اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نجات 900 پناهجو در سواحل سیسیل


رویترز گزارش داد: نیروهای گارد ساحلی ایتالیا حدود 900 از سرنشینان دو قایق قاچاق پناه جویان را در آب های سواحل جزیره سیسیل از غرق شدن نجات دادند.

فرارو: رویترز گزارش داد: نیروهای گارد ساحلی ایتالیا حدود 900 از سرنشینان دو قایق قاچاق پناه جویان را در آب های سواحل جزیره سیسیل از غرق شدن نجات دادند.

سخنگوی گارد ساخلی ایتالیا با بیان این خبر افزود: اغلب این مهاجران از آوارگان سوری بودند.

کارلوتا سامی افزود : این دوقایق بزرگترین کاروان حامل پناه جو در یکسال گذشته به شمار می رود که در کنار پناه جویان سوری حامل مهاجران عراقی نیز می باشد که به مقصد ایتالیا راهی سفر شده اند.

براساس این گزارش، نشانه های موجود حاکی ازآن است که پناه جویان خاورمیانه مقصد خود را از یونان به سمت ایتالیا تغییر داده اند.

نماینده ویژه سازمان ملل درامور پناه جویان بسیاری از مهاجران طالب ورود به اروپا در دو ماه گذشته به جای رفتن به یونان، ایتالیا را بعنوان مقصد خود برگزیده اند و آمارها نشان می دهد که در این مدت در مقابل سه هزار و 650 مهاجری که به یونان رفته اند، 9هزار و 149 مهاجر روانه ایتالیا شده اند.

در سال گذشته بیش از یک میلیون مهاجر که اغلب سوری بودند، از طریق مرزهای ترکیه و با گذشتن از یونان به اروپا رفتند ولی این آمار درپی توافق ترکیه با اتحادیه اروپا برای بازگرداندن پناه جویان از یونان،بشدت کاهش یافت.

به گفته سخنگوی گارد ساحلی ایتالیا یکی از دو قایق، حامل 515 سرنشین و دیگری حامل 380 سرنشین بود و اغلب نجات یافتگان سوری بودند ولی تا تعییین هویت دقیق تمام آنها نمی توان آمار دقیقی ازتابعیت آنها ارایه داد.

سامی افزود: مهاجران سوری و عراقی این دو قایق به جای لیبی از طریق مصر به سمت ایتالیا حرکت کرده بودند این درحالی است که اغلب مهاجرانی که راه ایتالیا را در پیش می گیرند، سفر خود را از لیبی آغاز می کنند.

براساس آمار وزارت کشور، ایتالیا تا دهم می سال جاری میلادی (دو روز پیش) 31هزار و250 پناه جو، با قایق خود را به این کشور رسانده اند که این رقم نسبت به مدت مشالبه سال گذشته 14درصد کاهش نشان می دهد.


ویدیو مرتبط :
نجات جان یازده هزار پناهجو توسط گارد ساحلی ایتالیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نجات 760 مهاجر غیر قانونی در سواحل ایتالیا


نیروی دریایی ایتالیا از نجات بیش از هفتصد و شصت مهاجر غیر قانونی یکشنبه شب در آبهای نزدیک به جزیره سیسیل خبر داد .

واحد مرکزی خبر: به نقل از خبرگزاری آکی ایتالیا از رم ،نیروی دریایی ایتالیا با اعلام این خبر افزود عملیات نجات تا صبح ادامه پیدا کرد.

یک کشتی توانست دویست و نود و سه نفر را از آب بیرون آورد که صدو شصت تن از آنها مرد، سی و یک نفر از آنان زن و چهل و هشت نفر از آنان خردسال بودند .

در منطقه ای دیگر کشتی گشتی اوریون دویست و پنجاه و شش نفر از مهاجران غیر قانونی را نجات داد که صدو نود و چهار نفر از آنان مرد ، بیست و هشت زن و سی و دو نفر خردسال بودند .

یک کشتی دیگر هم دویست و شصت و هفت مهاجر دیگر را نجات داد که صدو هفتادو یک نفر از آنان مرد و چهل زن و پنجاه و شش کودک بودند.

نیروی دریایی ایتالیا پیش بینی میکند این کشتی های حامل مهاجران فردا در یکی از بنادر شرق سیسیل پهلو بگیرند .