اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نخستین ریل باس "ارم"ساخت داخل



 

 

 

نخستین ریل باس

 

نخستین ریل باس " ارم " ساخت داخل در شبکه ریلی قرار گرفت

امید است هر ۱۵روز یكبار یك ریل‌باس تولید داخل از سازنده‌های داخلی تحویل حمل و نقل ریلی شود.

نخستین ریل باس " ارم " ساخت داخل، با حضور وزیر راه و ترابری، رئیس كمیسیون عمران مجلس، مدیرعامل راه‌آهن و مدیرعامل شركت قطارهای مسافری رجاء به شبکه حمل و نقل ریلی کشور پیوست.

به گزارش ایلنا، حمید بهبهانی عصر دیروز در مراسم راه‌اندازی ریل باس " ارم " به عنوان اولین ریل باس ساخت داخل، با بیان اینکه در این ۱۹ ماه به نوعی عمل شده است که راه آهن به عنوان مسأله روز شناخته می شود، گفت: اگر در ۲۰ سال گذشته این روند آغاز می شد، الان دیگر دغدغه راه‌آهن را نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه در طول ۳۰ سال گذشته سالیانه به طور متوسط ۱۵۰ کیلومتر راه‌آهن ساخته شده است، اظهار داشت: از زمان تصدی در مجموعه وزارت راه و ترابری میزان ساخت سالیانه خط آهن از ۵۰۰ به ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش یافته است.

وزیر راه و ترابری گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه آهن در کشور درحال ساخت است که پیشرفت فیزیکی هر کدام از آنها بین ۱۵ تا ۸۰ درصد است و امیدواریم سالی ۱۰۰۰ کیلومتر خط آهن را بتوانیم تحویل دهیم.

بهبهانی با بیان اینكه كمیسیون عمران مجلس حامی واقعی وزارت راه و ترابری است تصریح كرد: توسعه راه‌آهن موجب صرفه‌جویی انرژی و كاهش تلفات حمل و نقلی است.

وزیر راه و ترابری بابیان اینکه ما دروازه بین شرق و غرب هستیم، گفت: شاید کشورهای دیگر نتوانند از طریق آبی از کشور ما عبور كنند ولی از نظر خاکی ناچارند از کشور ما بگذرند که مسیرهای چین- اروپا، بندرعباس به مسکو و اروپا همچنین چابهار به سرخس از جمله این راه‌ها هستند.

وی با بیان اینكه كشور ارمنستان متقاضی اتصال راه‌آهن خود به سیستم ریلی ایران است، اظهار داشت: كشور تركیه نیز پیشنهاد می‌دهد كه از نخجوان به راه‌آهن ایران متصل شود.

وزیر راه و ترابری از برنامه‌ریزی برای سال‌های آینده در خصوص راه‌آهن خبر داد و اعلام کرد:ساخت راه‌آهن در کشور به نحوی برنامه‌ریزی شده است که سالانه ۱۰۰۰ کیلومتر راه‌آهن در کشور ساخته شود.

بهبهانی با اعلام اینکه اولویت‌های یک تا ۱۰۰ این برنامه مشخص و سیمای راه‌آهن ایران در آینده ترسیم شده است، گفت: این برنامه در ۵ ساله پنجم، سند چشم انداز ۱۴۰۴ و پنج سال بعد از آن تا سال ۱۴۰۹ به همین نحو پیش خواهد رفت.

وی بااشاره به طول مسیر ریلی موجود در کشور اظهار داشت: برای رسیدن به۲۵ هزارکیلومتر مسیر ریلی مشخص شده در چشم انداز بیست ساله، ما نیاز به ایجاد بیش از ۱۵۰۰۰کیلومتر ریل در کشور داریم که با توجه به حجم بالای کار نیاز به صنایع داخلی احساس می‌شود.

وزیر راه و ترابری با بیان اینکه ما علاقه ای به خرید نداریم و تاکید ما بر انتقال تکنولوژی است، گفت: "ما در راستای این هدف به قدری کار بر سر شرکت های داخلی می‌ریزیم که آنها خود بگویند بس است".

بهبهانی خاطرنشان كرد: لازم است راه‌آهن تقاضاهای خود را در رابطه با كارخانه‌های سازنده واگن و لكوموتیو افزایش دهد تا این كارخانه‌ها به تولیدات گسترده‌تر بپردازند.

وی ضمن تأكید بر تمایل وزارت راه و ترابری به ساخت تولیدات داخل تصریح كرد: بهتر است شركت‌های تولید ریل خارجی با فولاد ایران سهم داشته باشند و در تولید ریل فعالیت كنند.

بهبهانی با اشاره به اینكه كارخانه ایریكو كه با كارخانه كره‌ای جوینت شده‌اند دستگاه‌های نوینی را تولید می‌كنند، تصریح كرد: امید است هر ۱۵روز یكبار یك ریل‌باس تولید داخل از سازنده‌های داخلی تحویل حمل و نقل ریلی شود.

وی با اشاره به مزایای فراوان سیستم حمل و نقل ریلی گفت: استفاده از قطار توسط خانواده‌ها موجب ایجاد یك سفر خانوادگی مطلوب می‌شود.

در ادامه این مراسم رئیس كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: حمل و نقل جایگاه ویژه‌ای در كشور دارد و توسعه هر كشور با توسعه حمل و نقل امكان‌پذیر است.

