اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نجفی: تعطیلی پنجشنبه‌ها در سند تحول نیامده/ پاسخ هجمه‌های سیاسی را نمی‌دهم



وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش,طرح تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس,محمدعلی نجفی

در یک هفته آینده شاهد بداخلاقی‌های سیاسی هستیم
نجفی: تعطیلی پنجشنبه‌ها در سند تحول نیامده/ پاسخ هجمه‌های سیاسی را نمی‌دهم

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش صحبتی از تعطیلی پنجشنبه‌ها نشده است، گفت: هر اقدامی در آموزش و پرورش صورت گرفته، عده‌ای آن را به سند تحول وصل می‌کنند؛ به نظرم این اقدام از نظر صداقت و امانت داری نسبت به سند تحول، کار درستی نیست.

به گزارش ایسنا، محمدعلی نجفی در حاشیه «جلسه نمایندگان تشکلهای علمی، صنفی و سیاسی معلمان» در پاسخ به برخی از هجمه‌های سیاسی که علیه وی در برخی از رسانه‌ها شکل گرفته است، گفت: به دو علت پاسخ این مطالب را فعلا نمی‌دهم.
چاره‌ای نداریم طی هفت هشت روز آینده شاهد بد اخلاقی‌های سیاسی باشیم و در مورد آن صحبت نکنیم

وی ادامه داد: دلیل اول این است که عملکرد من یک عملکرد مشخصی است، چراکه سه سال در وزارت فرهنگ و آموزش عالی، 9 سال در آموزش و پرورش و سه سال در سازمان برنامه و بودجه خدمت کرده‌ام، لذا کارشناسان این سه دستگاه می‌توانند درباره عملکرد من اظهارنظر و قضاوت کنند و مطالبی که عنوان می‌شود برای فضاسازی نمایندگان مجلس، ارزش پاسخگویی ندارد.

وی افزود: بسیاری از صاحبنظران تعلیم و تربیت و کارشناسان آموزش و پرورش پاسخ این مطالب را داده و خواهند داد، لذا نیازی نیست در حال حاضر وقت خود را صرف پاسخگویی به این گونه مسائل کنم.

نجفی تصریح کرد: کسانی که این فضاسازی را انجام می‌دهند امیدوارند بتوانند در تصمیم نمایندگان مجلس تاثیر بگذارند، اما به نظر من این مسائل در نظر نمایندگان تاثیری نخواهد داشت، چرا که نمایندگان به خاطر مسئولیت وجدانی و شرعی و با توجه به اطلاعاتی که در اختیار دارند باید مسائل را با دقت بررسی کنند؛ به نظرم چاره‌ای نداریم که طی هفت هشت روز آینده شاهد بد اخلاقی‌های سیاسی باشیم و در مورد آن صحبت نکنیم.

در سند تحول صحبتی از تعطیلی پنجشنبه‌ها نشده است
وزیر پیشنهادی دولت یازدهم درباره نگرانی والدین از طرح تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس و اینکه وزیر قبلی عنوان کرده بود بر اساس سند تحول این طرح اجرایی شده، آیا تغییری در اجرای این طرح ایجاد خواهد شد؟ پاسخ داد: این نگرانی دو طرفه است، چرا که عده‌ای نیز نگران هستند که چرا پنجشنبه‌ها تعطیل شده، چون این تعطیلی منجر به افت کیفی آموزش فرزندان آنها شده است. از سوی دیگر خانواده‌هایی که در روزهای پنجشنبه نیز به محل کار خود می‌روند، تعطیلی پنجشنبه‌ها و ماندن کودکان آنها در منزل نیز نگران کننده شده است.

نجفی اظهار کرد: نمی‌خواهم بگویم این طرح درست یا نادرست بوده اما این نگرانی از طرف هر دو گروه مطرح است؛ چرا که عده‌ای معترض به تعطیلی پنجشنبه مدارس هستند؛ ضمن آنکه در هیچ جایی از سند تحول صحبتی از تعطیلی پنجشنبه‌ها نشده است؛ اینکه هر اقدامی در آموزش و پرورش انجام شده و عده‌ای آن را به سند تحول وصل کنند به نظرم این اقدام از نظر صداقت و امانت داری نسبت به سند تحول، کار درستی نیست.

تمامی اقدامات اجرا شده سند تحول بازنگری می‌شود
وزیر پیشنهادی دولت یازدهم اظهار کرد: تمام اقدامات 2 سال اخیر که در اجرای سند تحول بوده، مورد بازنگری قرار می‌گیرد و هر بخشی از برنامه نیاز به اصلاح داشته باشد اصلاحات را انجام خواهیم داد که تعطیلی پنجشنبه‌ها نیز یکی از این مسائل است، اما برای سال تحصیلی جدید تغییری در برنامه‌های فعلی آموزشی ایجاد نمی‌شود.

