اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نخست وزیر سوریه به تهران می آید


وائل نادر الحلقی، نخست وزیر سوریه برای شرکت در اجلاس سران عدم تعهد به تهران سفر می کند.

خبرگزاری مهر: وائل نادر الحلقی، نخست وزیر سوریه برای شرکت در اجلاس سران عدم تعهد به تهران سفر می کند.

وائل نادر الحلقی، نخست وزیر سوریه به نیابت از بشار اسد رئیس جمهور این کشور برای شرکت در شانزدهمین اجلاس سران عدم تعهد به تهران سفر می کند.

قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه روز گذشته به منظور شرکت در سطح کارشناسی اجلاس عدم تعهد وارد تهران شد.

شانزدهمین اجلاس سران عدم تعهد از امروز درتهران کار خود را آغاز می کند. این اجلاس در سه سطح کارشناسی، وزرای خارجه و سران برگزار خواهد شد.       


ویدیو مرتبط :
تحسین وزیر خارجه سوریه از حمله روسیه به سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سوریه به سمت آرامش می رود/ نخست وزیر و 6 وزیر سوری در تهران



 

 

 

 

سوریه به سمت آرامش می رود/ نخست وزیر و 6 وزیر سوری در تهران
وزیر امور خارجه گفت: دشمنان ملت سوریه شکست خورده‌اند و هم‌اکنون وضع میدانی سوریه به گونه ای است که رفته رفته ارتش بر مخالفان مسلح غلبه می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر صالحی پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: دشمنان ملت سوریه با انفجار در دمشق تصور می‌کردند خلایی در اداره این کشور ایجاد می شود اما شکست خورده‌اند و هم‌اکنون وضع میدانی سوریه به گونه ای است که رفته رفته ارتش بر مخالفان مسلح غلبه می‌کند.

وی گفت: در سوریه در مجموع دو نوع معارض وجود دارد بخشی همان تقاضاهای مردمی است که ما اعلام کردیم باید به آن تقاضاها پاسخ داده شود.

صالحی اضافه کرد: البته بخش دیگر نیز همان ها هستند که با کمک غربی ‌ها و برخی کشورهای دیگر سلاح‌های سنگین را وارد سوریه می‌کنند و نمی‌توان اسم آن را معارض گذاشت زیرا هدف آنها راه‌اندازی جنگ داخلی برای براندازی حکومت است.

وی با تاکید بر اینکه ایران آمادگی دارد میان معارضان و دولت سوریه میزبانی و میانجی گری کند، گفت: ما از یک سال پیش با معارضان سوریه در تماس هستیم البته معارضان طیف‌های وسیعی دارند و اهداف متفاوتی دنبال می‌کنند.

صالحی تاکید کرد: معتقدیم معارضان باید با گفتگو با دولت سوریه به تفاهم برسند و از این شرایط خارج شوند هرچند سوریه در مجموع به سمت آرامش می‌رود.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به این سؤال که آیا در سفر هیاتی از سوریه به ایران ، ترکیب این هیات سیاسی بوده است یا اقتصادی؟گفت: این سفر با توجه به حضور نخست‌وزیر و شش وزیر کابینه سوریه بیشتر ، ترکیب اقتصادی - تجاری داشت.../مهر