اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه كاشف "انسولین"



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

معرفی دانشگاه‌های جهان/

نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه كاشف "انسولین"

دانشگاه تورنتو از دانشگاه‌های دولتی كانادا با 71 هكتار مترمكعب در حاشیه پارك كوئینز در اونتاریو كانادا در سال 1827 به نام دانشگاه "پادشاه" به عنوان اولین مركز آموزش عالی در نیمه شمالی كانادا تاسیس شد. این دانشگاه كه در ابتدا از سوی كلیسای انگلیس حمایت می‌شد، 12 دانشكده دارد كه هر كدام به صورت مستقل فعالیت كرده و طراز مالی جداگانه‌ای دارند.

به گزارش ایسنا، این دانشگاه با هفت هزار كارمند رسمی بودجه‌ای نزدیك به 1.5 میلیارد دلار كانادا دارد.

دانشگاه تورنتو كه شعار آن «مثل یك درخت در طول سال‌ها» است مكتب علمی خاص خود را داراست كه در زمینه نقد ادبی و علمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این دانشگاه كه با اختلاف زیاد بالاترین بودجه تحقیقات و پژوهش را در كانادا دارا می‌باشد، تاكنون تحقیقات مهمی چون كشف انسولین و تحقیقات سلول‌های بنیادی و میكروسكوپ مخصوص الكترون از جمله اقدامات مهم این دانشگاه بوده است. این دانشگاه در رده‌بندی‌های مختلف اغلب در رتبه یك كانادا و بین 19 تا 26 جهان بوده است.

تاریخچه دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو در سال 1827 تاسیس شده است. از جمله اتفاقات تلخ در تاریخچه این دانشگاه آتش‌سوزی مهیبی است كه در سال 1890 خسارت فراوانی به دانشكده‌های این دانشگاه وارد آورد و باعث از بین رفتن 33 هزار جلد كتاب ارزشمند شد.

در سال 1901 انتشارات دانشگاه تورنتو تاسیس شد و اولین دانشگاه كانادایی شد كه انتشارات اختصاصی دارد. سال 1907 رشته جنگلبانی در دانشگاه‌های كانادا برای اولین بار در دانشگاه تورنتو آغاز شد. در سال 1910 از آزمایشگاه اختصاصی دانشگاه پرده‌برداری شد. این دانشگاه اولین دانشگاه كانادا است كه بودجه آن بیش از یك میلیارد دلار كانادا است.

دانشكده‌ها

دانشكده پزشكی این دانشگاه چند سالی است كه با عقد قرارداد با بیمارستان‌های كانادا در زمینه تربیت پزشك و پرستار نوآوری داشته است.

دانشكده علوم و هنر، دانشكده علوم كاربردی و عمران، دانشكده مهندسی و طراحی شهری، دانشكده روان‌شناسی، دانشكده حقوق و علوم سیاسی، دانشكده پزشكی و دامپزشكی، دانشكده پرستاری، دانشكده داروسازی، دانشكده دندانپزشكی، دانشكده كامپیوتر و فنی مهندسی، دانشكده معماری، دانشكده تربیت‌بدنی، دانشكده مدیریت، دانشكده علوم انسانی از دیگر دانشكده های فعال دانشگاه تورنتو هستند.

 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

شكل ساختمان

معماری بی‌نظیر ساختمان دانشگاه تورنتو بیانگر ساختار معماری دوران رم باستان و معماری معصومانه گوتیك است. قدیمی‌ترین دانشكده دانشگاه در ابتدای درب ورودی است كه به قلب دانشگاه معروف است.

فعالیت‌های ورزشی

تیم‌های ورزشی این دانشگاه با لباس آبی در مسابقات دانشگاهی شركت می‌كند و در رشته‌های فوتبال و هاكی روی یخ سرآمده بود و توانسته مقام‌های قهرمانی متعدد كسب كند. این دانشگاه در 44 رشته تحصیلی فعال است. ورزشكاران این دانشگاه در رشته‌های ورزشی متعدد برای كشور كانادا افتخارآفرینی‌های گسترده كسب كردند. از جمله افتخارات آن كسب مدال نقره در قایقرانی المپیك 1924 است.

