اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نخست وزیر ترکیه : اتهامات روس ها علیه ما یادآور دروغ‌های «ماشین تبلیغات» شوروی سابق است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نخست وزیر ترکیه گفت اتهامات روسیه مبنی بر استفاده ترکیه از منافع اقتصادی تجارت نفتی با گروه داعش یادآور دروغ های دوران اتحاد جماهیر شوروی سابق است.

به گزارش انتخاب، به نقل از ای پی تی ان، احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه در واکنش به اظهارات مقامات روسیه که گفته اند ترکیه و شخص رجب طیب اردوغان و خانواده وی از منافع اقتصادی تجارت نفتی با گروه تروریستی داعش استفاده می کنند و نفع می برند گفت: این اتهامات یادآور دروغ هایی است که «ماشین تبلیغات» در دوران جنگ سرد در اتحاد جماهیر شوروی سابق منتشر می کرد.

داوود اوغلو این اظهارات را روز پنج شنبه قبل از سفر به جمهوری آذربایجان و در واکنش به اتهام ارتش روسیه مبنی بر مشارکت اردوغان و خانواده وی در تجارت نفتی با گروه داعش مطرح کرد.

نخست وزیر ترکیه در عین حال گفت حملات هوایی روسیه در سوریه باعث شده است عملیات ترکیه برای پاکسازی مرزهایش از شبه نظامیان گروه داعش با مشکل مواجه شود.

این اظهار نظر نخست وزیر ترکیه نشان می دهد که احتمالا تنش میان روسیه و ترکیه که از هفته گذشته و در پی سقوط جنگنده روسی توسط نیروی هوایی ترکیه شروع شده است تشدید خواهد شد.

 

اخبار بین الملل - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
فیزیکدانان بلژیکی: دروغهای ترکیه علیه سوخوی روس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر خارجه ترکیه: سیاستهای فرقه ای ایران خطری برای منطقه است / روس ها باید به افتراهای زشت خود علیه اردوغان و خانواده اش پایان دهند



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,رابطه ایران و ترکیه

وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه ادعا کرد ترکیه با ایران بر سر سیاستها در سوریه و عراق اختلافات شدیدی دارد و سیاستهای فرقه ای ایران خطری برای منطقه محسوب می شود.

مولود چاووش اوغلو گفت که پوتین دفعات گذتشه به خاطر نقض حریم هوایی ترکیه، عذرخواهی کرده بود.

وزیر خارجه ترکیه  در گفتگو با کانال 24 ترکیه در خصوص سرنگونی هواپیمای روسی گفت : این جنگنده مرزهای ما را نقض کرده بود. پیش تر نیز سه بار مرزهای ترکیه را نقض کرده بودند. به خاطر موارد قبلی ، خود پوتین به عنوان عذرخواهی اعلام کرد که اشتباه شده است. آنها حقوق بین الملل و حریم هوایی ما را نقض کردند. ما نیز نمی خواستیم اینگونه شود. این را صادقانه می گوییم نه به خاطر ترس.

وی افزود: ما نمی خواستیم چنین اتفاقی بیفتد. برای اینکه این قبیل اتفاقات رخ ندهد، به روسیه هشدار دادیم. حتی تفاهم هایی داشتیم. در روز 15 اکتبر نمایندگان نظامی دو کشور دیدار کردند و در مورد پرواز هواپیماهای روسی در 5 مایلی فضای ترکیه به توافق رسیدیم. با وجود این تفاهم ها و اخطارهای ما ، این اتفاق روی داد.

چاووش اوغلو خاطرنشان کرد: اما ما می خواهیم این مساله را از طریق دیپلماتیک حل کنیم. به خود روسها نیز تاکید کرده ایم. به جناب لاوروف هم در دیدارمان در بلگراد و هم در گفتگوی تلفنی به طور آشکار این موضوع را بیان کردم. اما، علت این را که تاکنون با حوصله رفتار کرده ایم بیان کرده ایم. همیشه اینطور ادامه نخواهد یافت. باید به افتراهای زشت علیه رئیس جمهورمان و خانواده اش و اتهامات علیه ترکیه پایان دهند. اکنون صبر داریم. اما همیشه اینطور نخواهد بود. در مورد ضرورت لغو تصمیماتشان علیه ترکیه نیز تاکید کرده ایم. انتظار داریم که روسیه به مثابه یک دولت بالغ رفتار کند.

وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه ادعا کرد ترکیه با ایران بر سر سیاستها در سوریه و عراق اختلافات شدیدی دارد و سیاستهای فرقه ای ایران خطری برای منطقه محسوب می شود.

چاووش اوغلو افزود البته بحرانی میان ایران و ترکیه وجود ندارد.

وی گفت ترکیه همواره از ایران حمایت کرده و خواستار روابط خوب با تهران بوده است.

 

اخبار سیاست خارجی - انتخاب