اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نخستین بیمار دیابتی که لوزالمعده مصنوعی گرفت+تصویر



اخبار , اخبار گوناگون , لوزالمعده مصنوعی

برای نخستین بار پزشکان به منظور مدیریت بیماری دیابت نوع اول، لوزالمعده مصنوعی را برای یک پسر 4 ساله استرالیایی به کار بردند.

پسر چهار ساله استرالیایی برای نخستین بار برای مدیریت درمان دیابت نوع 1،‌ لوزالمعده مصنوعی دریافت کرد.

 

مقامات بهداشت استرالیایی گفتند که این دستگاه جدید به نظر می‌رسد که مثل یک پخش کننده MP3 باشد که به بدن بیمار نصب می‌شود.
این پسر 4 ساله استرالیایی، اولین بیمار در جهان است که از این دستگاه استفاده کرده است.

 

در دهه اخیر بیماری دیابت به یکی از مشکلات فراگیر درمانی همه جوامع تبدیل شده است.
تعداد بالای مبتلایان به دیابت و روند رو به رشد آن، رقابت شدیدی در مؤسسات تحقیقاتی در سراسر دنیا بر سر گسترش روش‌های درمانی ایجاد کرده است.

 

آنچه موجب عوارض بلندمدت بیماری دیابت است، در حقیقت بالا بودن قند خون به مدت طولانی و همین طور نوسانات زیاد قند خون در بیمار است.
پـس هدف اصلی در هر روش درمانی برای دیابت، نگهداشتن قند خون در این محدوده است.

 

یک تکنولوژی نوظهور برای درمان و کنترل بیماری دیابت نوع یک، لوزالمعده مصنوعی خارجی است که یک سیستم خودکار می‌باشد که توانایی پانکراس طبیعی را با تطابق مقدار انسولین براساس تغییرات مقدار قندخون شبیه‌سازی می‌کند.

 

در واقع این دستگاه با تقلید از لوزالمعده طبیعی، سطح انسولین بدن را با یک یا دو هورمون به صورت اتوماتیک تنظیم می‌کند.
دیابت در صورتی که درمان نشود باعث آسیب جدی به ارگان‌ها در دراز مدت، از جمله از دست دادن بینایی و نارسایی کلیه می‌شود.
دیابت نوع یک به طور معمول در افراد جوان‌تر بیشتر شیوع پیدا می‌کند.

 

اخبار , اخبار گوناگون , لوزالمعده مصنوعی

 

اخبار گوناگون - فارس


ویدیو مرتبط :
آموزش اقدامات مردم در بیمار دیابتی در سریال ستاره حیات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زن مصنوعی چینی به بازار آمد!! * تصویر



سایت العربیه گزارش داد؛

زن مصنوعی چینی به بازار آمد!! * تصویر

صنعتگران چینی پس از پیشی گرفتن در ساخت انواع اسباب بازی، این بار برای کسب درآمد بیشتر و شاید برای جلوگیری از زاد و ولد و افزایش جمعیت خود ، گوی سبقت را در تولید 'زن مصنوعی' از دیگر کشورها ربودند.

 

   زن مصنوعی چینی ,عکس زن مصنوعی چینی

 

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی جام نیوز، سایت العربیه (Al Arabiya) شنبه 26 فروردین (April 14) گزارش داد: «صنعتگران چینی پس از پیشی گرفتن در ساخت انواع اسباب بازی، این بار برای کسب درآمد بیشتر و شاید برای جلوگیری از زاد و ولد و افزایش جمعیت خود ، گوی سبقت را در تولید "زن مصنوعی" از دیگر کشورها ربودند.» زنى که چینی ها ساخته اند می تواند هر کارى را براى صاحب خود انجام دهد. به گفته صنعتگران چینی، زن مصنوعی جدید بر عروسک های مشابه پیشین این امتیاز را دارد که "تا 99% شبیه زن های معمولی است. بر اساس این گزارش، در ساخت اعضای بدن این زن مصنوعی از ماده سیلیکون که پیش از این پزشکان برای بزرگ کردن سینه های زنان استفاده می کردند و قابلیت ارتجاعی دارد، استفاده شده است.

 

مدیر شرکت چینی تولید کننده ى این محصول می گوید: «ساختار و جزئیات جسم این زن مصنوعی جدید از روی کامپیوتر طراحی شده، و بین آن و یک زن عادی، به ویژه در تاریکی قابل تمایز نیست.» با این حال محصول جدید چین آن گونه که در مجله "سیدتی" چاپ امارات منعکس شده است، موافقان و مخالفان تندى دارد. در گزارش منتشر شده در این مجله ى زنانه، نظر 100 نفر از مخالفان و موافقان ساخت زن مصنوعی آمده است. اغلب مصاحبه شوندگان، بویژه زنان بر مخالفت با خرید آن تاکید کرده اند.

 

گروهی از این افراد تنها مخالف قیمت بالای خرید آن بوده اند و (7000 دلار) را زیاد مى دانند.  یک متخصص بهداشت روانی نیز با ابراز نگرانی از ورود چنین تولیدی به بازار، از کشورهای اسلامی و عربی خواست به مشکلات جوانان رسیدگی کنند، در غیر این صورت این کشورها شاهد پدیده ای به نام زن مصنوعی خواهند بود. اما یکی از زنان در مقام دفاع از حقوق زنان به صراحت خطاب به مردان گفته است: «خوشحال نباشید همین شرکت چینی گفته است بزودی محصول "مرد مصنوعی" را نیز به بازار ارایه خواهد کرد.»  شایان ذکر است که مدتهاست زنگ های هشدار برای بشریت به صدا درآمده است و کارشناسان و دلسوزان نسبت به سرانجام وضعیت اخلاقی و معنوی و حتی مادی انسان اعلام خطر کرده اند.

 

این خبر نیز مهر تاییدی بر این روند نامیمون است .روندی که سرانجامی جز نابودی کانون گرم خانواده و روابط آرام بخش عاطفی و جنسی میان زن و شوهر نخواهد داشت./جام نیوز


   زن مصنوعی چینی ,عکس زن مصنوعی چینی