اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نجات نفتکش ایرانی از حمله 8 فروند قایق دزدان دریایی



اخبار,اخبار حوادث ,دزدان دریایی

 

اخبار حوادث - نجات نفتکش ایرانی از حمله 8 فروند قایق دزدان دریایی

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد، ناوگروه سی ام نداجا حمله سنگین دزدان دریایی به یک فروند نفتکش ایرانی را در دریای سرخ ناکام گذاشت.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، 8 فروند قایق مسلح دزدان دریایی، یک فروند نفتکش کشورمان را در دریای سرخ مورد هجوم قرار دادند که با حضور به موقع ناوگروه سی ام نیروی دریایی ارتش مواجه شده و ناکام ماندند.

بنابراین گزارش، ناوگروه سی ام نیروی دریایی ارتش و تکاوران این نیرو با اجرای آتش پرحجم مانع از تعرض دزدان دریایی به نفتکش ایرانی شده و دزدان دریایی را متواری کردند.

پیش از این فرمانده نیروی دریایی ارتش حضور مستمر و مداوم ناوگروه های این نیرو در آبهای آزاد و بین المللی بویژه در محدوده خلیج عدن و دریایی سرخ را موجب ایجاد امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی کشورمان در این آبراه ها دانسته و تضمین کننده سلامت اقتصاد ملی در دور دست ها عنوان کرده بود.

ناوگروه سی ام نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن الوند و ناو بوشهر اوایل اردیبهشت ماه سال جاری اسکله منطقه یکم این نیرو را به قصد آبهای آزاد و بین المللی ترک کردند که در طول اجرای مأموریت ضمن پهلوگیری در بندر سودان توانستند برای نخستین بار با عبور از خط استوا در بندر دارالسلام کشور تانزانیا حضور یابند.

همچنین این ناوگروه در حال حاضر مشغول انجام مأموریت اسکورت کشتی های تجاری و برقراری امنیت دریایی در محدوده خلیج عدن و دریای سرخ است.

اخبار حوادث - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
نجات نفتکش ایرانی از چنگ دزدان دریایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نجات یک فروند نفتکش ایرانی از حمله دزدان دریایی



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

نجات یک فروند نفتکش ایرانی از حمله دزدان دریایی

یک فروند نفتکش ایرانی که مورد هجوم دزدان دریایی قرار گرفته بود، با اجرای آتش به موقع ناوگروه رزمی و نیروی محافظ نجات یافت.

به گزارش ایسنا، روز گذشته، یک فروند نفتکش ایرانی در موقعیت 20 مایلی جزیره مصیره در نزدیکی سواحل کشور عمان مورد حمله دو فروند قایق تندرو دزدان دریایی واقع شد، که با حضور به موقع ناوگروه محافظ نیروی دریایی ارتش و اجرای آتش پر حجم و عملیات دفاعی،قایق‌های مهاجم از منطقه متواری گردیده و نفتکش ایرانی در امنیت و حفاظت کامل ناوگروه رزمی، به سمت مقصد مورد نظر عزیمت کرد./ایسنا