اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نجات چهاركوهنورد گرفتار در دماوند



 

 نجات چهاركوهنورد گرفتار در دماوند

 

 رییس سازمان امداد و نجات مازندران با اعلام جزئیات نجات ۴ كوهنورد گرفتار در ارتفاعات ۵هزار متری قله دماوند، گفت : سرما و كاهش فشار هوا مشكل پیش روی نجات كوهنوردان بود.

فخاری در گفت وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام اینكه امدادگران این جمعیت عملیات دو روزه ای برای نجات كوهنوردان گرفتار در ارتفاعات دماوند انجام داده اند گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر اوایل هفته جاری از طریق مركز فوریتهای پلیس ۱۱۰ در جریان گرفتارشدن ۴ كوهنورد در ارتفاعات پنج هزار متری دماوند قرار گرفتند.

وی با اعلام اینكه یكی از كوهنوردان كه توانسته بود خود را به دامنه های كوه برساند؛ ماموران را در جریان این اتفاق قرار داد، گفت: كوهنوردان به علت افت فشار هوا و سرمای هوا دچار ضعف شده و در ارتفاعات گرفتار شده بودند.

رییس سازمان امداد و نجات مازندران گفت: امدادگران هلال احمر شهرستان آمل با كمك هیات كوهنوردان این شهرستان، به كمك كوهنوردان گرفتار در ارتفاعات دماوند شتافتند و توانستند در عملیات شش ساعته سه تن از كوهنوردان بجنوردی گرفتار را نجات دهند.

وی در تشریح چگونگی نجات یكی دیگر از كوهنوردان گرفتار در ارتفاعات دماوند با اشاره به دشواری این عملیات گفت: امدادگران هلال احمر و هیات كوهنوردی، دو روز را صرف یافتن این كوهنورد زخمی كردند.

فخاری افزود: این كوهنورد از ارتفاع ۲۰ متری سقوط كرده بود به علت شدت جراحات وارده دچار خونریزی شدیدی شده بود و به دلیل سرمای هوا، افت فشار، احتمال زنده ماندن وی به صفر رسیده بود.

رییس سازمان امداد و نجات مازندران با اشاره به شرایط جوی و مسیر دشوار كه ممكن بود بالگرد دچار سانحه شود، گفت: جمعیت هلال احمر با درخواست یك دستگاه بالگرد از وزارت كشور توانست این كوهنورد را پس از دو روز از یكی از چاله های ارتفاعات دماوند بیرون بیاورد.... / خبرگزارى ایسنا 


ویدیو مرتبط :
نجات پرنده گرفتار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نوزاد گرفتار شده در سیفون سنگ دستشویی نجات یافت



نوزاد گرفتار شده یک مادر باردار در سیفون سنگ توالت منزلی واقع در شهر «بادرود» از سوی تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی این شهرستان نجات یافت. طبق اطلاع بیمارستان بادرود حال مادر رضایت‌بخش است اما احتمال مرگ کودک منتفی نیست.

 

به گزارش انتخاب؛ ساعت ۱۰ و ۵۰ دقیقه‌ روز شنبه اعلام شد که مادر بارداری در دستشویی منزلی در «بادرود» زایمان کرده و فرزندش در مجرای سیفون سنگ دستشویی گرفتار شده است.

 

بلافاصله یک واحد امداد از پایگاه «بادرود» به محل حادثه اعزام شد و کار‌شناسان اورژانس پس از کنترل شرایط دریافتند که نوزاد این زن ۴۲ ساله که ماه هفتم بارداری خود را پشت سر می‌گذاشت،

 

از رحم مادر خارج و سر او در داخل سیفون توالت گرفتار شده است.

 

کار‌شناسان پرستاری حاضر در محل پس از مشاهدهٔ وضعیت موجود، شرایط جسمی مادر را با انجام اقدامات درمانی اولیه کنترل کردند.

 

از آنجا که نوزاد در این موقعیت تنها از طریق بند ناف امکان تنفس داشت و چنانچه بند ناف او از مادر جدا می‌شد احتمال زنده ماندنش ممکن نبود، بسرعت با استفاده از یک چکش و به آرامی، سیفون توالت شکسته و سر نوزاد‌‌ رها شد.

 

این نوزاد پسر که از ناحیهٔ دست و پا مقداری دچار کبودی شده بود، پس از درمان اولیه با وضع مناسب توسط آمبولانس به بخش نوزادان بیمارستان «فاطمیه‌ی» بادرود منتقل شد.

 

همچنین مادر نوزاد که ششمین بارداری خود را پشت سر گذاشت، برای اقدامات درمانی به بخش مامایی بیمارستان مذکور اعزام گردید.

 

«محمد احمدی» و «محمدعلی عسگریان» تکنسین‌های حاضر در این ماموریت موفقیت‌آمیز بودند که توانستند با تلاش تحسین‌برانگیز خود، جان مادر و نوزاد را از مرگ حتمی نجات دهند.

 

خانم دکتر «طباطبایی» پزشک کشیک بیمارستان «فاطمیه بادرود» که از نزدیک مادر و فرزند را معاینه نمود بود، به تارنمای روزنامه کاشان گفت: برای تکمیل درمان و مراقبت‌های ویژه، مادر و فرزند به بیمارستانی در شهرستان «نطنز» اعزام شده‌اند. وی حال مادر را رضایت‌بخش اعلام کرد

 

اما گفت که احتمال فوت کودک به علت اختلالات بوجود آمده منتفی نیست.... / پایگاه خبری تحلیلی انتخاب