اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نجات 14 سرنشین کشتی «ستاره شرق»


به گفته کاپیتان و مهندس عرشه کشتی «ستاره شرق» که در این حادثه جان سالم به در برده اند این کشتی پس از آنکه در میان طوفان گیر افتاد در فاصله یک یا دو دقیقه واژگون شد.

خبرگزاری ایسنا: در پی واژگونی یک فروند کشتی مسافربری در رود یانگ تسه چین بیش از 430 تن ناپدید شده و تنها 14 نفر از سرنشینان آن نجات پیدا کردند.

مقامات محلی چین اعلام کردند: با گذشت بیش از 24 ساعت از حادثه واژگونی کشتی مسافربری «ستاره شرق» تنها کشته شدن هفت تن از سرنشینان آن تایید شده و تعداد 14 مسافر نیز نجات پیدا کرده اند.

نیروهای امداد و نجات چین با اعلام اینکه این کشتی حامل حدود 456 مسافر بوده، اظهار داشتند: احتمال پیدا شدن تعدادی دیگر از بازماندگان این حادثه دریایی وجود دارد اما وزش شدید باد و بارش سنگین باران انجام عملیات امداد و نجات را با سختی روبرو کرده است. همچنین بیش از 430 تن همچنان ناپدید هستند.

به گفته کاپیتان و مهندس عرشه کشتی «ستاره شرق» که در این حادثه جان سالم به در برده اند این کشتی پس از آنکه در میان طوفان گیر افتاد در فاصله یک یا دو دقیقه واژگون شد.

یک تیم 4000 نفره نیروی امداد از جمله نیروهای پلیس، آتش نشانان و سربازان نیروی دریایی چین در تلاش برای انجام عملیات امداد و نجات هستند. گفته شده است بیشتر سرنشینان این کشتی از میان گردشگران مسن بوده اند.

خبرگزاری شینهوا نوشت: کاپیتان و مهندس عرشه این کشتی دستگیر شده و تحت بازجویی هستند.


ویدیو مرتبط :
مانور امداد و نجات در اداره کل راه آهن شرق+حاشیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در اینستای ستاره های خارجی چه خبر است؟ (14)


در این مطلب ما سعی داریم به طور هفتگی گزیده ای از عکس های چهره های محبوبتان را با شما به اشتراک بگذاریم.