اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نجات 137 زائر از میان دود و آتش در مشهد


معاون عملیات سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از مهار حریق در هتل ‌آپارتمان و نجات 137 زائر از میان دود و آتش خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: معاون عملیات سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از مهار حریق در هتل ‌آپارتمان و نجات 137 زائر از میان دود و آتش خبر داد.

مسعود ظهوریان اظهار کرد: صبح امروز با مشاهده دود و زبانه کشیدن شعله‌های آتش از طبقه همکف یک هتل آپارتمان دو طبقه واقع در بلوار طبرسی، مقارن ساعت 6:40 دقیقه صبح توسط کارکنان و اعلام آن به سامانه 125، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی بلافاصله 60 آتش‌نشان از 11 ایستگاه را به همراه 21 دستگاه خودرو اطفاء حریق به محل حادثه اعزام کرد .

معاون عملیات سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد که خود در محل حادثه حضور داشت و از نزدیک عملیات آتش‌نشانان را سرپرستی می‌کرد، در خصوص جزییات این حریق، گفت: کانون آتش‌سوزی رختکن این هتل آپارتمان در طبقه همکف بود که با توجه به وجود اقلام قابل اشتعال آتش به سرعت به راهرو این مجموعه اقامتی سرایت کرد.

وی افزود: شعله‌های آتش از طریق راه‌پله‌ها نیز تا طبقات فوقانی در حال سرایت بود که این امر باعث بروز دود سنگین در مجموعه شد.

ظهوریان ادامه داد: گروه‌های اعزامی به محل حادثه به دو گروه تقسیم شده و یک گروه نسبت به اطفاء حریق و گروه دیگر نیز به انتقال زائران به بیرون از هتل و عملیات تهویه دود از محیط اقدام کردند.

معاون عملیات سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: نیروهای اعزامی 137 تن از مسافران این هتل آپارتمان را که در طبقات بالاتر گرفتار شده بودند با استفاده از دستگاه‌های تنفسی و نردبان از طریق پشت‌بام، پنجره و درب ورودی به محل امن منتقل کرده‌اند.

ظهوریان گفت: پس از اطفاء حریق در کمترین زمان ممکن آتش‌نشانان، ضمن بررسی، جستجو و لکه‌گیری برای اطمینان از عدم برگشت حریق، محل حادثه را پاکسازی کردند که این عملیات تا ساعت 8:22 دقیقه ادامه داشت.

وی با بیان این‌که علت وقوع حادثه در دست بررسی است، ادامه داد: این حادثه خوشبختانه تلفات و خسارات جانی نداشت و تنها موجب بروز خسارات مالی شده است.


ویدیو مرتبط :
تصادف منجر به آتش سوزی و نجات جان راننده از میان آتش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نجات 137 مسافر از آتش سوزی هتل در مشهد



آتش سوزی در یک هتل در مشهد سبب محبوس شدن 137 زائر و مسافر در میان دود و آتش شد.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی مشهد روز یکشنبه در این خصوص به ایرنا گفت: برای مهار این آتش سوزی در بلوار طبرسی صبح امروز 60 آتش نشان به همراه 21 دستگاه خودور آتش نشانی به محل اعزام شدند.

مسعود ظهوریان کانون حریق را رختکن این ساختمان واقع درطبقه همکف آن اعلام وبیان کرد: با توجه به وجود پارچه و اقلام قابل اشتعال در این محل شعله های آتش به سرعت از پله ها به طبقه فوقانی در حال سرایت بود.

وی افزود: از آنجا که کل این مجموعه دچار دودگرفتگی سنگین شده بود مسافرین ساکن در ساختمان در طبقه فوقانی آن محبوس شده بودند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی مشهد ادامه داد: آتش نشانان با تقسیم به دو گروه ضمن مهار آتش نسبت به انتقال مسافرین با استفاده از دستگاههای تنفسی و نردبان به بیرون از مجتمع اقدام کردند.

وی گفت: علت این حادثه که تلفات و خسارت جانی در پی نداشت در حال بررسی است.

هزار و 200 آتش نشان در 45 ایستگاه کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد به شهروندان خدمت می کنند. 

 

اخبار حوادث - ایرنا