اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نحوه تایید و اصلاح سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور 92



ثبت‌نام کنکور آغاز شد

نحوه تایید و اصلاح سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور 92

مشاور عالی سازمان سنجش با اعلام خبر تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی در پذیرش داوطلبان کنکور 92، نحوه تایید سوابق تحصیلی داوطلبان در ثبت‌نام آزمون سراسری را اعلام کرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

حسین توکلی در گفت‌گو با ایسنا)، با اشاره به تاثیر سوابق تحصیلی برای دیپلمه‌های شاخه نظری رشته‌های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی سال 1384 به بعد، گفت: آن دسته از دیپلمه‌های گروه‌های آزمایشی مذکور که دیپلم خود را طی سال‌های 1384 به بعد اخذ کرده‌اند و یک یا چند درس آنها به صورت نهایی و سراسری برگزار شده، مشمول سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود به میزان 25 درصد و به صورت تاثیر مثبت لحاظ می‌شود.

وی افزود: بنابراین این دسته از داوطلبان باید پس از ورود به سایت سازمان سنجش قسمت مربوط یعنی«دارای دیپلم سال 1384 و بعد از آن در شاخه نظری نظام سالی واحدی می‌باشم» را با علامت‌گذاری تایید و پس از این مرحله نسبت به تکمیل اطلاعات خواسته شده از سوی سیستم اقدام کنند، در نهایت پس از تکمیل این اطلاعات با توجه به اطلاعات سوابق تحصیلی ارسالی از آموزش و پرورش مشخصات داوطلب شامل نام و نام‌خانوادگی، شماره شناسنامه،‌ کد منطقه اخذ دیپلم، کددانش‌آموزی، نام پدر، جنسیت، تاریخ تولد، رشته تحصیلی، سال اخذ مدرک دیپلم و سوابق تحصیلی شامل عناوین دروس و نمرات امتحانات کتبی نهایی و سال و دوره اخذ آن، به متقاضی نمایش داده می‌شود.

توکلی ادامه داد: داوطلب پس از مشاهده اطلاعات ارائه شده باید اطلاعات مذکور را با توجه به مشخصات و مدارک تحصیلی خود بررسی و در صورت مطابقت تایید کند و در صورت تایید کلیه اطلاعات مذکور، از طریق سیستم کد سوابق تحصیلی در اختیار وی قرار داده می‌شود که باید آن را یادداشت و نگهداری کند.

وی با بیان اینکه داوطلبان باید پس از مراحل فوق به بخش ثبت‌نام کنکور 92 مراجعه و در مهلت مقرر ثبت‌نام نسبت به ورود اطلاعات کارت اعتباری شامل شماره پرونده، رمز ورود و کد سوابق تحصیلی اقدام کنند تا صفحه مربوط به تقاضانامه ثبت‌نام در اختیار آنان قرار گیرد، تصریح کرد: بر این اساس اطلاعات و سوابق تحصیلی که به تایید داوطلب نیز رسیده قابل مشاهده است و داوطلب امکان هیچ‌گونه تغییری در این اطلاعات را ندارد.

وی افزود: همچنین آن دسته از داوطلبانی که دیپلم خود را در سال 1384 و یا بعد از آن دریافت کرده‌اند و پس از ورود به سایت سازمان سنجش، در قسمت مربوط به سوابق تحصیلی مشخصات خود را مشاهده نمی‌کنند و یا تعدادی از مشخصاتی که مشاهده می‌کنند مورد تایید آنان نیست، باید به نشانی اینترنتی http://dipcode.medu.ir جهت تکمیل اطلاعات خود مراجعه کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به مهلت مرحله دوم ثبت‌نام کنکور از 30 بهمن ماه تا سوم اسفند ماه برای این دسته از داوطلبان، گفت: بنابراین سوابق این داوطلبان پس از بررسی درخواست آنان در صورت تایید، توسط آموزش و پرورش به سازمان سنجش ارائه خواهد شد و می‌توانند در مرحله دوم ثبت‌نام با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

توکلی در خصوص داوطلبان دیپلمه‌های 83 و قبل از آن، گفت: آن دسته از داوطلبانی که دیپلم خود در سال 1383 و یا قبل از آن دریافت کرده‌اند و یا دیپلم نظام سالی واحدی نیستند، پس از ورود به سایت سازمان سنجش قسمت مربوط به «دارای دیپلم سال 83 و یا قبل از آن و یا غیر شاخه نظری می‌باشم» را با علامتگذاری تایید می‌کنند و سپس اقدام به درج اطلاعات کارت اعتباری (شامل: شماره پرونده و رمز ورود) و تکمیل تقاضانامه ثبت‌نام می‌کنند.

گفتنی است ثبت‌نام کنکور 92 از 16 آذر آغاز شده و تا 25 آذر ماه ادامه دارد./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 95

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کنکور 3 هزار رشته محل حذف شد/ تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور 92



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

کنکور 3 هزار رشته محل حذف شد/ تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور 92

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کنکور 3 هزار رشته محل کم تقاضا در دانشگاههای آزاد، ‌غیرانتفاعی و پیام نور سال آینده حذف می شود و ورود دانشجویان در این رشته ها براساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد.

ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر،‌ درباره آخرین مصوبات کمیته ماده 4 قانون حذف کنکور افزود: در این جلسه مقرر شد تأثیر سوابق تحصیلی داوطلبان در کنکور نسبت به سال گذشته تغییر نکند و تا 25 درصد در گزینش نهایی آنها تاثیر مثبت داشته باشد.

وی اظهار داشت: همچنین مصوب شد تا کمیته ای تشکیل و رشته های کم تقاضا و فاقد رقابت در دانشگاههای آزاد،‌ پیام نور و غیرانتفاعی مشخص و اعلام شوند تا در کنکور سال 92 در این رشته ها دانشجو بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اصلاح قانون مجلس مبنی بر حذف کنکور در سال 93 را نیز یکی دیگر از موارد مطرح شده در جلسه کمیته ماده 4 اعلام کرد و گفت: کنکور هیچ یک از رشته محل های دانشگاههای دولتی برای سال آینده حذف نمی شود. وی گفت: برای آزمون‌های سراسری سال 92 به بعد نیز کارگروهی شامل وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و آموزش و پرورش بر اساس طرح مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل و در این زمینه نیز تصمیم‌گیری می شود./مهر