فارغ‌التحصیلان معروف

این دانشگاه افراد مشهور زیادی در رشته‌های آموزشی مختلف تربیت كرده است كه از جمله در ادبیات، استفان لوكاك جان مك كرا، ماگارت آتوود در كارگردانی تلویزیون آرتور هیلر، نورمن جوسیون، دیوید كرونبرگ در بازیگری دونالد سوترلند و موزیسین بزرگ چون پل شافر و در رشته‌های سیاسی مالكولم كلدول، نائومی كلین و باربارا آمیل است.

چهار نخست‌وزیر كانادا، دو سردمدار دولتی و چهار رهبر خارجی، 14 قاضی دادگاه عالی از افراد مشهور فارغ‌التحصیل شده در این دانشگاه هستند. در رشته‌های كامپیوتر، اقتصاد و علوم سیاسی و ریاضی نیز افراد بزرگ كانادایی و خارجی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند.

كتابخانه

كتابخانه این دانشگاه چهارمین كتابخانه بزرگ در آمریكای شمالی است. بعد از كتابخانه دانشگاه‌های هاروارد، ییل و ایلیونی این دانشگاه قرار دارد كه 10 میلیون جلد كتاب، بیش از پنج میلیون میكروفیلم، 70 هزار مقاله و یك میلیون نقشه در این كتابخانه قرار دارد.

تحقیق و پژوهش

این دانشگاه كه از سال 1926 عضو انجمن دانشگاه‌های آمریكایی می‌باشد در زمینه تحقیق و پژوهش از دانشگاه‌های برتر دنیا می‌باشد و هر ساله مسوولان دانشگاه هزینه‌های زیادی را صرف انجام تحقیق و پژوهش می‌كنند. كشف سلول‌های بنیادی از مك كولاك و تیل سرآمد تحقیقات دانشگاه بود كه بعد از آن دانشگاه‌های دیگر نیز توانستند در این زمینه فعال باشند و نیز كشف انسولین در سال 1921 از مهم‌ترین اتفاقات پزشكی است كه در این دانشگاه رخ داده است. در اواخر دهه 90 میلادی پیشرفت در زمینه درمان و شناسایی سلول‌های سرطانی باعث گسترش دانشگاه در این زمینه با همكاری دیگر دانشگاه‌ها شد.

رسانه

این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه در زمینه فراهم كردن روزنامه دانشجویی است بر طبق این گزارش، دانشجویان دانشگاه تورنتو از سال 1880 روزنامه شخصی دارند كه در سطح دانشگاه و شهر تورنتو توزیع می‌شود. این روزنامه كه قبلا روزانه چاپ می‌شد امروزه به صورت هفتگی منتشر می‌شود.

شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه تورنتو

پذیرش در دانشگاه‌های كانادایی از جمله دانشگاه‌های طراز اول این كشور نظیر دانشگاه تورنتو اغلب هم ارزان‌تر از دانشگاه‌های آمریكاست و هم ظرفیت پذیرش این دانشگاه‌ها برای دانشجویان خارجی نسبت به دانشگاه‌های آمریكایی بالاتر است.

دانشگاه تورنتو به دانشجویان خود كمك مالی كرده اما دانشجویانی كه قصد دارند در این دانشگاه به ادامه تحصیل بپردازند لازم است بدانند كه كمك‌های مالی دانشگاه فقط قسمت كمی از هزینه‌ دانشگاهی دانشجو را پوشش می‌دهد. در این مورد وب‌سایت دانشگاه تورنتو در قسمت پذیرش شرایط كامل پذیرش و هزینه‌های مربوطه را ذكر كرده است. سوای بر آن گرفتن گذرنامه از سفارت كانادا بسیار آسان‌تر از گرفتن گذرنامه از سفارت آمریكا است. بعد از گرفتن ویزا و تعهد به مشاوران مربوطه در زمینه اینكه فرد قادر به پرداخت هزینه‌های مهاجرت و آموزشی است ویزای او برای تحصیل در این دانشگاه صادر می‌شود.

شهریه برای دانشجویان خارجی در هر رشته‌ای متفاوت است تمامی این هزینه‌ها برای دانشجویی كه قصد تحصیل در دانشگاه تورنتو را دارند ذكر شده است. در فرم تقاضانامه پذیرش در دانشگاه تورنتو سه قسمت تهیه شده است در قسمت اول، اطلاعات شخصی و در قسمت دوم اطلاعات كاری و رزومه فرد باید پر شود اما نكته حائز اهمیت قسمت سوم است كه فرد باید یك مقاله بنویسد كه موضوع آن بر عهده خود فرد خواهد بود.

