اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نخستین اظهارات سرپرست جدید دانشگاه علامه طباطبایی پس از انتصاب



دکتر حسین سلیمی,دانشگاه علامه

سرپرست جدید دانشگاه علامه طباطبایی: برنامه‌ام حاکم کردن جو آرامش و دوستی است

سرپرست جدید دانشگاه علامه طباطبایی حاکم کردن جو آرامش و دوستی بیشتر میان اعضای هیات علمی و دانشجویان را یکی از برنامه‌های خود برای اداره دانشگاه علامه طباطبایی عنوان کرد.

دکتر حسین سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برنامه‌ام ارتقای سطح کیفی دانشگاه است، گفت: هر چند که دانشگاه در دوره‌های گذشته نیز رشد خوبی داشته، اما باید ارتقای بیشتری پیدا کند تا تبدیل به یکی از مراکز نظری‌پردازی، نقد و تدوین اندیشه‌های بومی شود.

وی همچنین توسعه عمرانی دانشگاه را از دیگر برنامه‌های خود عنوان و اظهار کرد: دانشگاه علامه علی‌رغم همه پیشرفت‌های عمرانی، همچنان به امکانات بیشتری نیاز دارد و باید از این لحاظ پیشرفت‌هایی در این دانشگاه صورت گیرد.

سرپرست جدید دانشگاه علامه با بیان اینکه برخی جوسازی‌های رسانه‌ای درباره این دانشگاه روا نبود، گفت: نباید با مسئولان دانشگاهی چنین برخوردی شود.

سلیمی با بیان اینکه حفظ حرمت مسئولان قبلی دانشگاه و قدردانی از زحماتشان بر ما واجب است، تصریح کرد: با توجه به اینکه اطلاعات دقیق و مطالعه‌ شده‌ای درباره مسائل مربوط به بورسیه‌ها، جذب اعضای هیات علمی و بازنشستگی اساتید در این دانشگاه ندارم، ابتدا باید در این باره مطالعه کنم و بعد نسبت به آن تصمیم بگیرم.

وی افزود: مهم این است که دانشگاه علامه نیازمند اعضای هیات علمی جدید است و هر کسی که شایستگی علمی داشته باشد، در سطح تنها دانشگاه علوم انسانی کشور بوده و بتواند باعث ارتقای آن شود، حضورش در دانشگاه مغتنم است.

سلیمی درباره نحوه ورود به برخی مسائل عنوان شده درباره دانشگاه علامه گفت: باید تمام مسائل دانشگاهی را بررسی کنیم و با مطالعه دقیق، کارهای مثبت انجام شده را تقویت و کارهای نیازمند به اصلاح را بهبود بخشیم و تلاش کنیم که دانشگاه علامه به عنوان یک مرکز جدی و مورد توجه از لحاظ علمی، ارتقای بیشتری پیدا کند.

سرپرست جدید دانشگاه علامه تاکید کرد که هر فعالیتی که از مسیر قانون صورت گرفته باشد، در دانشگاه ادامه پیدا می‌کند.

سلیمی تاکید کرد: انشاءالله کارم را از ظهر سه‌شنبه (دوازدهم شهریور ماه) در دانشگاه علامه طباطبایی آغاز خواهم کرد. /ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
هادی ذوالفقاری (دانشگاه علامه طباطبایی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین اظهارات سرپرست دانشگاه علامه درباره جذب 102 نفر



دانشگاه علامه طباطبایی,اظهارات سرپرست دانشگاه علامه درباره جذب 102 نفر

آخرین اظهارات سرپرست دانشگاه علامه درباره جذب 102 نفر

سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به وضعیت جذب جنجالی 102 عضو هیات علمی و کارمند در دانشگاه علامه در اواخر دوره ریاست دکتر شریعتی، گفت: از این تعداد حدود 30 نفر اصلا برای انعقاد قرارداد نیامدند و حدود 20 نفر هم به عنوان استادیار در گروه‌های آموزشی مشغول به کار هستند.

حسین سلیمی  با بیان اینکه مجوزی که از سوی وزارت علوم برای استخدام این افراد به دانشگاه آمده بود مبنی بر این بود که استخدام این افراد در صورتی باشد که دانشجوی دکتری و یا بورس وزارت علوم نباشند، اظهارکرد: تعداد افرادی که استخدام شدند هم دانشجوی دکتری و هم بورس وزارت علوم هستند.

سلیمی با اشاره به مشکل پیش آمده در این زمینه، گفت: ما از این دسته از افراد خواستیم که بین دانشجوی دکتری و حکم مربی یکی را انتخاب کنند که تاکنون نزدیک 20 نفر از حکم مربی‌گری انصراف داده‌اند و تبدیل به بورس شده‌اند.

وی تصریح کرد: پس از پایان دوره دکتری این افراد ارزیابی می‌شوند و در صورت ارزیابی مثبت به عنوان هیات علمی مشغول به کار می‌شوند.

سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی در پایان، گفت:‌ تا کنون تکلیف حدود 20 نفر از این افراد مشخص نشده است که به زودی وضعیت آنها نیز معلوم می‌شود. /ایسنا