اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نجات قاتل عاشق پیشه از چوبه دار



اخبار حوادث - نجات قاتل عاشق پیشه از چوبه دار

رابطه پنهانی زن تنها با مرد شیشه‌ای خیلی زود رنگ خون گرفت و قاتل در یك قدمی چوبه دار با رضایت اولیای دم نجات پیدا كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، هفتم مهرماه سال 90 با تماس تلفنی مرد 24ساله‌ای به نام پیام، گروهی از مأموران کلانتری 139 مرزداران به خانه‌ای در طبقه پنجم یکی از محله‌های این منطقه اعزام شدند و پس از بازکردن در با جسد زن جوانی روبه‌رو شدند که با صورت کبود و پر از خون در گوشه‌ای از خانه افتاده بود.
 
پیام که با رسیدن مأموران در گوشه‌ای نشسته بود، بدون هیچ مقاومتی به کشتن دختر جوان اعتراف کرد و گفت که به خاطر شک به ساناز با وی درگیر شده و با ضربه‌های هولناک ساناز را به کام مرگ فرو برده بود.
 
با توجه به اعتراف پسر شیشه‌ای، ماجرای این جنایت از سوی بازپرس‌ روشن از شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران تحت رسیدگی قرار گرفت و مرد جوان وقتی برای بازجویی برابر بازپرس ایستاد، گفت که از سه ماه پیش با این زن تنها در پمپ بنزین آشنا شده و خیلی زود با وی صمیمی شده‌ است.
 
پیام در توجیه این جنایت سیاه گفت: چند وقتی بود که متوجه رابطه تلفنی ساناز با یکی از پسرخاله‌هایم شده بودم و حتی روز حادثه توانستم شماره و پیامک‌های پسرخاله‌ام را در گوشی وی پیدا کنم. خیلی از دست ساناز عصبی بودم و با توجه به مصرف شیشه هیچ کنترلی روی رفتار خودم نداشتم. تصمیم گرفتم دوستم را تنبیه کنم و به همین خاطر بود که در یک لحظه با مشت و لگد به جانش افتادم.
 
مرد شیشه‌ای در ادامه گفت: ساناز بی‌حال روی زمین افتاده بود و من که فکر می‌کردم فیلم بازی می‌کند، بدون این که کمکش کنم و به خاطر خستگی زیاد به اتاق رفتم و خوابیدم. وقتی که بیدار شدم متوجه حال وخیم ساناز شدم و خیلی زود با اورژانس تماس گرفتم. نیروهای اورژانس وقتی به اینجا آمدند، گفتند که کار از کار گذشته و وی دیگر زنده نیست به همین خاطر خودم با پلیس تماس گرفتم و آنها را در جریان این ماجرا گذاشتم.
 
با اعتراف پیام به این جنایت شیشه‌ای و باتوجه به درخواست خانواده ساناز، بازپرس روشن با صدور کیفرخواست مبنی بر مباشرت در قتل، پرونده را برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال کرد. بنا به این گزارش، پیام روز 19 اسفندماه سال 91 پیش روی 5 قاضی جنایی از شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی عزیز محمدی قرار گرفته و به دفاع از خود پرداخت.
 
پس از این جلسه پسر جوان به قصاص محكوم شد كه حكم مجازاتش در دیوان عالی كشور تائید شد.
 
در حالی كه شمارش معكوس برای اجرای حكم آغاز شده بود، اولیای دم رضایت خود را اعلام كردند.
 
با رضایت اولیای دم پسر جوان صبح امروز از جنبه عمومی جرم پای میز محاكمه قرار گرفت.متهم در این جلسه با قبول اتهامش گفت: سه سال است در زندان هستم و از كار خود پشیمانم. خانواده ام برای كسب رضایت تمام زندگی خود را فروختند و از قضات دادگاه تقاضای بخشش دارم.
 
پس از این جلسه قضات دادگاه پسر جوان را به سه سال زندان محكوم كردند كه او به زودی آزاد خواهد شد.
اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
بخشش قاتل پای چوبه دار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نجات قاتل از چوبه‌دار با پیامی از دیار باقی



 

 

 اولین روز بهمن سال ۸۷ ماموران پلیس کرج از طریق مرکز فوریت‌های پلیس از درگیری مرگبار در یکی از محله‌های این شهر باخبر شدند.

مأموران پلیس با حضور در محل حادثه با جسد پسر جوانی به نام محمد روبرو شدند که بر اثر اصابت ضربات متعدد چاقو به سینه‌اش به قتل رسیده بود.

ضارب محمد هم که پویا نام داشت قبل از اینکه موفق به فرار شود، توسط شاهدان و اهالی محل دستگیر شده بود.

با اعتراف متهم به ارتکاب قتل،‌ قرار مجرمیت وی به اتهام قتل عمد صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد

جلسه محاکمه متهم سال گذشته در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد و در نهایت، قضات این شعبه حکم به قصاص متهم دادند. پرونده با اعتراض متهم به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی حکم قصاص را تایید کردند.

بعد از ارجاع مجدد پرونده به دادگاه کیفری،‌ این پرونده به واحد اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران ارسال شد که مدتی قبل از اجرای حکم، مادر مقتول با مراجعه به دادسرا اعلام کرد که از اعدام قاتل فرزندش منصرف شده است.

او به قاضی اجرای احکام گفت که چند شب قبل پسرم به خوابم آمد و از من خواست قاتلش را ببخشم.

با اعلام رضایت مادر مقتول و رهایی قاتل از مجازات اعدام، پرونده برای رسیدگی به جنبه عمومی جرم به شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

جلسه محاکمه دوشنبه گذشته برگزار شد که متهم بار دیگر درباره علت و نحوه وقوع درگیری منجر به قتل گفت: برای دیدن دوستم از خانه بیرون رفتم اما وقتی به مغازه‌اش رسیدم او را ندیدم. می‌خواستم برگردم که با دو پسر جوان روبروشدم.

وی ادامه داد: یکی از آنها زیر لب حرف نامربوطی زد که خیلی عصبی شده و جوابش را دادم. اما همین موضوع موجب درگیری ما شد و لحظاتی بعد هم دو تن دیگر از دوستانشان به کمک آنها آمده و با من درگیر شدند. در حالی که به شدت از آنها کتک خورده بودم کاردی که همراه داشتم از جیبم درآورده و در هوا بی‌هدف می‌چرخاندم. اما ناگهان به قلب یکی از آنها خورد و او غرق در خون روی زمین افتاد. این قتل ناخواسته بود و من از ترس کارد را از جیبم بیرون آوردم.

در نهایت متهم بعد از اظهارات متهم، قاضی همتیار ختم جلسه را اعلام و بعد از مشورت با مستشاران دادگاه، متهم را به ۵ سال حبس با احتساب ایام بازداشت و تعلیق ایام باقی‌مانده محکوم کرد که با توجه به این حکم، متهم به زودی از زندان آزاد می‌شود.... / فارس