اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نخست‌ وزیر ترکیه: پاپ به شیطان پیوست!


نخست‌وزیر ترکیه در واکنش به سخنان «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان درباره این کشور گفت که وی به حزب شیطان پیوسته است.

خبرگزاری ایلنا: «احمد داووداغلو» نخست‌وزیر ترکیه امروز-چهارشنبه- در واکنش به سخنان پاپ فرانسیس درباره نسل‌کشی ارامنه توسط ترک‌های عثمانی، گفت که پاپ به حزب شیطان پیوسته است.

داووداغلو که در مراسمی در آنکارا در رابطه با حزب حاکم این کشور و انتخابات حضور داشت، گفت که سخنان پاپ غیرمنصفانه بوده است.

وی افزود: «حزب شیطان قبل از ما تشکیل شده است و اکنون پاپ به این حزب و برنامه‌های آن پیوسته است.»

رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنرانی خود در کلیسای کاتولیک ارمنی «سنت پیترز باسیلیکا» در شهر واتیکان اعلام کرده بود که کشتار شهروندان ارامنه به عنوان نخستین نسل‌کشی قرن بیستم محسوب می‌شود.

پاپ فرانسیس از صحبت خود درباره نسل‌کشی ارامنه دفاع کرد و گفت که وظیفه وی است که به مردان، زنان، کودکان و افراد مذهبی که بدون اتهام و منطق کشته شده‌اند، احترام بگذارد.

تاریخ‌نویسان تخمین می‌زنند که حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار شهروند ارمنی توسط ترک‌های عثمانی در دوران جنگ جهانی اول کشته شده باشند.

مقام‌های ترکیه نسل‌کشی ارامنه را تکذیب کرده و مدعی هستند که شمار شهروندان ارامنه کشته شده بسیار کمتر از میزان اعلام شده است و افراد کشته شده قربانیان درگیری‌های جنگ جهانی اول بودند.


ویدیو مرتبط :
جوان مسیحی لبنانی از ترکیه به داعش پیوست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد وزیر خارجه ترکیه از اظهارات پاپ فراسیس



اخبار,اخبار بین الملل,نخست وزیر ترکیه

وزیر خارجه ترکیه اظهارات رهبر کاتولیک های جهان در مورد نسل کشی ارامنه در جنگ جهانی اول توسط دولت عثمانی را رد کرد.

به گزارش مهر به نقل از شبکه TRT، «مولوت چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه نیز به سخنان پاپ فرانسیس در مورد نسل کشی ارامنه توسط دولت عثمانی در اثنای جنگ جهانی اول واکنش نشان داد. وی طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت سخنان پاپ به منزله تحریف تاریخ است.

چاوش اوغلو ضمن انتقاد از اظهارات رهبر کاتولیک های جهان چنین ادعایی را رد کرد. این در حالی است که شماری از مقامات ارشد سیاسی و دینی آنکارا ضمن انتقاد از اظهارات اخیر پاپ، علیه آن موضع گرفته اند. در همین رابطه «احمد داود اوغلو» نخست وزیر ترکیه اظهارات پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان درباره کشتار ارامنه در سال ۱۹۱۵ توسط امپراطوری عثمانی را محکوم کرد.

داوود اغلو با یک جانبه خواندن اظهارات رهبرکاتولیک های جهان که کشتار ارامنه را «نسل کشی» خوانده بود گفت: این اظهارات برای جایگاه پاپ مناسب نبود. روز گذشته نیز وزارت خارجه ترکیه در اعتراض به این امر، سفیر واتیکان در آنکارا را فراخوانده و مراتب اعتراض خود را به اطلاع وی رساند.


  اخبار  بین الملل  -  مهر