اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نخست‌ وزیر کانادا: زمانه خطرناکی شده است


استفان هارپر نخست وزیر کانادا گفت:در زمانه خطرناکی زندگی می کنیم.

واحد مرکزی خبر: استفان هارپر نخست وزیر کانادا گفت:در زمانه خطرناکی زندگی می کنیم.

هارپر یک روز پس از حملات به پارلمان این کشور گفت: چگونه ما می توانیم شاهد افرادی باشیم که به حرکتی ملحق می شوند که به دنبال خشونت است، از مدرنیته تنفر دارند و از پیشرفت نفرت دارند.

آنها به دنبال به اسارت کشیدن زنان هستند. آنها به دنبال شکنجه کردن کودکان هستند.آنها به دنبال کشتن همگان هستند.این یک واقعیت است. در این نبرد که ما وارد شده ایم نه تنها بهترین ارزش های ما از جمله اتحاد ما باید وارد شود بلکه آنها با تسلیحات روبرو خواهند شد.

وی افزود: ما باید هوشیار باشیم اما نباید مرعوب شویم. ما باید به خود افتخار کنیم اما نباید هراسی داشته باشیم و ما در هر مقام و کرسی که قرار داریم با تمام قدرت به تلاش خود ادامه خواهیم داد.

هارپر گفت:ما در جهانی خطرناک زندگی می کنیم.تروریسم از مدت ها پیش با ما بوده است.ما با تصویب قوانین جدید در جهت مبارزه با تروریسم و افزایش امنیت شهروندان کانادایی حرکت کرده ایم.لازم است اختیارات پلیس در زمینه نظارت؛بازرسی و بازداشت افراد تقویت شود.

نخست وزیر کانادا در ادامه افزود:دو حمله تروریستی اخیر از طرف شهروندان کانادایی که دراین کشورآرام متولد شده و رشد یافته بودند، انجام شد.ما نباید اشتباهی بکنیم.ما در زمانه خطرناکی زندگی می کنیم.

هارپر گفت: ما از اینکه افرادی (نیروهای امنیتی) اینگونه داریم بسیار خوش شانس هستیم. در چند دهه اخیر همانطور که می دانید ما شاهد افزایش مکانهایی بر روی سیاره هستیم که به وحشیگری تنزل پیدا کرده اند و افرادی هم وجود دارند که جان خود را هر روز برای حفاظت از این کشور قرار داده اند و ما در اینجا مراتب تشکر خود را از این افراد و خانواده هایشان ابراز می داریم.

ما همچنین از افرادی که این کار فوق العاده خطرناک را به خاطر ما انجام می دهند تشکر می کنیم. من اگر کار فوق العاده نیروهای امنیتی را در پارلمان یادآوری نکنم باید فرد غافلی باشم.


ویدیو مرتبط :
نخست وزیر کانادا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر دفاع کانادا هم از قافله عقب نماند: ارتش ما آماده جنگ با ایران است!



کانادا , برنامه هسته ای , تحریم , جنگ , گفتگوهای نتانیاهو

 

" پیتر مککی" وزیر دفاع کانادا روز گذشته در مصاحبه با شبکه خبری " سان " کانادا ضمن بیان این مطلب افزود : " ما به دنبال یافتن هر گونه ابزار دیپلماتیک هستیم اما واقعیت این است که ما باید خود را برای مواجهه با هر گونه حادثه ای آماده کنیم و این چیزی است که وزارت دفاع آن را به طور جدی دنبال می کند. ما همواره طرح و برنامه داریم و همواره آماده ایم ."

اظهارات مککی در زمینه آمادگی کشورش برای شرکت در هر گونه اقدام نظامی احتمالی علیه ایران در حالی است که مقامات واشنگتن و فرماندهان نظامی آمریکا در هفته ها و ماه های گذشته بارها نسبت به تبعات هر گونه اقدام نظامی احتمالی علیه ایران هشدار داده اند. حتی باراک اوباما نیز در واکنش به تندروهای جمهوریخواه ، اظهارات آنها در خصوص لزوم جنگ با ایران را "غیرمسوولانه" خواند.

وزیر دفاع کانادا در ادامه مدعی شد : " نحوه برخورد حکومت ایران با مردم خود ، برنامه های هسته ای این کشور و نیز سیاست این کشور در قبال اسراییل  کانادا و دیگر کشورهای جهان را نگران ساخته است ."

وی افزود : " ما هم مثل دیگر کشورها این خطرها را جدی می گیریم و با دیگر شرکای بین المللی مان در این زمینه همکاری می کنیم ."

وزیر دفاع کانادا در ادامه با اشاره به اینکه اوتاوا به رهبری سازمان ملل در اعمال هر گونه تحریم علیه ایران معتقد است افزود که کشورش در صف مقدم کشورهایی قرار دارد که از تشدید فشارهای تحریمی علیه ایران به منظور متوقف ساختن برنامه های هسته ای این کشور حمایت و پشتیبانی می کند.

گفتنی است هفته گذشته بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل پیش از انجام سفر خود به آمریکا به کانادا رفت و با مقامات اوتاوا دیدار و گفتگو کرد . طبق اعلام رسانه های کانادایی موضوع هسته ای ایران در صدر گفتگوهای نتانیاهو با مقامات اوتاوا بوده است .

کانادا و ایران از زمان مرگ زهرا کاظمی شهروند کانادایی – ایرانی در زندان اوین در تهران روابط سردی داشته اند و دولت اوتاوا در سال های گذشته همواره رویکردی منفی و خصمانه نسبت به جمهوری اسلامی ایران داشته است .../عصرایران