اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نحوه انتقال دانشجویان ایرانی علوم‌پزشکی به داخل تغییر کرد



تغییرانتقال دانشجویان ایرانی علوم پزشکی به داخل

نحوه انتقال دانشجویان ایرانی علوم‌پزشکی به داخل تغییر کرد

رییس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به ایجاد تغییر در نحوه انتقال دانشجویان ایرانی رشته‌های علوم‌پزشکی خارج از کشور به داخل از کاهش تعداد واحدهای متقاضیان انتقالی خبر داد.

دکتر سلیمان احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی»ایسنا،‌ با اشاره به ایجاد تسهیل در انتقالی دانشجویان ایرانی خارج از کشور به دانشگاه‌های داخل با بیان اینکه 11 واحد بین الملل جدید ایجاد شده است، اظهار کرد: با توجه به ایجاد این 11 شعبه جدید دانشگاه‌های علوم پزشکی در روند انتقال دانشجویان ایرانی به داخل تسهیل شده است.

وی افزود: کلیه دانشجویان ایرانی خارج از کشور که متقاضی انتقال به دانشگاه‌های داخل باشند به واحدهای بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی انتقال می‌یابند.

رییس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به کاهش تعداد واحدهای دانشجویان متقاضی انتقال، گفت: پیش از این دانشجویان باید حداکثر 72 واحد را می‌گذراندند، در حالی که بر اساس مصوبه جدید تعداد واحدهای در نظر گرفته 50 واحد و برای فرزندان اعضای هیات علمی 32 واحد مصوب شده است.

وی افزود: در جلسه اخیر با انتقالی 60 دانشجوی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی موافقت شده است.

سلیمان احمدی در خصوص نحوه پذیرش دانشجویان متقاضی انتقال از دانشگاه‌های داخل، گفت: پیش از این دانشجویان باید خود برای پذیرش از دانشگاه‌های داخل اقدام می‌کردند، اما به منظور تسهیل در امر انتقال دانشجویان پیشنهادهای خود را ارائه و وزارت بهداشت بر اساس معدل دوره تحصیل و معدل دیپلم آنها دانشجویان را امتیاز بندی و با توجه به اولویت‌های علاقمندی آنان، آنها را پذیرش می‌کنند.

وی افزود: همچنین یکسان سازی تطبیق واحدها توسط واحدهای بین الملل صورت می‌گیرد، بر این اساس واحدهای داخل موظفند واحدهای گذرانده دانشجویان را تطبیق دهند و بر اساس آن سطح تحصیلی دانشجو نیز مشخص می‌شود.

رییس مرکز خدمات آموزشی با تاکید بر اینکه هیچ مرجع و موسسه خصوصی بجز شورای انتقال مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت مرجع رسمی برای انتقالی نیست خاطر نشان کرد: در صورتی که دانشجویان توسط دیگر مراجع برای انتقال اقدام کنند انتقالی آنها تخلف محسوب می‌شود و در زمان فراغت از تحصیل این دسته از دانشجویان با مشکل روبرو خواهند شد./ایسنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
دانشجویان علوم پزشکی تبریز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نحوه انتقال دانشجویان ایرانی خارج به دانشگاه آزاد/ جدول شهریه‌ها



با ابلاغ بخشنامه اعلام شد؛

نحوه انتقال دانشجویان ایرانی خارج به دانشگاه آزاد/ جدول شهریه‌ها

تازه ترین بخشنامه انتقال دانشجویان ایرانی از خارج به داخل در دانشگاه آزاد تصویب و نرخ شهریه های این عده از دانشجویان ابلاغ شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش خبرنگار مهر، دانشجویان ایرانی خارج از کشور مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و پیوسته که در یکی از دانشگاههای معتبر خارج از کشور در حال تحصیل هستند می توانند به یکی از واحدهای مشخص شده دانشگاه آزاد اسلامی داخل کشور( به غیر از استانهای تهران و البرز) در همان رشته معرفی شوند.

ادامه تحصیل این دانشجویان در ترمهای بعدی مشروط به رضایت مندی علمی و عمومی وفق مقررات و آئین نامه ها است.

دانشجویان ایرانی خارج از کشور مقاطع کارشناسی ارشد که در یکی از دانشگاههای معتبر خارج از کشور در حال تحصیل هستند می توانند به یکی از واحدهای بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی داخل کشور جهت ادامه تحصیل در همان رشته و گرایش معرفی شوند. ادامه تحصیل این قبیل دانشجویان در ترمهای بعدی مشروط به رضایت مندی علمی و عمومی وفق مقررات و آئین نامه ها است.

ظرفیت پذیرش این قبیل از دانشجویان برای دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی ارشد حداکثر 10 درصد ظرفیت پذیرش سال 91 در هر رشته محل تعیین می شود.

شهریه دانشجویان بر اساس جدول زیر اعلام شد.

جدول شهریه انتقال خارج به داخل دانشجویان دانشگاه آزاد

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

بر اساس یکی از تبصره های این آیین نامه، آغاز تحصیل دانشجویان از بهمن ماه سال جاری است و در موارد خاص با موافقت واحد مربوطه می توانند در ترم مهرماه 92-91 نیز ثبت نام کنند.

دانشجویان دوره­های کارشناسی ارشد که در واحدهای بین الملل ثبت نام می کنند، می توانند در واحدهای دیگر دانشگاه آزاد اسلامی (به غیر از استان تهران و البرز) وفق مقررات میهمان شوند و ادامه میهمانی دانشجویان در ترم های بعدی مشروط به رضایتمندی از عملکرد علمی و عمومی آنها است.

پس از جمع آوری تقاضاهای دانشجویان، شورای جذب دانشجویان ایرانی خارج از کشور در خصوص اعتبار علمی دانشگاه محل تحصیل متقاضی در خارج از کشور و همخوانی واحدهای گذرانده شده در رشته و گرایش تحصیلی و توانمندی و سطح علمی دانشجویان متقاضی، بررسی و ارزیابی لازم را انجام می دهد و بر این اساس یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی را برای ادامه تحصیل متقاضی معرفی می کند.

انتقال این افراد از واحدهای تعیین شده به واحدهای دیگر تا پایان تحصیل ممنوع است.

مواردی که در این بخشنامه مشخص نشده، حسب مورد در شورای پذیرش دانشجویان ایران خارج از کشور بررسی و با تایید رئیس دانشگاه تصمیم گیری می شود.