اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نحوه بهره‌مندی نخبگان و استعدادهای برتر از تسهیلات سربازی



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

نحوه بهره‌مندی نخبگان و استعدادهای برتر از تسهیلات سربازی

جانشین اداره منابع انسانی ستاد كل نیروهای مسلح تسهیلات در نظر گرفته شده برای انجام خدمت سربازی رتبه‌های برتر كنكور سراسری (استعدادهای برتر) و نخبگان را تشریح كرد.

سردار موسی كمالی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به قوانینی كه شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون خدمت سربازی نخبگان و استعدادهای برتر تصویب كرده است، گفت: بر این اساس نفرات برتر كنكور رشته‌های مختلف، نفرات اول تا سوم المپیادهای جهانی دانش‌آموزی و دانشجویی و كلیه راه‌یافتگان المپیادهای معتبر دانش‌آموزی به عنوان نخبه و استعداد برتر شناخته می‌شوند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد كل نیروهای مسلح درباره نفرات برتر كنكور سراسری و شرط شناخته‌شدن آنان به عنوان استعداد برتر نیز گفت: 100 نفر برتر كنكور در رشته ریاضی فیزیك، 50 نفر اول رشته تجربی، 50 نفر رشته انسانی و 20 نفر اول رشته هنر به عنوان استعداد برتر شناخته می‌شوند.

به گفته كمالی در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، شرایطی برای پذیرش نفرات برتر كنكور زبان‌های خارجی به عنوان استعداد برتر نیامده است.

كمالی با تاكید بر اینكه "فقط قرارگرفتن در زمره استعدادهای برتر (نفرات برتر كنكور) و نخبه ( مخترعان، نفرات اول تا سوم المپیادهای جهانی دانش‌آموزی و دانشجویی و راه‌یافتگان به مرحله نهایی المپیادهای معتبر دانش‌آموزی) سبب تسهیل خدمت سربازی نمی‌شود" به ایسنا گفت: این افراد در صورت ارائه پروژه تحقیقاتی پیرامون مسائل مختلف كشوری و لشگری به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح و تایید آن از سوی این بنیاد می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: در صورتی كه پروژه تحقیقاتی این افراد تائید شود، آنان پس از طی دوره آموزش نظامی می‌توانند نسبت به دریافت كارت پایان خدمت خود اقدام كنند./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
بهره مندی از وحی خداوند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرایط بهره‌مندی از معافیت حین سربازی



اخبار,اخبار اجتماعی,معافیت از سربازی


 اخبار اجتماعی - شرایط بهره‌مندی از معافیت حین سربازی

  رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا چگونگی پیگیری برای استفاده از معافیت در حین خدمت سربازی را تشریح کرد.

به گزارش روزنو، سردار حمید صدرالسادات در گفت‌وگویی، درباره سربازانی که ممکن است حین انجام خدمت سربازی واجد بهره‌مندی از معافیت شوند، گفت: اگر فردی مشغول سربازی باشد و در حین خدمت یکی از شرایط انواع معافیت را پیدا کند، باید به وظیفه عمومی محل اعزام خود مراجعه کرده و شرایط خود را تشریح کند.
 
وی افزود: به عنوان مثال ممکن است فردی حین خدمت پدرش را از دست داده و مشمول شرایط بهره‌مندی از کفالت مادر شود یا اینکه در بررسی سوابق جبهه پدرش، مشخص شود که واجد این شرایط بوده است.
 
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه پس از مراجعه متقاضی به وظیفه عمومی محل اعزام، شرایط وی برای اعطای معافیت از سربازی بررسی می‌شود، گفت: در صورتی که فرد واجد این شرایط باشد و این شرایط به اثبات وظیفه عمومی برسد، ابلاغیه ترخیص و اعطای معافیت از سربازی، برای وی صادر می‌شود. 

اخبار اجتماعی - روز نو