اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نجات مرد اعدامی از چوبه‌دارمرد



نجات مرد اعدامی از چوبه‌دارمرد

جوان که در هواخواهی از مادرزنش مرتکب قتل شده بود، با رضایت اولیای دم از مجازات قصاص نجات یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر متهم است در تاریخ 22 آذر ماه سال 85 در منطقه مهرآباد مستأجر مادرزنش به نام مرتضی را با ضربه چاقو به قتل رسانده است.

متهم سال 87 پس از محاکمه در شعبه 74 دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد که رای دادگاه در شعبه 11 دیوان عالی کشور تایید شد. در حالیکه اصغر در یک قدمی چوبه دار قرار داشت اولیای دم با حضور در دادسرا رضایت خود را اعلام کردند.

با اعلام گذشت اولیای دم اصغر از جنبه عمومی جرم در شعبه 74 دادگاه کیفری و به ریاست قاضی اصغر عبداللهی محاکمه شد.

مرد جنایتکار در دفاع از خود گفت: مقتول مستأجر مادرزنم بود. روز حادثه مرتضی و مادرزنم به دلیل گرفتگی لوله فاضلاب با هم درگیر شده بودند، در این زمان من وارد خانه شده و با مقتول درگیر شدم او شروع به فحاشی کرد من هم با چاقویی که همراه داشتم ضربه ای به گردنش زدم و فرار کردم. پس از 5 ماه فراری بودن از سوی ماموران دستگیر شدم. الان 5 سال است که در زندان هستم و از کار خود پشیمانم، به همین خاطر از قضات دادگاه تقاضا دارم مرا ببخشند.

پس از آخرین دفاعیات متهم قضات دادگاه وارد شور شده و اصغر را به حبس تعلیقی محکوم کردند./مهر

 


ویدیو مرتبط :
اعدامی نجات یافته

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نجات سه مرد اعدامی از چوبه دار



نجات سه مرد اعدامی از چوبه دار

سه مرد که در پرونده های جداگانه مرتکب قتل شده بودند، پس از رضایت اولیای دم به زودی از زندان آزاد می شوند.

حوادث - به گزارش مهر، نخستین اعدامی مرد جوانی بنام جعفر بود که سوم مهر ماه سال 87 در میدان 71 نارمک مزاحم خواهرش را به قتل رساند.
جعفر پس از محاکمه در شعبه 71 دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد که حکم مجازاتش از سوی قضات دیوان عالی کشور نیز تایید شد. در حالی که مرد جنایتکار در یک قدمی چوبه دار قرار داشت، اولیای دم مقتول رضایت خود را اعلام کردند.

صبح امروز جعفر برای جنبه عمومی جرم در شعبه 71 دادگاه کیفری محاکمه شد که با قبول اتهامش گفت: مقتول پنج سال قبل از ازدواج خواهرم با او دوست بود، اما زمان حادثه در حالی که خودش زن داشت و خواهرم نیز ازدواج کرده بود، مزاحم او می شد. این مزاحمت باعث شده بود زندگی خواهرم در مرحله نابودی قرار بگیرد.

روز حادثه خواهرم با من تماس گرفت و موضوع مزاحمت های مقتول را گفت، من هم با مرد جوان قرار گذاشته و او را با ضربات چاقو کشتم، حالا نیز از کار خود پشیمانم و نزدیک به پنج سال است که در زندان بسر می برم.
قضات دادگاه پس از محاکمه جعفر را به مدتی که در زندان بود، محکوم کردند.

قتل بخاطر بدهی 400 هزار تومانی
دومین مرد اعدامی رضا نام دارد که 21 آذر سال 85 بخاطر بدهی 400 هزار تومانی دوستش را با ضربات چاقو به قتل رساند.
رضا پس از تایید و استیذان حکم قصاصش در انتظار مرگ بود که اولیای دم رضایت خود را اعلام کردند. رضا صبح امروز در شعبه 71 دادگاه کیفری محاکمه شد که در دفاع از خود گفت: از مقتول 400 هزار تومان طلب داشتم، روز حادثه از او خواستم بدهی اش را بدهد، اما منکر این موضوع شد، من هم موضوع را به پدر و برادرم گفتم و سه نفری سراغ مقتول رفتیم.

 

او به طرف من حمله کرد که من با چاقویی که همراه داشتم، او را به قتل رساندم. اولیای دم من را بخشیدند و حالا از دادگاه نیز می خواهم من را ببخشند.
قضات شعبه 71 دادگاه کیفری پس از محاکمه رضا او را از جنبه عمومی جرم به هفت سال حبس محکوم کردند.

قتل راننده برای 200 تومان
سومین اعدامی بخشیده شده مردی به نام علی بود که دوم تیر ماه سال 86 بخاطر 200 تومان راننده ای را با ضربه چاقو به قتل رساند.
علی پای چوبه دار موفق شد رضایت اولیای دم را جلب کرده و مرگ نجات یابد.

او امروز در جلسه محاکمه اش از جنبه عمومی جرم گفت: روز حادثه برای رفتن به میدان آزادی سوار خودروی مقتول شدم وقتی به مقصد رسیدیم او 200 تومان بیشتر کرایه خواست، سر این موضوع درگیر شده و در یک لحظه با چاقو ضربه ای به او زدم که باعث مرگش شد. حالا هم از کارم پشیمانم و از دادگاه می خواهم من را مانند اولیای دم ببخشد.
قضات دادگاه نیز پس از محاکمه مرد جنایتکار را به مدتی که حبس کشیده محکوم کردند.

مهر