اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نجفی منش: فشار به قطعه سازان برای کاهش قیمت افزایش پیدا کرد/فقط 1+5 درباره قیمت خودرو اظهار نظر نکرد



فشار به قطعه سازان خودرو,کاهش قیمت خودرو

نجفی منش: فشار به قطعه سازان برای کاهش قیمت افزایش پیدا کرد/فقط 1+5 درباره قیمت خودرو اظهار نظر نکرد

محمدرضا نجفی‌منش، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان که بارها دفعات به شرایط صنعت قطعه‌سازی هشدار داده است، بار دیگر در کمیسیون فضای کسب و کار اتاق تهران وضعیت این صنعت را وخیم و رو به تعطیلی یا تعدیل نیرو خواند.

نجفی‌منش با اشاره به تعیین قیمت خودرو توسط شورای رقابت گفت: «بعد از تعیین قیمت فشار به قطعه‌سازان برای کاهش قیمت قطعات افزایش یافته در حالی که این کار باعث زیان‌دهی بیشتر واحدها می‌شود.»

به گزارش خبرآنلاین این عضو کمیسیون فضای کسب و کار، کارآفرینی و مقررات اتاق تهران با اشاره به دخالت‌های مکرر نهادها و سازمان‌ها در امر قیمت‌گذاری خودرو گفت: «ما به مزاح می‌گوییم فقط 1+5 در مورد قیمت خودرو اظهارنظر نکرده است.»

این فعال صنعت قطعه‌سازی در کشور با اعلام این که هم‌اکنون تعرفه واردات خودرو 40 درصد است تاکید کرد که ما هیچ مشکلی با تعرفه نداریم و پیشنهاد کردیم که نرخ سود بانکی را تعدیل کنند و تعرفه را هم بردارند. او افزود: «در حال حاضر چین خودروی تیبا را به قیمت 6 هزار دلار برای تاکسی می‌خرد چون این قیمت خودرو بسیار ارزان است.»/خبرآنلاین

 

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
آیا قیمت خودرو کاهش پیدا می کند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عضو انجمن قطعه سازان : امید واهی به مردم ندهید/ قیمت خودرو با لغو تحریمها کاهش نمی یابد



 قیمت خودرو ,لغو تحریمهای ایران

 

اخبار اقتصادی - عضو انجمن قطعه سازان :

امید واهی به مردم ندهید/ قیمت خودرو با لغو تحریمها کاهش نمی یابد

عضو انجمن قطعه سازان با بیان اینکه که از 27 تحریم اعمال شده بر روی خودرو تاکنون 2 تحریم برداشته شده است، گفت: در مورد کاهش قیمت خودرو امید واهی به مردم ندهید چرا که این صنعت مجبور به استفاده از ارز 3 هزار تومانی است.

محمد رضا نجفی منش در خصوص تاثیر رفع برخی از تحریمها بر صنعت خودرو گفت: آنچه مسلم است قیمت خودرو پایین نمی آید چرا که خودروسازان مجبور به استفاده از ارز 3 هزار تومانی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خود هستند.

عضو انجمن قطعه سازان کاهش نرخ دلار در بازار را مقطعی دانست و گفت: به طور حتم نرخ دلار در بازار در حد 3 هزار تومان باقی می ماند و نمی توان به کاهش آن چندان امیدوار بود.

وی با بیان اینکه در مورد قیمت خودرو نباید امید واهی به مردم داده شود ، ادامه داد: لغو برخی تحریمها موجب روان سازی روابط بین خودروسازان ایران و خارج از کشور می شود ولی باید در نظر داشت که از 27 تحریم اعمال شده بر روی خودرو تاکنون 2 تحریم برداشته شده است.

نجفی منش با تاکید بر جلوگیری از هجوم به سمت کالاهای مصرفی تصریح کرد: باید از سرمایه های موجود برای سرمایه گذاری در زمینه بهبود کسب و کار استفاده شود.

وی در ادامه افزود: هم اکنون فرصت مناسبی برای رفع نواقص و کمبود ها فراهم شده است و در این بین منتظر کاهش تحریمها هم باشیم.

عضو انجمن قطعه سازان با تاکید بر حفاظت از دستاورد به دست آمده گفت: به طور حتم توافق به دست آمده برای دشمنان کشور خوشایند نیست، بنا بر این باید مراقب بود تا صدمه ای به این دستاورد وارد نشود.

وی در ادامه در خصوص هم زمان شدن برگزاری همایش خودرو با این دستاورد اضافه کرد: پیش از این توافق استقبال خوبی از این همایش از سوی کشورهای اروپایی از جمله آلمان ، ایتالیا ، اسپانیا ، فرانسه و کره و ژاپن به عمل آمد .
 اخبار اقتصادی - پانا