عده‌ای به اشتباه اظهار کردند معاونت پرورشی در زمان وزارت من منحل شد
نجفی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی منتقدان درباره معاونت پرورشی نظراتی ارائه داده‌اند، خاطرنشان کرد: این موضوعات فضاسازی‌ها و هجمه‌های سیاسی است. زمانی که وزیر آموزش و پرورش بودم، معاونت پرورشی بسیار تقویت شد اما عده‌ای اظهار کردند که معاونت پرورشی در زمان من منحل شد، در حالی که به نظرم هفت هشت سالی در این خصوص دچار اشتباه شده‌اند.

وی با بیان اینکه در زمان وزارت سابقم نه تنها امور پرورشی تعطیل نشد، بلکه کماکان به فعالیت خود ادامه داد، اظهار کرد: این در حالیست که از نظر حجم و کیفیت فعالیت‌ها، رشدی قابل توجه یافت.

معاونت پرورشی در آموزش و پرورش باقی می‌ماند
نجفی ادامه داد: در حال حاضر معتقدم اساس کار آموزش و پرورش "تربیت" است و آنرا نمی‌توان از سایر بخش‌های آموزش و پرورش جدا کرد، لذا معاونت پرورشی نه تنها باقی می‌ماند، بلکه این معاونت باید بتواند کل فرایند آموزش و پرورش را به سمت تربیت هدایت کرده و دانش آموزانی که فارغ التحصیل می‌شوند را برای رسیدن به مراتبی از حیات طیبه بر اساس تربیت دینی و اسلامی آماده کند.

در حدی که بتوانیم مدیریتها را اصلاح خواهیم کرد
وی همچنین درباره برخی سوء مدیریت‌های آموزش و پرورش که منجر به افت کیفی برنامه‌های آن شده و تغییراتی که در مدیریت‌ها ایجاد خواهد شد، گفت: در حدی که بتوانیم آنرا اصلاح خواهیم کرد و هر زمان که احساس کنیم مدیری شایستگی ماندن در پستی را ندارد و فرد شایسته‌تری داریم، اقدام خواهیم کرد و این جزو مواردی نیست که درباره تصمیم‌گیری آن در سال تحصیلی صبر کنیم./ایسنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
سوالات ضمن خدمت سند تحول بنیادین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیام محمدرضا رحیمی درباره موضوع اتهامی: به خاطر رهبری و مردم ، بعداً پاسخ می دهم!



 

 

پیام محمدرضا رحیمی درباره موضوع اتهامی: به خاطر رهبری و مردم ، بعداً پاسخ می دهم!

 

معاون اول رئیس جمهور با صدور پیامی، لغو نشست خبری خود را اعلام كرد.

به گزارش دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری،‌ محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور با صدور پیامی از لغو نشست خبری خود كه قرار بود امروز برگزار شود، خبر داد.

متن كامل پیام محمدرضا رحیمی ‌به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

در ادامه روند برخوردهای تخریبی علیه دولت خدمتگزار، طی روزهای اخیر نیز انتشار گسترده اظهارات نادرست سخنگوی محترم قوه قضاییه، منجر به تشدید برخی تخریب‌ها و ابهامات در افكار عمومی علیه اینجانب گردید.

از آنجا كه این اظهارات، آشكارا دال بر جهت‌گیری غیرقانونی یك مقام مسئول در دستگاه قضایی و مغایر با اصل 22 قانون اساسی مبنی بر مصونیت و حفظ حیثیت افراد از تعرض و خلاف مسلم قواعد شرعی است، در صدد برآمدم تا با شركت در یك نشست خبری، به تبیین مستدل موضوع و روشنگری درباره علل و عوامل آن بپردازم.

این درحالی است كه مبارزه بی‌پایان دولت خدمتگزار با مفاسد اقتصادی هر روز قاطع‌تر از گذشته ادامه می‌یابد و از این‌رو خود را برای تحمل فشارهای پیدا و پنهان ناشی از این مبارزه به حق آماده كرده است.

نظر به اینكه ملت بزرگوار ایران در مرحله اجرای یك تصمیم بزرگ اقتصادی و برداشتن گام‌های بلند به سوی تعالی و پیشرفت قرار دارد، ورود به این موضوع و پاسخگویی به اظهارات غیرحقوقی منتشر شده را به مصلحت ندانستم و با اجتناب از اقدامی كه ممكن است تكدر خاطر رهبر فرزانه انقلاب و دغدغه مردم شریف ایران را در پی داشته باشد، این مهم را به یك فرصت مقتضی موكول می‌كنم.

باوجود برخوردهای دوگانه و متناقض قوه قضائیه كه با عدم رسیدگی به شكایات اینجانب و برخی دیگر از اعضای محترم دولت همراه شده است، همچنان حق پیگیری‌های قضایی را برای خود محفوظ می‌دانم.

