اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نخستین شبکه اجتماعی مخصوص افسرده ها


گروهی از دانشجویان دانشگاه MTT ابزار جدیدی با نام Koko ارایه کرده اند که از آن به عنوان نخستین شبکه اجتماعی جهان برای مقابله با افسردگی یاد می شود.





هفته نامه عصر ارتباط: گروهی از دانشجویان دانشگاه MTT ابزار جدیدی با نام Koko ارایه کرده اند که از آن به عنوان نخستین شبکه اجتماعی جهان برای مقابله با افسردگی یاد می شود.

رابرت موریس، مدیر این گروه تحقیقاتی که سال های طولانی در دره سیلیکون فعالیت کرده است، ادعا می کند که با سیستم جدید خود قصد دارد با مشکلات ذهنی افراد مقابله کند. او پروژه ای را با نام Panoply دنبال می کند که به موجب آن ابزار شبکه اجتماعی Koko برای آیفون عرضه شده است و از پاییز امسال همه کاربران جهانی می توانند عضو آن شوند.

به گفته موریس، اینکه  کاربران با اختلالات ذهنی بتوانند به صورت دایم در فضای درمانی حضور داشته باشند مزایای فراوان دارد و به همین دلیل Koko که فقط خدمات خود را روی دستگاه های موبایلی عرضه می کند، می تواند بیماران را تحت پوشش قرار دهد.

این شبکه اجتماعی از نحوه تغذیه تا فعالیت های بدنی اعضای خود را هدایت می کند و حتی بازی های ارایه شده در آن نیز متناسب این افراد است.


ویدیو مرتبط :
مدیریت پروژه چابک متمایز شدن رفتار اجتماعی شبکه های اجتماعی رسانه های اجتماعی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

Flixster، شبکه اجتماعی مخصوص فیلم بازها


به طور یقین بسیاری از اعضای شبکه های اجتماعی جزو هواداران فیلم های سینمایی هستند و گروهی از کارشناسان آمریکایی برای پاسخ دادن به نیاز این گروه از افراد، شبکه اجتماعی اختصاصی خود را با نام Flixster راه اندازی کرده اند.





هفته نامه عصر ارتباط: به طور یقین بسیاری از اعضای شبکه های اجتماعی جزو هواداران فیلم های سینمایی هستند و گروهی از کارشناسان آمریکایی برای پاسخ دادن به نیاز این گروه از افراد، شبکه اجتماعی اختصاصی خود را با نام Flixster راه اندازی کرده اند. این شبکه اجتماعی به اعضای خود امکان می دهد خلاصه فیلم های سینمایی یا همان تریلرها را مشاهده کنند و اطلاعات کاملی در مورد آخرین فیلم های ارایه شده در سراسر جهان داشته باشند.

شبکه اجتماعی Flixster سال 2007 میلادی توسط دو مهندس جوان در کالیفرنیا راه اندازی شد و هم اکنون با 75 کارمند، خدمات خود را در اختیار کاربران سراسر جهان قرار می دهد. این پلتفرم از سال 2010 میلادی به عنوان بخشی از سایت Rotten Tomatoes به فعالیت های خود ادامه داد و سرانجام استودیو فیلم سازی برادران وارنر در سال 2011 تمام مجموعه یادشده را به صورت یکجا خریداری کرد.

Flixster، شبکه اجتماعی مخصوص فیلم بازها

شبکه اجتماعی Flixster ابزار کاربردی ویژه ای در اختیار دارد که روی انواع دستگاه های موبایلی مورد استفاده قرار می گیرد و علاوه بر ایجاد بستر لازم برای برقراری ارتباط میان کاربران، خدمات اختصاصی در حوزه تئاتر و سینما ارایه می دهد که از جمله آنها می توان به امتیازدهی برای فیلم ها، عرضه آخرین نقد و بررسی ها، انتشار نظر مخاطبان، خرید بلیت و... اشاره کرد.

تمامی خدمات این شبکه اجتماعی به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد و این امکان برای کاربران ایجادشده تا اگر به صورت همزمان عضو دیگر شبکه های اجتماعی هستند، بتوانند مطالب مورد نظر خود را بین دو پلتفرم رد و بدل کنند و البته با دوستان خود از روی هر شبکه اجتماعی در ارتباط باشند. این شبکه اجتماعی به گونه ای ساخته شده است که براساس سلیقه کاربران برای مشاهده ژانرهای مختلف فیلم، دیگر افراد را برای دوستی و برقراری ارتباط با کاربرانی که نظرات مشابه داشته باشند به هر فرد پیشنهاد می شود.

به طور کلی گفته می شود Flixster برای هر کس که به فیلم علاقه دارد بسیار مناسب است. در این شبکه اجتماعی کاربران می توانند نقدهای منتشرشده از سوی بزرگ ترین منتقدان جهانی را در مورد هر فیلم دریافت کنند، نظر کاربران مختلف را بخوانند، تمام اطلاعات مربوط به فیلم را در اختیار بگیرند و حتی در مورد فیلم مورد علاقه آنها در آزمون های اینترنتی کوچک شرکت کنند.

مرکز امتیازدهی الکسا در سال 2007 میلادی یعنی چند ماه پس از راه اندازی Flixster اعلام کرد تعداد بازدیدهای ماهانه از این سایت اینترنتی به 20 میلیون نفر در هر روز رسیده است و در سال 2008 میلادی هم گفته شد روزانه 50 میلیون نفر در سراسر جهان به این شبکه اجتماعی سر می زنند، اما الکسا از سال 2008 به بعد هیچ گونه آماری در این زمینه منتشر نکرد. در مقابل مرکز Web Trends در یک بررسی جدید اعلام کرد از میان تمام شبکه های اجتماعی که به صورت اختصاصی خدمات خود را در زمینه فیلم سازی ارایه می دهند، Flixster بیشترین محبوبیت را دارد و همچنان بر تعداد کاربران آن افزوده می شود.