اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نجات 55 خودروی گرفتار در برف در کندوان


مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران اعلام کرد: 55 دستگاه خودروی گرفتار در برف محور کندوان و منطقه پول کجور رهاسازی شدند.

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران اعلام کرد: 55 دستگاه خودروی گرفتار در برف محور کندوان و منطقه پول کجور رهاسازی شدند.

مهدی ولی‌پور اظهار کرد: در ریزش سنگین برف و کولاک در محور مواصلاتی کندوان و منطقه پول کجور عوامل هلال احمر برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران اقدام کردند.

وی افزود: با ریزش برف و کولاک در محور کندوان و منطقه پول به 130 دستگاه خودرو امدادرسانی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به اینکه 520 نفر هم توسط نیروهای امداد و نجات امدادرسانی شدند، تصریح کرد: 50 نفر گرفتار در برف هم به صورت موقت اسکان داده شدند تا شرایط برای تردد و عبور و مروز مهیا شود.

وی با اعلام بهره‌گیری از پنج تیم امدادی هلال احمر در بارش سنگین برف و کولاک کندوان، اظهار کرد: 20 نیروی هلال احمر با پنج دستگاه خودرو به ارائه خدمات پرداختند.

ولی‌پور با اشاره به اینکه برای 35 دستگاه خودروی گرفتار در برف برای تردد و رفت و آمد در مسیر زنجیر چرخ بسته شد، خاطرنشان کرد: 55 مورد از خودروهای گرفتار در برف هم توسط عوامل هلال احمر رهاسازی شدند.

وی گفت: برای تأمین وسایل گرمایشی افرادی که در برف و کولاک منطقه پلور و محور مواصلاتی کندوان گرفتار برف شدند، 35 عدد پتو توزیع شده است.


ویدیو مرتبط :
نجات دو مادر باردار گرفتار در برف رزن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نجات سرنشینان 150 خودروی گرفتار در برف


بارف سنگین برف در استان البرز در ساعت اولیه با وزش باد شدید همراه شد و این بارش را به کولاک مبدل کرد.

خبرگزاری ایرنا: بارف سنگین برف در استان البرز در ساعت اولیه با وزش باد شدید همراه شد و این بارش را به کولاک مبدل کرد.

اداره کل هواشناسی استان البرز عصر شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد که از تا ظهر روز یکشنبه اختلال تردد در جاده های کوهستانی به سبب بارش برف و کولاک برف یا مه غلیظ پیش ­بینی می­شود.

در گزارش اداره کل هواشناسی استان البرز آمده است که در روز یکشنبه وزش باد شدید در استان دور از انتظار نیست.

این اداره کل همچنین توصیه کرده است که برای اجتناب از اختلال در حمل ونقل جاده­ای و حفظ ایمنی در مسیرهای اعلام شده اقدامات لازم انجام گیرد.

هرگونه تردد در جاده های کوهستانی استان به ویژه جاده چالوس بدون تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ ممنوع است.

نجات 150 نفر از کولاک جاده هراز

تداوم بارش شدید برف وسرما در محدوده های امامزاده هاشم(ع) تا آب اسک جاده هراز باعث توقف و زمین گیرشدن سرنشینان این خودروها شد که با حضور به موقع نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر وگشت های راهداری وپلیس راه بایجان ، مسافران از سرمای شدید نجات وبه سمت آمل حرکت داده شدند.

وی افزود: بارش پراکنده برف اکنون درمسیرهای بالادست جاده هراز ادامه دارد و به همین خاطر جاده هراز از عصرشنبه بسته شد.

رئیس جمعیت هلال احمر آمل اضافه کرد: خوشبختانه اکنون مسافر در راه مانده در مسیرجاده هراز نیست و کل جاده از خودرو ومسافر تخلیه شد.

به گفته نیکزاد، هم اکنون سه تیم عملیاتی امداد ونجات پایگاه های جاده ای پلور، کهرود و گزنگ با تعداد 15 نیروی آماده درحالت آماده باش کامل هستند.

وی درعین حال مسافرانی که قصد سفر از جاده کوهستانی هراز را دارند، خواست از سفرهای غیرضرور در این شرایط آب وهوایی خودداری کنند.

حدود 110 کیلومتر از مسیرجاده هراز آمل به تهران درحوزه استحفاظی استان مازندران واقع شده است.