اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نحوه اتصال به شبکه نسل 4 موبایل


پس از تعویض سیم کارت، دیوایس مشترک (گوشی، تبلت یا مودم) باید از قابلیت پشتیبانی از نسل چهارم برخوردار باشد.

خبرگزاری فارس: استفاده از نسل 4 اپراتور دوم تلفن همراه، نیازمند تعویض سیم کارت و اعمال تنظیمات در گوشی مشترک است.

روز گذشته برای نخستین بار در کشور، شبکه نسل 4 موبایل در مشهد آغار به کار کرد.
 
با ارائه این سرویس توسط اپراتور دوم تلفن همراه، ایران به عنوان یک صد و سیزدهمین کشور به جمع ارائه کنندگان شبکه نسل 4 موبایل پیوست.
 
برخلاف نسل 3 موبایل که نیاز به تغییر سیم کارت ندارد، استفاده از نسل 4، نیازمند تعویض سیم کارت فعلی با سیم کارت جدید نسل 4 به نام Usim است.
 
پس از تعویض سیم کارت، دیوایس مشترک (گوشی، تبلت یا مودم) باید از قابلیت پشتیبانی از نسل چهارم برخوردار باشد.
 
برای اعمال تنظیمات اتصال به شبکه نسل 4، باید در بخش APN مخفف (Access Point Name) کلمه mtnirancell وارد و گزینه های Username و Password خالی گذاشته شوند. از این پس با حضور در مناطق تحت پوشش خدمات 4G امکان اتصال به این سرویس برای کاربران فراهم می‌ شود.

علاوه بر این مشترکان برای دریافت خودکار تنظیمات می توانند از کد دستوری #6*3*130* استفاده کنند.
 
قیمت سیم کارت اعتباری Usim به همراه 10 هزار تومان اعتبار اولیه، 20 هزار تومان است. هزینه تعویض سیم کارت فعلی مشترک با سیمکارت Usim هم 10 هزار تومان است.
 
همچنین برای نخستین بار سیم کارت‌های جدید نسل چهار اپراتور دوم، قابلیت تبدیل از سیم کارت معمولی به میکروسیم و نانوسیم را دارند و برای تغییر سایز نیاز به برش این سیم کارت‌ها نیست.
 
در حال حاضر در مشهد خرید این سیم‌ کارت‌ها در مشهد، از طریق نمایندگان منتخب امکان پذیر است و به زودی این سیم کارت ها به صورت آنلاین نیز به فروش خواهند رسید.


ویدیو مرتبط :
آموزش نحوه اتصال گوشی های موبایل با سیستم عامل اندروید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نحوه اتصال به شبکه WiFi در ویندوز 8



اتصال به WiFi در ویندوز 8 بسیار ساده و راحت است. برای این کار ابتدا باید از روشن بودن مودم و همچنین برقرار بودن اینترنت خود اطمینان داشته باشد.

اینترنت شاید مهم ترین پدیده عصر جدید باشد و در بسیار از موارد، اتصال به اینترنت و استفاده بدون دردسر از آن را به عنوان معیاری برای توسعه کشورها در نظر می گیرند. اما به هر حال شرایطی وجود دارد که به دلیل آشنا نبودن کاربران با سیستم عامل های جدیدی که وارد بازار می شوند و یا عدم آشنایی کافی با تنظیمات مختلفی که در سیستم عامل های مختلف وجود دارند، مشکلاتی در مسیر برقراری اتصال به اینترنت به وجود می آید. در ادامه با ما همراه باشید تا روند اتصال به شبکه های WiFi را در ویندوز 8 با هم مرور کنیم.

اتصال به WiFi در ویندوز 8 بسیار ساده و راحت است. برای این کار ابتدا باید از روشن بودن مودم و همچنین برقرار بودن اینترنت خود اطمینان داشته باشد. در بعضی موارد ممکن است به دلالیل فنی (در ارتباط با سیمکشی داخلی یا مشکل از جانب سرویس دهنده اینترنت) خط شما دسترسی به اینترنت نداشته باشد. اگر از وجود اینترنت مطمئن هستید این روند را دنبال کنید.

نشانگر ماوس را به گوشه سمت راست و بالای صفحه دسکتاپ ببرید تا نوار کناری ویندوز ظاهر شود. در این قسمت ابتدا روی Setting و بعد روی WiFi کلیک کنید.

 

اتصال به اینترنت,اینترنت,اتصال به اینترنت با وا فای,اتصال به WiFi در ویندوز 8

 

اتصال به WiFi در ویندوز 8,نحوه اتصال به شبکه WiFi در ویندوز 8,نحوه اتصال به شبکه WiFi

 
در منوی جدید ابتدا مطمئن شوید که گزینه Airplane Mode روی حالت Off قرار دارد. اگر این طور نیست می توانید خیلی راحت با کلیک روی نشانگر کناری آن را به Off تغییر دهید.

 

اینترنت,اتصال به اینترنت با وا فای,اتصال به WiFi در ویندوز 8

 
اگر کمی پایین تر را نگاه کنید فهرستی از شبکه های WiFi که در دسترس سیستم شما هستند را مشاهده خواهید کرد. حالا کافی است روی اسم مودم خودتان کلیک کرده و Connect را انتخاب کنید.

 

نحوه اتصال به شبکه WiFi در ویندوز 8,نحوه اتصال به شبکه WiFi,شبکه های WiFi

 
پس از چند لحظه کادری نمایش داده می شود که باید رمز عبور مودمتان را در آن وارد کنید و بعد روی Next  کلیک کنید. حالا اگر سوال دیگری از شما پرسیده شد روی Yes کلیک کنید و اگر سوالی دیگری وجود نداشت دیگر کاری وجود ندارد. به همین راحتی شما به شبکه WiFi متصل شده اید.

 

اتصال به اینترنت با وا فای,اتصال به WiFi در ویندوز 8,نحوه اتصال به شبکه WiFi در ویندوز 8

 
اما گاهی اوقات هم هست که تنظیمات مودم شما به شکلی است که فقط روش بالا کافی نیست و باید یک مرحله دیگر را نیز انجام دهید. در اصطلاح به این شرایط اتصال Bridge گفته می شود که البته در سال های اخیر دیگر کسی از این روش استفاده نمی کند. اما در هر صورت اگر فکر می کنید تنظیمات شبکه شما در حالت Bridge است باید بعد از مراحل بالا روند زیر را هم طی کنید.

در صفحه اصلی و کنار ساعت ویندوز روی آیکون شبکه راست کلیک کنید و بعد Open Network and Sharing Center را انتخاب کنید.

 

اتصال به اینترنت,اتصال به WiFi در ویندوز 8,نحوه اتصال به شبکه WiFi در ویندوز 8


در منوی باز شده روی Setup a new connection or network کلیک کنید.

 

اتصال به اینترنت با وا فای,اینترنت,اتصال به WiFi در ویندوز 8

 
به ترتیب روی Next و بعد Broadband (PPPoE) کلیک کنید.

 

ویندوز 8,اینترنت,اتصال به WiFi در ویندوز 8

 

نحوه اتصال به شبکه WiFi,اینترنت,اتصال به WiFi در ویندوز 8


در این قسمت نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و بعد روی Connect کلیک کنید.

نحوه اتصال به شبکه WiFi در ویندوز 8,نحوه اتصال به شبکه WiFi,شبکه های WiFi

 
منبع: سخت افزار