اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نخستین خودروی میکرو هیبرید ایرانی به بازار می آید



 

 

 

علی معصومی مدیر پروژه هیبرید شرکت ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: توسعه فناوری هیبرید بخشی از رویکرد ایران خودرو در بهره گیری از فناوری های مدرن برای کاهش مصرف سوخت است.

وی تصریح کرد : سمند ال ایکس میکروهیبرید ، امکان کاهش مصرف سوخت فسیلی را فراهم ساخته و گام اول در راه توسعه فناوری سوخت پاک توسط ایران خودرو به شمار می رود.

مدیر پروژه هیبرید ایران خودرو خاطر نشان ساخت : خودروی هیبرید بخشی از انرژی مورد نیاز خود را از موتورهای برقی و بخش دیگر را ازبنزین، گازوییل یا گاز تامین می كند و در سه سطح میکروهیبرید، مایلد هیبرید و فول هیبرید مطرح و محصول ایران خودرو در این مرحله از نوع میکروهیبرید است.

وی افزود :  مهم ترین ویژگی سمند میکروهیبرید که در مدت زمانی حدود یک سال و با

سرمایه گذاری ایران خودرو به اجرا در آمده،  این است كه در توقف، خاموش و با فشردن مجدد پدال كلاچ دوباره روشن می شود، به همین دلیل برای کارکرد به عنوان تاكسی در سفرهای داخل شهری بسیار مناسب و اقتصادی است.

معصومی تاکیدکرد : این فناوری فعلا بر روی موتور ایکس یو 7 توسعه یافته، اما در گام بعدی موتور

ای اف 7 (موتور ملی) به این فناوری مجهز می شود که دراین صورت، برروی سیکل استاندارد رانندگی حدود 5/7 درصد، کاهش مصرف سوخت ایجاد می نماید.

مدیر پروژه هیبرید ایران خودرو اظهار داشت:: در سمند میکروهیبرید، با تغییر در استراتژی ای سی یو، موتور در حالت کارکرد درجا خاموش شده که مهم ترین دستاورد آن، كاهش مصرف سوخت در توقف ها بدون آسیب دیدگی به قوای محركه است. میزان صرفه جویی در مصرف سوخت حاصل از به كار گیری فناوری میکرو هیبرید در ترافیک شهری، بسته به ترافیك، بین 12 تا 20 درصد برآورد می شود.

وی تصریح کرد : توسعه فناوری هیبرید در ایران خودرو با تلاش کارشناسان مرکز تحقیقات ایران خودرو  انجام گرفته و ایران خودرو اولین خودروساز ایرانی است كه با همراهی شرکتهای توانمند زنجیره تامین خود، نسبت به طراحی و تولید انبوه خودروهای میکرو هیبرید در ایران اقدام نموده ودر آینده نیز محصولاتی در سطوح مایلد هیبرید و فول هیبرید به بازار معرفی خواهد شد.

شایان ذکر است که براساس برنامه ریزیهای انجام شده این سیستم در آینده نزدیک برروی اکثر خودروهای تولیدی شرکت ایران خودرو نصب خواهد شد.... / تحلیل :عصرایران


ویدیو مرتبط :
کامپوزیت میکرو هیبرید - Gradia

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرتقال ایرانی با طعم جدید/ قیمت موز آزاد شد/ آخرین قیمت میوه در بازار



 ,پرتقال ایرانی,قیمت سیب و پرتقال,قیمت موز ,اخبار,اخبار اقتصادی

 

پرتقال ایرانی با طعم جدید/ قیمت موز آزاد شد/ آخرین قیمت میوه در بازار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان گفت: قیمت سیب و پرتقال نسبت به پیش از نوروز تغییر چندانی نداشته و حتی كمی ارزان‌تر هم شده است. نرخ خیار نیز كاهش یافته، اما قیمت موز آزاد شده است.

 

سید حسین مهاجران اظهار كرد: قیمت موز وابسته به دلار است و در حال حاضر هر كیلو موز با نرخ 2800 تا 3200 تومان معامله می‌شود و قیمت هر كیلو چغاله كاشان نیز در بازار در میدان میوه 26 تا 27 هزار تومان است.

 

وی با اشاره به این‌كه چغاله شیرازی كه درشت‌تر است، با نرخ 6000 تا 7000 تومان عرضه می‌شود، گفت: 10 روز دیگر چغاله كاشان درشت شده و به نرخ چغاله شیراز می‌رسد. سپس نوبرانه چغاله ساوه به بازار آمده و با نرخ 26 تا 27 هزار تومان معامله می‌شود.

 

او دلیل بالا‌بودن قیمت چغاله را كاهش عرضه‌ی آن و سرمازدگی این محصول دانست و گفت: تمام كسانی كه پرتقال داشتند و نگهداری كردند، اصل و فرع پول خود را از دست دادند، چرا كه به گفته‌ی برخی امسال طعم پرتقال مانند همیشه نبوده و كیفیت پایین پرتقال‌های داخلی باعث شده كه مردم به خرید پرتقال‌های وارداتی روی آورند.

 

رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان با اشاره به افزایش قیمت پرتقال وارداتی به سبب بالا‌رفتن تقاضای بالای آن اظهار كرد: در حال حاضر هر كیلو پرتقال وارداتی با نرخ 2200 تومان معامله می‌شود كه نسبت به قبل 800 تومان افزایش نرخ داشته است.

 

مهاجران درباره‌ی میوه كیوی هم تصریح كرد: با این‌كه نسبت به 20 روز پیش قیمت كیوی پایین آمده و بازار این میوه راكد بوده، قیمت آن هم‌چنان بالای 2000 تومان است.

 

وی در مورد میوه توت‌فرنگی نیز گفت: توت‌فرنگی حدود 50 روز است كه از جیرفت آمده و وارد بازار شده كه قیمت هر كیلو از این میوه 10 هزار تومان است. نرخ توت‌فرنگی تا 8000 تومان نیز تعیین می‌شود و در هشت روز آینده توت‌فرنگی گرگان كه ارزان‌ترین توت‌فرنگی است، وارد بازار می‌شود.

 

او با بیان این‌كه توت‌فرنگی سنندج بهترین توت‌فرنگی است، از ورود این میوه در اوایل خرداد‌ماه به بازار خبر داد و در مورد خیار نیز گفت: خیار گلخانه‌ای در حال حاضر در بازار با نرخ 1500 تومان و گوجه‌فرنگی با قیمت 1200 تومان عرضه می‌شود.

 

وی افزود: گوجه‌فرنگی ریز با نرخ 800 تومان و سیب‌زمینی با قیمت 280 تا 380 تومان به فروش می‌رسد. پیاز شیری كه كیفیت خوب دارد نیز با قیمت 350 تومان و پیاز زرد با قیمت 250 تومان عرضه می‌شود.

رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان در پایان با اشاره به قیمت 600 تومانی هر كیلو هندوانه در مورد نارنگی هم اظهار كرد: نارنگی‌های پاكستانی هنوز در بازار موجود است و با قیممت هر كیلو 1600 تومان عرضه می‌شود./انتخاب