اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نجات يك كارگر از زير آوار بتون



 

 

نجات يك كارگر از زير آوار بتون


آتش‌نشانان باتجهیزات ویژه نجات تلاش خود را براي بيرون آوردن كارگر آغاز كردند و قطعات بتون را از روی او برداشتند/ علت بروز اين حادثه در دست بررسي است.

یک کارگر ساختمانی كه در زیر قطعات بتون مدفون شده بود از مرگ نجات يافت.
ساعت 13:15 روز شنبه مردم با مركز 125 تماس گرفتند و وقوع حادثه‌اي در خيابان گلستان واقع در شمال خیابان استاد حسن بنا، بلوار بیژن،را به ماموران اطلاع دادند.
با اعلام اين حادثه، آتش‌نشانان ایستگاه 23 و گروه نجات 12 به محل حادثه رفتند.
بر اساس اين گزارش، كارگري به‌نام رحیم 57 ساله هنگام کار در پروژه ساختمان، در حال ساخت بر اثر ریزش بتون در زیر خروار‌ی آهن و سیمان مدفون شده بود.
آتش‌نشانان باتجهیزات ویژه نجات تلاش خود را براي بيرون آوردن كارگر آغاز كردند و قطعات بتون را از روی او برداشتند و وي را سالم از زیر آوار خارج کردند.
امدادگران اورژانس هم که در محل حاضر بودند این کارگر را به مرکز درمانی انتقال دادند.
علت بروز اين حادثه در دست بررسي است...../تحلیل:خبرگزاری ایلنا


ویدیو مرتبط :
آموزش نجات در آوار - نحوه ورود به آوار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نجات كارگر ربوده شده



۵

نجات كارگر ربوده شده

 

آدم ربا كه با ربودن یك كارگر جوان در تهران، او را در صندوق عقب یك خودرو قرار داده بودند و قصد اخاذی از بستگانش را داشتند، با حضور بموقع ماموران گشت شهرداری از محل متواری شدند.

 

۵ آدم ربا كه با ربودن یك كارگر جوان در تهران، او را در صندوق عقب یك خودرو قرار داده بودند و قصد اخاذی از بستگانش را داشتند، با حضور بموقع ماموران گشت شهرداری از محل متواری شدند.

ساعت ۲۴ روز ۲۷ تیرماه یكی از خودروهای گشت شهرداری در محدوده كمربندی بزرگراه آزادگان به چند نفر كه مشغول حمل یك گونی با فرغون بودند، ظنین شدند.

آنها دقایقی بعد متوجه شدند از درون گونی صدای ناله و كمك خواهی به گوش می رسد.

با قرار گرفتن گونی در صندوق عقب خودرو، ماموران گشت شهرداری به خودرو نزدیك شدند كه در این هنگام ۴ نفر از كسانی كه گونی را حمل می كردند با مشاهده چراغ گردان خودروی شهرداری در تاریكی شب به سمت بیابان متواری شدند.

با دستگیری راننده خودرو و گشودن در صندوق عقب، ماموران مشاهده كردند مردی جوان با دست و پای بسته درون گونی قرار دارد.

 

● تماس با پلیس

در پی این ماجرا، موضوع به مركز فوریت های پلیسی ۱۱۰ گزارش شد و با عزیمت ماموران به محل، راننده خودرو همراه جوان ربوده شده به كلانتری منتقل و پرونده ای در این ارتباط تشكیل شد.

در ادامه و با دستور قضایی از سوی بازپرس عموزاده در شعبه ۱۱ بازپرسی دادسرای جنایی، تحقیق در این زمینه در شعبه ۱۱ پلیس آگاهی آغاز شد.

مرد ربوده شده در تحقیقات عنوان كرد: هنگام حادثه در اتاقك نگهبانی زمین كشاورزی خوابیده بودم كه چند نفر به من حمله ور شدند و با دستمال بزرگی سر و صورتم را پوشاندند.

وی افزود: حركت آنها بقدری سریع بود كه چهره آنها را ندیدم، اما از سروصدای آنها متوجه شدم كه ۴ نفر هستند. آنها پس از بستن دست و پاهایم، مرا داخل گونی انداختند.

 

● اظهارات متهم دستگیرشده

با ثبت اظهارات جوان ربوده شده، تحقیق از راننده خودرو آغاز شد.

متهم در اعترافات خود گفت: در شب حادثه یكی از دوستانم كه فقط نام كوچك او را می دانم با من تماس گرفت و از من خواست اواخر شب او و ۳ نفر از دوستانش را به بزرگراه آزادگان ببرم.

وقتی در محلی كه آنها درخواست كرده بودند متوقف شدم، آنها با یك گونی برگشتند و هنگامی كه خودروی شهرداری به محل رسید، دوستانم به سمت باغ و زمین كشاورزی متواری شدند.

سرهنگ یاراحمدی، جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ در ارتباط با این پرونده گفت: بررسی و تحقیقات اولیه از سوی كارآگاهان شعبه ۱۱ آگاهی حاكی است كه این متهمان با ربودن جوان كارگر قصد اخاذی از بستگان او را داشته اند.

وی افزود: در حال حاضر تنها متهم پرونده در بازداشت به سر می برد و تلاش برای دستگیری دیگر متهمان ادامه دارد.

جانشین پلیس آگاهی تهران تصریح كرد: هوشیاری مردم و توجه به رویدادهای مشكوك می تواند یكی از مولفه های بسیار مهم برای مقابله با جرم در جامعه باشد و در این ارتباط نیز ماموران شهرداری با حضور به موقع خود موجب نجات كارگر ربوده شده از چنگال آدم ر باها شدند.... /گزارش : جام جم آنلاین