محمدعلی مقیمی با اشاره به اینكه اساس توسعه كشور به توسعه حمل و نقل مربوط است اظهار داشت: تا سال ۱۴۰۴ باید ۲۶ هزار كیلومتر راه‌آهن در كشور وجود داشته باشد كه در حال حاضر ۹ هزار كیلومتر ریل در كشور موجود است.

وی تأكید كرد: احداث سالانه هزار كیلومتر ریل در كشور تا سال ۱۴۰۴ هجری شمسی سرمایه‌گذاری گسترده‌ای را می‌طلبد.

مقیمی اظهار داشت: پس از توسعه نیروی انسانی و دانشگاهی سرمایه‌گذاری در راه و راه‌آهن مهمترین نوع سرمایه‌گذاری‌هاست كه سند چشم‌انداز به آن توصیه كرده است.

رئیس كمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینكه توسعه حمل و نقل ریلی شهری و جاده‌ای ضروری است تصریح كرد: احداث ۱۶ هزار كیلومتر ریل جدید تلاش زیادی را می‌طلبد كه مهمترین مشكل موجود درباره این تلاش عدم وجود منابع مالی لازم است.

بر اساس این گزارش، عبدالعلی صاحب محمدی معاون وزیر راه و ترابری و مدیرعامل راه‌آهن نیز در این مراسم گفت: این ریل باس هفتمین دستگاه از ۳۰ ریل‌باس قرارداد است که در مسیر اندیمشک-اهواز و بندر امام خمینی(ع) به کارگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: ۶ ست ریل باس قبلی به صورت CBU در خارج از کشور تکمیل و وارد شده است و این ریل‌باس به عنوان اولین ریل‌باسی است که در داخل کشور ساخته شده و به ناوگان ریلی کشور وارد می شود.

معاون وزیر راه و ترابری با بیان اینکه این ریل‌باس‌ها با توجه به نیاز در مسافرت‌های کوتاه به کارگیری می شوند، ابراز امیدواری کرد تا سال ۱۳۹۰ هر ماه یک ریل‌باس به ناوگان ریلی کشور وارد شود.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دستورات وزیر راه و ترابری، اعلام کرد: سعی راه آهن بر این است که بتواند تمام ظرفیت های صنعتی ایجاد شده داخلی را پر کند.

صاحب محمدی با تأکید بر اینکه راه آهن در راستای خصوصی‌سازی گام برمی‌دارد، اعلام کرد: ظرفیت‌های بالقوه بخش خصوصی شناسایی شده است، ضمن اینکه این ظرفیت‌ها حتی بالاتر از وضع موجود است.

وی با اشاره به مشکل فراهم شدن تسهیلات برای بخش خصوصی اظهار داشت: این مشکل با استفاده ازحساب ذخیره ارزی حل خواهد شد و امیدواریم در سال آتی با فراهم کردن تسهیلات بتوانیم ازتمامی ظرفیت‌های ایجاد شده استفاده کنیم.

معاون وزیر راه و ترابری با اشاره به اینکه سال گذشته برای اولین بار بخش خصوصی دارای لکوموتیو شد، گفت: امسال حضور بخش خصوصی دارای لکوموتیو با هماهنگی صنایع داخلی و ظرفیت‌های داخلی در کشور تقویت خواهد شد.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص ساخت لکوموتیو در داخل کشور اعلام کرد: پیشرفت فیزیکی کارخانه لکوموتیو سازی کرج در حدود ۹۰ درصد می‌باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس قرارداد، ۱۵۰ دستگاه لکوموتیو با مشارکت بخش خصوصی ساخته خواهد شد، گفت: ۳۰ دستگاه از این لکوموتیوها به صورت CBU تکمیل شده، وارد می‌شوند و ۱۲۰ دستگاه دیگر در کارخانه کرج با مشارکت شرکت سازنده ساخته خواهند شد.

صاحب محمدی مدت این قرار داد را ۳ سال اعلام کرد و اظهار داشت: در پایان این قرارداد بیش از ۵۰ درصد این صنعت بومی خواهد شد.

ناصر بختیاری رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شركت قطارهای مسافری رجاء نیز گفت : ریل باس " ارم " كه در روز جاری به بهره‌برداری می‌رسد نخستین تولید این قطار با انتقال تكنولوژی از خارج كشور به داخل كشور است.

وی بهره‌برداری این قطار را در مسیر اندیمشك - اهواز - بندر امام خمینی ( ره ) اعلام كرد و گفت : امید است هموطنان عزیز در این نقطه از كشور كه شایستگی‌های فراوانی دارند از سفر با این قطار راضی باشند...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت آثارهنری داخل رول دستمال کاغذی



 

ساخت آثارهنری داخل رول دستمال کاغذی

 

یک هنرمند فرانسوی از خود کمی خلاقیت به خرج داده و با مقواهای رول دستمال توالت اقدام به ایجاد اثر هنری نموده است وی با مقوا اشکالی را ساخته و در داخل رول که در واقع زمینه کار وی می باشد نمایی را ایجاد نموده است . در زیر تعدادی از این اشکال ساخته شده را می توانید مشاهده نمایید.


ساخت آثارهنری داخل رول دستمال کاغذی



ساخت آثارهنری داخل رول دستمال کاغذی



ساخت آثارهنری داخل رول دستمال کاغذی



ساخت آثارهنری داخل رول دستمال کاغذی



ساخت آثارهنری داخل رول دستمال کاغذی



ساخت آثارهنری داخل رول دستمال کاغذی