اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نجات لاك پشتی كه یكی از باله هایش را از دست داد + عکس



 

 

نجات لاك پشت

 

رسانه های استرالیا اعلام كردند كه یك لاك پشت دریایی پس از آن كه یكی از باله هایش را از دست داد، به طرز معجزه آسایی به زندگی بازگشت.


به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یكی از كارشناسان آكواریوم منطقه «سیدنی» در استرالیا در این باره به رسانه های رسمی این كشور عنوان كرد: در سال ۲۰۰۹ میلادی به دلیل شدت عفونت مجبور شدیم یكی از باله های این لاك پشت سبز رنگ دریایی را كه به ساحل نشسته بود، قطع كنیم.

 

پس از آن مدت ها طول كشید تا حیوان وزن و سلامت اولیه خود را به دست آورد.

 

به گزارش ایسنا، این مقام مسئول آكواریوم «سیدنی» در استرالیا در ادامه به روزنامه دیلی میل یادآور شد: تلاش می كنیم تا این حیوان را كه هم اكنون سالم به نظر می رسد به حیات وحش و مكان اصلی زندگی اش بازگردانیم./خبرگزاری ایسنا


ویدیو مرتبط :
عکس العمل به موقع شناگر را از دست تمساح نجات داد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازیگری که چشم هایش را برای تئاتر از دست داد + عکس



تئاتر - نصرت زمان پور را اگر چه این روزها کمتر کسی می‌شناسد، اما او بازیگری پیشکسوت است که در دهه های 40 تا 70 خورشیدی به مدت 40 سال در تئاتر ایران نقش‌های ماندگار بسیاری را ایفا کرده است.

 

بازیگر نابینا تئاتر , بیوگرافی نصرت زمان پور

 

به گزارش خبرآنلاین، آخرین باری که او روی صحنه آمد، شامگاه شنبه (16 اردیبهشت) در سالن اصلی تئاتر شهر بود که مورد تقدیر قرار گرفت.

 

او که به همراه نوه‌اش روی صحنه آمده بود، لوح تقدیر انجمن بازیگران خانه تئاتر را از دست بهزاد فراهانی گرفت و به شدت از سوی حاضران تشویق شد.

 

بازیگر نابینا تئاتر , بیوگرافی نصرت زمان پور

 

لوح سپاس انجمن بازیگران خانه تئاتر به این بازیگر پیشکسوت اهدا شد.

 

بهزاد فراهانی در این مراسم گفت: «نصرت همه چیزش را برای تئاتر گذاشت. فشار کار روی صحنه حتی چشم‌هایش را از او گرفت. همه باید کلاه‌مان را برای احترامش از سر برداریم و از او یاد بگیریم.»

 

نصرت زمان‌پور بازیگری را در دهه 40 با نمایش «رستم و سهراب» با کارگردانی مصطفی اسکویی شروع کرد و از نخستین هنرمندان تئاتری بود که موفق به دریافت لیسانس نمایش  از دانشکده هنرهای دراماتیک شد.

 

بازیگر نابینا تئاتر , بیوگرافی نصرت زمان پور

 

تعظیم زمان‌پور به همراه نوه خود و  فراهانی در مقابل تشویق‌های حاضران در تئاتر شهر نمایش «بینوایان» کار بهزاد غریب پور از آخرین نمایش‌هایی بود که زمان پور در سال 1375 در آن بازی کرد.