اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نجات ماده گرگ زخمی از مرگ +عکس


ماده گرگی که پس از تصادف با یک اتومبیل در جاده دامغان به سمت شاهرود به سختی زخمی شده و در آستانه مرگ قرار داشت با کمک مامورین محیط زیست دامغان نجات پیدا کرد.

خبرگزاری مهر: ماده گرگی که پس از تصادف با یک اتومبیل در جاده دامغان به سمت شاهرود به سختی زخمی شده و در آستانه مرگ قرار داشت با کمک مامورین محیط زیست دامغان نجات پیدا کرد.

امامعلی فیروز پور  گفت: طی تماس تلفنی یکی از دوستداران محیط زیست شاهرود مبنی بر زخمی شدن یک گرگ در جاده دامغان به سمت شاهرود مامورین اداره محیط زیست شاهرود سریعا به محل اعزام شدند.

وی با بیان این مطلب که این گرگ در ضلع شمالی جاده بعد از پلیس راه دهملا با یک اتومبیل عبوری تصادف کرده و از ناحیه دست دچار آسیب دیدگی شده بود خاطر نشان کرد: ماموران اداره محیط زیست با کمک همکاران اجرایی توانستند ماده گرگ زخمی را به مرکز دامپزشکی شهرستان شاهرود منتقل کنند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان شاهرود با اشاره به انجام عمل جراحی روی دست آسیب دیده گرگ در مرکز دامپزشکی این شهرستان تصریح کرد: بعد از جراحی و تجویز داروهای مورد نیاز در حال حاضر وضعیت عمومی این حیوان آسیب دیده مناسب است.

فیروزپور ضمن بیان این مطلب که ماده گرگ در حال حاضر در اداره محیط زیست شهرستان شاهرود نگهداری می شود عنوان کرد: روز شنبه با مشاوره دامپزشکان و متخصصان معاینه کلی روی حیوان مصدوم انجام خواهد شد و بعد از تعیین زمان بهبودی در طبیعت آزادسازی می شود.

نجات ماده گرگ از مرگ +عکس

نجات ماده گرگ از مرگ +عکس

نجات ماده گرگ از مرگ +عکس

نجات ماده گرگ از مرگ +عکس

نجات ماده گرگ از مرگ +عکس

نجات ماده گرگ از مرگ +عکس

نجات ماده گرگ از مرگ +عکس

نجات ماده گرگ از مرگ +عکس

نجات ماده گرگ از مرگ +عکس

نجات ماده گرگ از مرگ +عکس

نجات ماده گرگ از مرگ +عکس

نجات ماده گرگ از مرگ +عکس

نجات ماده گرگ از مرگ +عکس

نجات ماده گرگ از مرگ +عکس


ویدیو مرتبط :
نجات یک شیر زخمی از مرگ توسط گروه امداد!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نجات 2 گرگ از مرگ در قزوین +عکس


مدیرکل محیط زیست استان قزوین از نجات دو قلاده گرگ خاکستری که 3 شبانه روز در داخل استخر و زیر برف مانده بود خبر داد.

مهر: مدیرکل محیط زیست استان قزوین از نجات دو قلاده گرگ خاکستری که 3 شبانه روز در داخل استخر و زیر برف مانده بود خبر داد.

علی فرهادی با بیان این مطلب افزود: در پی گزارش همیاران محیط زیست مبنی بر گرفتار شدن دو قلاده گرگ خاکستری در داخل یک استخر با پوشش پلاستیکی و بدون حصار در محدوده روستای زرنو از توابع شهرستان البرز، بلافاصله محیط بانان به محل اعزام شدند.



به گفته وی، به دلیل اینکه گرگ‌ها در هوای سرد در حالیکه برف می باریده به مدت ۳ روز در استخر آب گرفتار شده بودند دچار ضعف جسمانی شده و امکان بیهوش کردن آنها وجود نداشت.



مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهار داشت: همچنین عمق و شیب زیاد استخر و لغزندگی آن نجات حیوانات گرفتار شده را مشکل ساخته بود.



فرهادی تصریح کرد: محیط بانان برای نجات گرگ ها از یک ریل فلزی، طناب، تسمه و حتی لوله‌های آب استفاده کردند اما پس ۴ ساعت تلاش تنها موفق به نجات یکی از گرگ ها شدند گرگ نجات یافته که به دلیل سرما، استرس و ضعف ناشی از گرسنگی وضعیت جسمی نامناسبی داشت به محیط گرم داخل خودرو منتقل شد. سپس ماموران نسبت به نجات گرگ دوم که از نظر جسمانی وضعیت مناسب‌تری داشت اقدام کردند و پس از مدتی تلاش، خود حیوان با استفاده از ریل تهیه شده موفق به خارج شدن از استخر شد و از محل فاصله گرفت.





وی افزود: اقدامات درمانی و احیا بر روی گرگ اول نیز انجام شد و پس از مشاهده بهبود وضعیت جسمانی، این گرگ نیز در همان محل رهاشد.