اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نجات نفتکش ایرانی از محاصره دزدان دریایی


صبح امروز 32 نفر از دزدان دریایی با 4 فروند قایق و یک لنج ماهیگیری در محدوده شمال غربی تنگه باب المندب قصد ربایش نفتکش ایرانی را داشتند که نیروی دریایی ارتش آنان را ناکام گذاشت.

خبرگزاری ایسنا: صبح امروز 32 نفر از دزدان دریایی با 4 فروند قایق و یک لنج ماهیگیری در محدوده شمال غربی تنگه باب المندب قصد ربایش نفتکش ایرانی را داشتند که نیروی دریایی ارتش آنان را ناکام گذاشت.

بنابراین گزارش، 4 فروند از قایق های دزدان دریایی از برد چپ و یک فروند از برد راست به نفتکش ایرانی نزدیک، و قصد تجاوز به کشتی مذکور را داشتند که با اطلاع به موقع به تیم اسکورت نیروی دریایی ارتش و حضور به موقع این تیم در محل دزدان متواری شدند.

این درگیری به مدت نیم ساعت به طول انجامید و با شلیک پرحجم آتش نیروی دریایی به سمت قایق های دزدان دریایی، آنان را مجبور به فرار کرد.

تعداد حملات دزدان دریایی با وجود آرامی آبهای آزاد در محدوده خلیج عدن و تنگه باب المندب رو به افزایش بوده و با وجود تعطیلات نوروز در روزهای آغازین سال 94 اما حضور و آمادگی نیروی دریایی ارتش در خلیج عدن دلیل عمده کاهش خسارات و ناکامی دزدان دریایی به کشتی های تجاری و نفتکش به شمار می رود.


ویدیو مرتبط :
نجات نفتکش ایرانی از چنگ دزدان دریایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نجات نفتکش ایرانی از چنگ دزدان دریایی



 

 

یک نفتکش ایرانی با حجم انبوه آتش ناوگروه اعزامی ارتش در تنگه باب المندب، از دست دزدان دریایی نجات یافت.

به گزارش مهر، امیر دریادار سید محمود موسوی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با اعلام نجات یک نفتکش ایرانی در حوالی تنگه باب المندب، اظهار داشت: این نفتکش ایرانی که از دریای سرخ به سمت خلیج عدن در حرکت بود، مورد حمله 15 فروند قایق تندرو دزدان دریایی قرارگرفت که با رشادت و هوشیاری ناوگروه رزمی و تیم محافظ نیروی دریایی توانست با ایمنی کامل از منطقه خطر عبور کند.

وی افزود: دریادلان نیروی دریایی ارتش توانستند با اجرای آتش به موقع و پر حجم، قایق دزدان دریایی را متواری کرده و نفتکش ایرانی را بدون هیچ آسیبی نجات دهند.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش همچنین از نجات یک کشتی تجاری در حوالی سواحل جنوب شرقی کشور هند خبر داد و تصریح کرد: کشتی تجاری مذکور نیز مورد حمله سه فروند قایق تندروی دزدان دریایی قرار گرفت که با هوشیاری تیم محافظ نیروی دریایی و اجرای به موقع آتش، قایق‌های دزدان دریایی متواری شدند و این کشتی توانست با ایمنی کامل به دریانوردی در مسیر خود ادامه دهد.

ناوگروه شانزدهم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران و ناو جمهوری اسلامی ایران بندرعباس در هفدهم مهرماه مأموریت خود را در آبهای آزاد وبین المللی آغاز کرد.

این اولین مأموریت ناوشکن جماران به عنوان نماد اقتدار دریایی کشور در آبهای آزاد و بین المللی است..../مهر