اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نجات 5 اعدامی پیش از اجرای حکم قصاص


حکم دو نفر به دلیل حاضر نشدن اولیای دم در محل اجرا، انجام نشد و تنها تلاش حاضران جهت دریافت رضایت برای یک نفر از محکومان ثمری نداشت و چهارپایه زیر پای وی با اصرار و توسط اولیای دم کنار رفت.

خبرگزاری تسنیم: 5 محکوم به قصاص صبح امروز و دقایقی پیش از اجرای حکم، با تلاش مسئولان قضایی و گذشت خانواده مقتولان و همچنین عدم حضور اولیای‌دم از اعدام نجات یافتند.

صبح امروز قرار بود حکم تعداد 6 نفر از محکومان به اعدام یا قصاص اجرا شود و طبق هماهنگی های انجام شده، محکومان به همراه مسئولان و خانواده های مقتولان در محوطه اجرای حکم حضور یافتند.

تنها دقایقی قبل از اجرای حکم اعدام و با تلاش مسئولان قضایی حاضر در زندان رجایی شهر کرج، 5 نفر از محکومان با رضایت خانواده مقتولان و عدم حضور خانواده دو مقتول از اعدام نجات یافتند.

روابط عمومی زندان رجایی شهر اعلام کرد: در صبحگاه امروز نوزدهم خرداد ماه شش نفر از محکومان به قصاص که رأی آنان توسط دیوانعالی کشور تأیید شده بود، پای چوبه دار رفتند ولی با تلاش فراوان قاضی اجرای احکام و مسئولان زندان، فقط حکم یک نفر با اصرار اولیای دم اجرا گردیده، بقیه به اندرزگاههای خود بازگشتند.

بنا به این خبر، روز گذشته خانواده های شش نفر از محکومان با اطلاع قبلی دادگاه، به سالن ملاقات زندان رفته بودند تا برای آخرین بار با آنان خداحافظی نمایند، ولی روز جاری با تلاش و درخواست قاضی اجرای احکام، مدیر و مسئولان زندان، سه نفر از مددجویان در آخرین لحظه با اعلام بخشش و رضایت اولیای دم به اندرزگاه بازگردانده شده، حکم دو نفر به دلیل حاضر نشدن اولیای دم در محل اجرا، انجام نشد و تنها تلاش حاضران جهت دریافت رضایت برای یک نفر از محکومان ثمری نداشت و چهارپایه زیر پای وی با اصرار و توسط اولیای دم کنار رفت.

همچنین اولیای دم 3 نفر از محکومان، هدف خویش از رضایت را تأسی به جوان شهید کربلا حضرت علی اکبر(ع) اعلام کردند و در سالروز ولادتش با بخشش فرصت دوباره زندگی به آنان دادند. تلاش برای اخذ رضایت دو نفر که اولیای دم جهت اجرای حکم حاضر نشده اند، ادامه دارد.


ویدیو مرتبط :
تعویق یک حکم قصاص

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نجات پسر اعدامی از مجازات قصاص



نجات پسر اعدامی از مجازات قصاص

پسر اعدامی که به اتهام پرت کردن جوان غریبه در یک قدمی چوبه دار قرار داشت با رضایت اولیای دم از مجازات مرگ نجات یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر متهم است 20 مرداد ماه سال 85 در جریان یک درگیری در خیابان نبرد پسر جوانی به نام اسدالله را به قتل رسانده است.

اکبر و برادرش پس از دستگیری مدعی شدند روز حادثه از شهر ری به خانه بازگشته و متوجه حضور اسدالله دراتاق خواهرشان شده بودند. درجریان درگیری با پسر غریبه او از بالای پشت بام به پایین پرت شد و جان خود را از دست داد.

پس از محاکمه دو برادر در شعبه 74 دادگاه کیفری قضات دادگاه آنها را به قصاص محکوم کردند که حکم در دیوان عالی کشور نقض و برای رسیدگی مجدد به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

هیات قضایی این شعبه نیز اکبر را به قصاص و برادرش را به 5 سال زندان محکوم کردند. در حالی که پرونده به دیوان عالی کشور رفته بود، اولیای دم با مراجعه به دادگاه رضایت خود را اعلام کردند.

صبح امروز جلسه محاکمه از جنبه عمومی جرم برگزار شد که اکبردر دفاع از خود گفت: وقتی مقتول را در اتاق خواهرم دیدم شوکه شده و با گلدان شروع به خود زنی کردم. پسر جوان نیز هنگام فرار از خانه مان از پشت بام به پایین پرت شد بعد هم با اصغر جنازه او را به کوچه منتقل و در آنجا رها کردیم.

قضات شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران پس محاکمه اکبر را به 10 سال زندان نحکوم که 5 سال آن به صورت تعلیقی خواهد بود.