اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نحوه ثبت‌ نام اینترنتی خرید موتورسیکلت برقی


سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوا شهر تهران گفت: ثبت نام اینترنتی برای دریافت تسهیلات خرید موتورسیکلت های برقی از روز سه شنبه 11 آذرماه جاری از طریق سایت شرکت لیزینگ شهر آغاز می شود.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوا شهر تهران گفت: ثبت نام اینترنتی برای دریافت تسهیلات خرید موتورسیکلت های برقی از روز سه شنبه 11 آذرماه جاری از طریق سایت شرکت لیزینگ شهر آغاز می شود.

«حشمت الله بسطامی» اظهار کرد: با توجه به مطالعات انجام شده درشهر تهران شش درصد تردد با موتورسیکلت انجام می شود.

وی افزود: حدود 12 درصد از سفرهای درون شهری تهران در محدوده طرح ترافیک انجام می شود که وسعتی معادل 4.2 درصد از شهر تهران را پوشش می دهد.

بسطامی با تاکید بر اینکه 25 درصد آلودگی تولید شده در تهران ناشی از تردد موتورسیکلت است، افزود: وسعت آلودگی هوا در تهران باعث شده تا استفاده از خودروهای با سوخت غیر فسیلی در برنامه کار مسوولان ذیربط از جمله شهرداری تهران قرار گیرد.

وی اظهار کرد: برای دستیابی به اهداف شهرداری تهران در مسیر کاهش تعداد موتورسیکلت های بنزینی و جایگزینی موتورسیکلت برقی و استفاده از آن در سطح شهر به ویژه در محدوده طرح ترافیک، قراردادی بین سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، بانک شهر، لیزینگ شهر و شرکت دانشگاهی افرا فرایند شریف منعقد شده است.

بسطامی با اشاره به انجام مراحل آزمایشی موتورسیکلت های برقی در شهریور 93، اضافه کرد: ایستگاه های شارژ هوشمند باطری نیز در برخی پارکینگ های منطقه 12به عنوان پایلوت انتخاب شد تا دارندگان موتورسیکلت های برقی بتوانند بصورت رایگان از این جایگاه ها استفاده کنند.

بسطامی افزود: در حال حاضر شهرداری تهران آمادگی خود را برای اجرای طرح جایگزینی 15 هزار موتورسیکلت برقی بجای بنزینی در منطقه 12شهرداری اعلام کرده است.

وی در مورد چگونگی پرداخت وام برای خرید موتورسیکلت های برقی اظهار کرد: برای این منظور وام بدون بهره تا سقف تسهیلات 70 میلیون ریالی، معادل 80 درصد قیمت موتورسیکلت های برقی توسط بانک شهر یا لیزینگ شهرداری به متقاضیان خرید این نوع موتورها پرداخت می شود.

بسطامی اظهار کرد: متقاضیان وام می توانند از طریق اینترنتی با مراجعه به آدرس http://ads.leasingshahr.ir و یا در طول برگزاری نمایشگاه رونمایی موتورسیکلت های برقی در بوستان گفت و گو( 13 تا 17 آذر ماه در بوستان گفتگو) اقدام به نام نویسی کنند.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوا تهران تصریح کرد: تردد موتورسیکلت های بنزینی در بخش هایی از منطقه 12 شهرداری تهران و همچنین بعداز 18 ماه از اجرای این طرح، در محدوده طرح ترافیک ممنوع خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
آموزش ثبت خرید در فروشگاه اینترنتی کویرالکترونیک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نحوه خرید كارت‌ ثبت‌نام آزمون كارشناسی ناپیوسته درپی تجمیع آزمونهای آزاد ودولتی



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مهلت ثبت‌نام آزمون كارشناسی ناپیوسته فردا تمام می‌شود

نحوه خرید كارت‌ ثبت‌نام آزمون كارشناسی ناپیوسته درپی تجمیع آزمونهای آزاد ودولتی

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به اتمام مهلت ثبت‌نام در آزمون كارشناسی ناپیوسته سال 91، هزینه و نحوه خرید كارت اعتباری ثبت‌نام این آزمون با توجه به تجمیع آزمون‌های دانشگاه‌های آزاد و دولتی را اعلام كرد.

حسین توكلی در گفت‌وگو با ایسنا:در این باره اظهار كرد: از آنجا كه آزمون كارشناسی ارشد دانشگاه‌های آزاد و وزارت علوم در سال جاری تجمیع شده است، چنانچه رشته امتحانی ثبت‌نامی داوطلب، جزو رشته‌هایی باشد كه فقط در این رشته‌ها دانشگاه آزاد پذیرش می‌كند، داوطلب نیازی به خرید كارت اعتباری علاقمندی به رشته‌های دانشگاه آزاد را ندارد و با همان كارت اعتباری اولیه می‌تواند نسبت به ثبت‌نام اقدام كند.

وی ادامه داد: در صورتیكه رشته انتخابی داوطلب بین دانشگاه آزاد و وزارت علوم مشترك باشد داوطلب برای اعلام علاقمندی در رشته‌های دانشگاه آزاد باید كارت اعتباری مجزا خریداری كند.

وی با اشاره به اتمام مهلت ثبت‌نام آزمون مشترك كارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد و وزارت علوم تا فردا سه‌شنبه ششم تیر ماه، اظهاركرد: پذیرش حدود 16 رشته دوره كارشناسی ناپیوسته فقط در دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود.

وی افزود: این رشته‌ها شامل رشته‌های تكنولوژی آب، تكنولوژی اویونیك، تكنولوژی بهره‌برداری راه‌آهن، تكنولوژی بهره‌برداری نیروگاه، تكنولوژی حمل و نقل و ترافیك شهری، تكنولوژی راهداری،‌ تكنولوژی راهسازی، تكنولوژی فناوری اطلاعات رسانه، تكنولوژی فنی رسانه، تكنولوژی مراقبت و نگهداری مكانیك نیروگاه، تكنولوژی مواد صنعت هسته‌ای،‌ تكنولوژی هواپیما، صنایع لاستیك، پرورش زنبور عسل، تكنولوژی صنایع چوب و كاغذ- صنایع چوب و علمی- كاربردی بهداشت گوشت و فرآورده‌های گوشتی است.

وی ادامه داد: بنابراین داوطلبانی كه متقاضی این دسته از رشته‌ها هستند كه فقط دانشگاه آزاد پذیرش آن را انجام می‌دهند دیگر نیازی به خرید كارت اعتباری علاقمندی به رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی ندارند و با همان كارت اعتباری اولیه می‌تواند نسبت به ثبت‌نام خود اقدام كنند.

مشاور عالی سازمان سنجش در خصوص نحوه ثبت‌نام در رشته‌هایی كه در دانشگاه آزاد و وزارت علوم ارائه می‌شود، تصریح كرد: چنانچه رشته امتحانی مورد تقاضای داوطلب هم در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و هم در دانشگاه آزاد پذیرش داشته باشد و داوطلب متقاضی گزینش در همه موارد باشد، باید تعداد دو كارت اعتباری شامل كارت اعتباری ثبت‌نام و كارت اعتباری علاقمندی به دانشگاه آزاد اسلامی را با پرداخت 23 هزار تومان از باجه پستی دریافت كنند، البته باید بابت هزینه توزیع هر كارت اعتباری مبلغ 500 تومان به باجه پستی پرداخت كنند./ایسنا