 59 متری نوساز پذیرفته است. 

 

اخبار,اخبار اقتصادی ,بازار مسکن

 

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 


ویدیو مرتبط :
انواع اجاره نامه - نکات حقوقی و آموزشی اجاره خانه و آپارتمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نرخ رهن و اجاره آپارتمان در تهران



نرخ رهن و اجاره آپارتمان در تهران

نرخ رهنی که این روزها برای واحدهای مسکونی در بازار مسکن برخی از محله های تهران از سوی موجران اعلام می‌شود، کمتر از 15 میلیون تومان نیست.

آن دسته از واحدهایی که مبلغ رهن آنها کمتر از 15 میلیون تومان در بازار مسکن تعیین می‌شود بدون شک جزو واحدهای درجه یک از لحاظ کیفیت نیستند.

این روزها اغلب واحدهای مسکونی با نرخ‌هایی به بازار اجاره معرفی می‌شوند که تعجب برانگیز است.

ستون امروز نبض بازار به معرفی تعدادی واحد مسکونی که رهن آنها کمتر از 20 میلیون تومان است پرداخته است.

20 میلیون تومان از یک سو برای رهن واحدی 27 متری، 5 سال ساخت در خیابان پیروزی تعیین شده است و از طرف دیگر همین مبلغ برای واحدی 59 متری، 15 سال ساخت در همان محله اعلام شده است./دنیای اقتصاد

نرخ رهن و اجاره آپارتمان در تهران