اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نجات ۱۲ انسان از سیاهچال قاچاقچیان در تهران



 

 

نجات ۱۲ انسان از سیاهچال قاچاقچیان در تهران

 

اعضای یك باند قاچاق انسان كه اتباع بیگانه را در یك سیاهچال در تهران زندانی می كردند تا از اقوام و بستگان آنها اخاذی كنند، دستگیر شدند.



روز ۶ تیر زن جوانی پس از حضور در شعبه دوم دادیاری دادسرای جنایی تهران با ارائه شكایتی بیان كرد: همسرم تبعه افغانستان می باشد اما در ایران به دنیا آمده است و پدر و مادرش نیز سال هاست در ایران زندگی می كنند.



شاكی افزود: چندی پیش شوهرم پس از دستگیری به دلیل اقامت غیرمجاز از ایران خارج شد. او حدود ۱۵ روز قبل با من تماس گرفت و گفت كه از طریق مرز زابل وارد ایران شده و در نزدیكی اصفهان است، اما پس از ۲ هفته از وی خبری نبود تا این كه فردی با من تماس گرفت و گفت، شوهرت را گروگان گرفته ایم و باید برای آزادی او ۳ میلیون تومان پرداخت كنم.



● دستور تحقیقات

در پی این شكایت دادیار سلیمانی دستور تحقیق در این باره را در شعبه ۱۱ پلیس آگاهی صادر كرد و با تحقیق از شاكی، ردپای گروگانگیرها در محدوده پاسگاه نعمت آباد به دست آمد.



در ادامه تحقیقات روز هفتم تیرماه ماموران با شناسایی یك منزل مسكونی در این منطقه، محل را به صورت نامحسوس زیرنظر گرفتند و پس از گزارش موضوع به دادیار جنایی، وارد این خانه شدند و ۲ تبعه ایرانی به نام های ابوالفضل ۲۴ ساله و محسن ۲۲ ساله و یك تبعه افغان به نام غفور را دستگیر كردند.


● كشف سیاهچال

با دستگیری این سه متهم، در بازرسی از خانه ۱۲ تبعه افغانی و پاكستانی كه در یك سیاهچال زندانی شده بودند، نجات یافتند و همراه متهمان به پلیس آگاهی منتقل شدند.



با تحقیق از متهمان و اتباع بیگانه و با آن كه ۳ متهم دستگیر شده عنوان می كردند هیچ دخالتی در گروگانگیری و زندانی كردن اتباع بیگانه نداشته اند، بررسی ها نشان داد اعضای این باند طی هماهنگی با تعدادی دیگر از اعضای باند قاچاق انسان كه در پاكستان و افغانستان به سر می برند، افرادی كه تمایل به حضور در ایران را دارند، شناسایی و با دریافت مبالغ گزاف آنها را از طریق مرز به زاهدان منتقل كرده و تحویل دیگر عوامل مرتبط با باند می دهند كه آنها نیز مسافران قاچاق را با اتوبوس به تهران و سپس به زندان خانگی در محدوده پاسگاه نعمت آباد منتقل می كنند.



سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران در این باره به «جام جم» گفت: در بازرسی از زندان خانگی قاچاقچیان انسان مشخص شد آنها پس از زندانی كردن اتباع بیگانه و ضرب و شتم، مشخصات و شماره تلفن اقوام و بستگان آنها را گرفته و برای آزادی گروگان ها، مبالغ میلیونی دریافت می كردند.



محمدیان افزود: شرایط این سیاهچال به گونه ای بود كه ۱۲ اتباع بیگانه كه در شرایط بسیار وخیمی به سر می بردند، از این محل متعفن نجات یافتند.



رئیس پلیس آگاهی تهران تصریح كرد: در حال حاضر و باتوجه به اطلاعات ارائه شده از سوی ۳ متهم دستگیرشده، تلاش برای شناسایی و دستگیری دیگر عوامل مرتبط با این باند مخوف قاچاق انسان ادامه دارد.



سرهنگ محمدیان در پاسخ به پرسش «جام جم» در ارتباط با این كه اعضای این باند از چه مدت در زمینه قاچاق انسان فعالیت می كردند، گفت: بررسی های اولیه حاكی است كه اعضای این باند از چند ماه پیش در این منطقه فعالیت خود را آغاز كرده بودند و متاسفانه خانواده و بستگان گروگان ها به دلیل ورود غیرمجاز به كشور و با وجود پرداخت مبالغ گزاف به گروگانگیرها، شكایتی را مطرح نكرده بودند، لذا با شكایت زن جوان بلافاصله تیم های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس آگاهی یك روز پس از شكایت، ۳ عضو این باند را دستگیر كردند و ۱۲ اتباع بیگانه را از سیاهچال نجات دادند كه در حال حاضر پرونده در دادسرای جنایی در حال تحقیق است.... / گزارش : جام جم آنلاین

 

 

 


ویدیو مرتبط :
زندگی مهاجران سوری در دست قاچاقچیان انسان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نجات 77 زن و کودک از چنگال قاچاقچیان انسان



نجات 77 زن و کودک از چنگال قاچاقچیان انسان

پلیس چین اعلام‌کرد: در عملیاتی علیه باندهای قاچاق انسان در این کشور 63 کودک و 14 زن نجات پیدا کردند.

به گزارش ایسنا، در این عملیات که تحت نظر مقامات وزارت امنیت عمومی چین انجام گرفت، پنج باند قاچاق کودک منهدم شد و 368 مظنون به فعالیت در این باندها دستگیر شده‌اند.

خبرگزاری شینهوا گزارش داد در این عملیات بیش از 6000 مامور پلیس از 20 استان شرکت داشته‌اند.

وزارت امنیت عمومی چین در بیانیه‌ای تاکیدکرد: عملیات‌های پلیس برای به دام انداختن تعداد بیشتری از این باندهای تبهکار ادامه دارد./ایسنا