اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نحوه استخدام در آموزش و پرورش


معاون امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: از مجموع 175 هزار داوطلب استخدامی آموزش وپروش، حدود 5 هزار نفر با توجه به نیاز این وزارتخانه جذب خواهند شد و شرایط استخدامی آنها در بودجه سال 95 پیش بینی شده است.

خبرگزاری ایرنا: معاون امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: از مجموع 175 هزار داوطلب استخدامی آموزش وپروش، حدود 5 هزار نفر با توجه به نیاز این وزارتخانه جذب خواهند شد و شرایط استخدامی آنها در بودجه سال 95 پیش بینی شده است.

محمدرضا واعظ مهدوی در حاشیه چهل و هشتمین همایش معاونان آموزشی دانشگاه های دولتی سراسر کشور افزود: با توجه به برگزاری آزمون استخدامی آموزش وپرورش در ماه گذشته، پیش بینی بودجه برای جذب آنها درسال جاری امکان پذیر نیست ، اما در بودجه سال 95 ردیف بودجه ای برای استخدام آن پیش بینی خواهد شد.

وی ادامه داد: تصمیم گیری برای جذب نیروهای جدید در دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و مدارس کشور منوط به بازنشسته ویا خارج شدن نیرو ازآن مجموعه ها است و مطابق قانون، بکارگیری یک سوم نیروهای جدید با بازنشسته شدن افراد بلامانع است.

معاون امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اضافه کرد: البته اکنون جذب استادان دانشگاه ها و یا نیروهای جدید در مراکز آموزشی کشور به صورت متمرکز در سطح وزارتخانه مربوطه انجام می شود.

واعظ مهدوی درپاسخ به این سوال که گفته می شود، برخی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور بیش از نیاز خود نیرو جذب کردند، افزود: تعداد دقیق جذب این نیروها را درقالب استاد و یا کارمند را نمی دانم اما پرداختی های این افراد درحیطه و اختیار دانشگاه ها و مراکز دانشگاهی که خود اقدام به جذب آنها کردند، می باشد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی مسوولیتی درقبال پرداختی ها به این افراد ندارد.

معاون امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای شرکت در چهل و هشتمین همایش معاونان آموزشی دانشگاه های دولتی سراسر کشور در آمل به این شهرستان سفر کرد.
این همایش دو روزه عصرپنجشنبه با حضور معاون آموزشی وزیرعلوم، تحقیقات وفناوری وحدود 200 نفر از معاونان دانشگاه های دولتی و برخی دانشگاه های غیرانتفاعی کشور در تالار همایش های دانشگاه غیرانتفاعی شمال آمل برگزار شد.


ویدیو مرتبط :
شرایط عجیب آموزش و پرورش برای استخدام !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازنشستگی 25 هزار فرهنگی در سال جاری/آموزش و پرورش استخدام ندارد



استاندار تهران , اخبار سیاسی

 

وزیر آموزش و پرورش از بازنشستگی 25 هزار فرهنگی در سال جاری خبر داد و گفت: آموزش و پرورش امسال استخدام نیرو جایگزین بازنشسته ها ندارد.

خبرگزاری فارس: بازنشستگی 25 هزار فرهنگی در سال جاری/آموزش و پرورش استخدام ندارد

حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص آمار فرهنگیانی که در سال جاری بازنشسته خواهند شد، اظهار داشت: امسال در قانون بودجه، بحث بازنشستگی پیش از موعد پیش‌بینی شده است که نسبت به گذشته تفاوت‌هایی دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس این بازنشستگی، «خانم‌ها با 20 سال سابقه و بالاتر» و «آقایان با 25 سال سابقه و بالاتر» می‌توانند بازنشسته شوند، افزود: در گذشته برای بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان باید در ابتدا 15 میلیون تومان به ازای هر فرهنگی به حساب صندوق بازنشستگی واریز می‌کردیم که این موضوع برداشته شد؛ ضمن اینکه در قانون بازنشستگی پیش از موعد که در گذشته اجرا می‌شد، نیروهای کارآمد تحریک می‌شدند تا از آموزش و پرورش بروند.

* بازنشستگی 10 هزار فرهنگی بیمار

*بازنشستگی پیش از موعد به جز در مقاطع ابتدایی و فنی

حاجی بابایی با بیان اینکه حدود 10 هزار فرهنگی در آموزش و پرورش دارای پرونده بیماری صعب‌العلاج هستند، گفت: در تلاش هستیم تعداد 10 هزار سهمیه در کشور برای بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان در نظر بگیریم و با مسئولیت مدیرکل و رئیس آموزش و پرورش منطقه، فرهنگیان دارای بیماری صعب‌العلاج که نمی‌توانند به فعالیت بپردازند شناسایی شده و بازنشسته شوند.

وی با تأکید بر این نکته که بازنشستگی پیش از موعد برای فرهنگیان دارای بیماری صعب‌العلاجی است که در مقاطعی به جز ابتدایی و فنی تدریس می‌کنند، افزود: ‌البته اگر موارد خاص در این مقاطع نیز وجود داشته باشد، بازنشسته پیش از موعد خواهیم کرد.

* بازنشستگی عادی برای 15 هزار فرهنگی در سال جاری

* آموزش و پرورش امسال استخدام نیرو جایگزین بازنشسته ها ندارد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال جایگزینی برای بازنشسته‌ها در آموزش و پرورش نداریم و نیرویی استخدام نمی شود به فارس گفت: در سال گذشته 19 هزار فرهنگی بازنشسته شده‌اند که برخی از آنها فرهنگیان خانمی بودند که از بازنشستگی پیش از موعد استفاده کرده‌اند.

وی در خصوص آمار فرهنگیانی که به صورت عادی بازنشسته می‌شوند، بیان کرد: به طور دقیق نمی‌توانیم آماری در این خصوص ارائه دهیم چرا که فرهنگیان در برخی از رشته‌ها به رغم 30 سال سابقه ادامه خدمت می‌دهند؛ اما پیش بینی می کنیم در کل 15 هزار نفر به صورت عادی بازنشسته شوند که البته ممکن است این رقم 2 هزار نفر کم یا زیاد باشد.../فارس