محمدرضا رحیمی

معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران

عصرایران : اینکه آقای محمدرضا رحیمی، در هیچ دادگاهی محکوم نشده ، به تنهایی برای حفظ حرمت ایشان کفایت می کند و قانون نیز بر این امر صحه می گذارد. هیچ کس حق ندارد تا قبل از اثبات اتهامی علیه فردی ، او را به چشم مجرم ببیند و سخنی در این باب علیه او بر زبان براند.

مع الوصف درباره سخنان آقای رحیمی نکاتی چند قابل ذکر است:

1- آنچه در نشست مطبوعاتی سخنگوی قوه قضاییه مطرح شد، صرفا پاسخی بوده به سوالات رسانه ها و در واقع به افکار عمومی، بدون آنکه "اتهام خاصی" مطرح شود.

2- در آن نشست، سخنگوی قوه قضاییه، صرفا این نکته را گفت که اتهاماتی متوجه آقای رحیمی است. با توجه به اینکه سخنگوی قوه قضاییه اتهامی را متوجه کارکرد حقوقی آقای رحیمی در سمت معاونت اول نکرده و موضوع ناظر به شخص حقیقی ایشان است، به نظر درست نمی رسد که سخنگوی دولت از جایگاه حقوقی خود، وارد منازعه شود و به تقابل دو قوه دامن بزند.

3- قوه قضاییه بازوی عدالت در جامعه است ولذا نباید با این گونه تقابل ها با آن، این ذهنیت در جامعه پدید آید که وقتی زمان رسیدگی به پرونده های مسوولان پیش می آید، هجمه ها آغاز می شود تا دستگاه قضا عقب نشینی کند.

قانون، همان طور که درباره یک شهروند عادی در دورترین نقطه کشور اجرا می شود بایستی درباره مقامات ارشد نیز اعمال شود.

4- یک بام و دو هوا نمی شود! از یک سو می گویند چرا تا زمانی که اتهامی علیه ما و دوستان ما ثابت نشده، آبرویمان را می برند(که سخن درستی است) و از سوی دیگر خود یا دوستانشان رقبای سیاسی را قبل از اثبات جرم در دادگاه، به هزار انگ روا و ناروا می نوازند.

5- با توجه به این که آقای رحیمی ، سخنان سخنگوی قوه قضاییه را تکذیب کرده است ، این ابهام به وجود می آید که مگر اتهامی متوجه ایشان نبوده؟

6 - قوه قضائیه ، یکی از راهبردهای خود را مبارزه با مفاسد اقتصادی عنوان کرده و همین چند روز پیش نیز اسامی چندین مفسد اقتصادی که محکومیت شان قطعی شده است را اعلام کرد. با این حال وقتی در اطلاعیه معاون اول می آید : "این درحالی است كه مبارزه بی‌پایان دولت خدمتگزار با مفاسد اقتصادی هر روز قاطع‌تر از گذشته ادامه می‌یابد و از این‌رو خود را برای تحمل فشارهای پیدا و پنهان ناشی از این مبارزه به حق آماده كرده است." این شائبه شکل می گیرد که مگر قوه قضائیه در برابر اراده دولت برای مبارزه با فساد ایستاده است؟ در حالی که واقع امر چنین نیست و تا کنون نیز جلسات مشترک متعددی بین سران سه قوه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی شکل گرفته است.

بنابراین ، ارتباط دادن یک موضوع شخصی به مسائل کلان کشور ، نمی تواند رویکردی منطبق با عقلانیت سیاسی باشد.

7 - آنچه سخنگوی قوه قضاییه گفته ، اساساً چه ربطی به "تصمیم بزرگ اقتصادی" -طرح هدفمندی یارانه ها- دارد که آقای رحیمی بدان اشاره کرده است ؟ و گذشته از این ، چرا مسوولان ما عادت دارند هر جا که اختلافی بین شان شکل می گیرد ، فوراً از رهبر انقلاب هزینه کنند؟

8 - نسبت دادن هر گونه سخن ناخوشایندی به پروژه تخریب دولت ، رویکرد ناروایی است که در این اطلاعیه کاملاً مشهود است.

9- این که آقای رحیمی گفته است قوه قضاییه به شکایات وی رسیدگی نکرده ، امر عجیبی است زیرا تا کنون در محاکم متعددی به شکایات ایشان رسیدگی شده که اخبار بعضی از این دادرسی ها نیز هم اکنون در آرشیو مطبوعات موجود است.

10- هیچ کس دوست ندارد مسوولان کشورش متخلف و مجرم از آب دربیایند و از همین روست که آرزومندیم به اتهامات آقای رحیمی نیز رسیدگی شود و در نهایت آنچه به اثبات قطعی می رسد تبرئه ایشان باشد و اثبات پاکدستی و درستکاری وی....../تحلیل:عصرایران