دانشگاه‌های این كشور از آزمون‌های SATI یا SATII یا تافل و یا هر سه به عنوان معیار برای پذیرش دانشجویان خارجی استفاده می‌كنند. نزدیك‌ترین محل برای انجام آزمون‌های SAT كشور امارات است.

در مرحله آخر ثبت‌نامی اطلاعات مالی دانشجو ذكر می‌شود و بر مبنای آن میزان كمك مالی دانشگاه به دانشجو مشخص خواهد شد. دانشجو باید برگه مالیات سرپرست خانواده و ترجمه فیش حقوقی سرپرست خانواده را به دانشگاه ارائه دهد.

گفتنی است، بیش از 8 هزار نفر از 150 كشور در این دانشگاه در حال تحصیل هستند. در دانشگاه تورنتو بخش مربوط به دانشجویان خارجی وجود دارد كه مسوول تمامی موارد مربوط به این دانشجویان است. مراحل پذیرش در این دانشگاه به شرح ذیل است.

 

1_ مرحله پذیرش: پس از دریافت اطلاعات ثبت‌نامی و مشخص شدن وضع اسكان دانشجو، یك تور برای آشنایی دانشجو در سطح شهر تورنتو انجام می‌شود.

2_ مشاوره مخصوص دانشجویان بین‌المللی: تمامی سوالات دانشجویان خارجی و مشكلات آنان در این بخش مورد بررسی قرار می‌گیرد.

3_ برنامه زبان انگلیسی: كسانی كه انگلیسی‌ زبان مادر آنان نیست در این مرحله فرصت به دست آوردن مهارت زبان انگلیسی را دارا می‌باشند.

4_ بخش فرهنگی: اجلاس مراسم و كلیه رویدادهایی كه باعث آشنایی بیشتر شخص با فرهنگ و سنت كانادایی می‌شود.

گفتنی است، دانشگاه تورنتو تمامی دانشجویان خارجی خود را بیمه سلامت می‌كند و هزینه آن به میزان كمی در هزینه شهریه محاسبه می‌شود.

در پایان دانشجویانی كه گواهی تحصیل كسب می‌كنند منعی برای كار همزمان ندارند و می‌توانند بدون پرداخت مالیات در این كشور تا زمانی كه دانشجو هستند بدون پرداخت مالیات كار كنند./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
شیوه پذیرش دانشجو در دانشگاه های ایران !!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام‌نور



 

 

 

ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام‌نور

 

در مقطع كارشناسی حدود 30 نفر در رشته‌های علوم انسانی و 35 نفر در رشته‌های علوم پایه و فنی مهندسی پذیرش می‌شوند.

فارس: معاون آموزشی دانشگاه پیام‌نور ظرفیت پذیرش دانشجوی دوره فراگیر دانشگاه پیام‌نور را اعلام كرد.

عبدالله معتمدی معاون آموزشی دانشگاه پیام‌نور با اعلام این خبر افزود: ثبت‌نام آزمون‌های دوره‌های جدید فراگیر دانشگاه پیام‌نور در سال 89 در مقطع كارشناسی از 8 دی‌ماه آغاز می‌شود و تا 15 دی‌ماه ادامه دارد.

وی درباره ظرفیت پذیرش دانشجوی در دوره جدید فراگیر دانشگاه پیام‌نور گفت: در مقطع كارشناسی حدود 30 نفر در رشته‌های علوم انسانی و 35 نفر در رشته‌های علوم پایه و فنی مهندسی پذیرش می‌شوند.

معاون آموزشی دانشگاه پیام‌نور با بیان اینكه ظرفیت پذیرش دانشجوی دوره فراگیر نسبت به سال قبل تغییر چندانی نداشته است، افزود: 25 رشته محل در دوره جدید پذیرش دانشجوی دوره فراگیر در نظر گرفته شده است.

وی درباره ظرفیت پذیرش دانشجوی كارشناسی‌ارشد در دوره فراگیر دانشگاه پیام‌نور گفت: بین 15 تا 25 نفر در هر رشته محل در دوره جدید پذیرش دانشجوی فراگیر كارشناسی‌ارشد پذیرش می‌شوند...../تحلیل:عصرایران