اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نجات سه مرد اعدامی از چوبه دار



نجات سه مرد اعدامی از چوبه دار

سه مرد که در پرونده های جداگانه مرتکب قتل شده بودند، پس از رضایت اولیای دم به زودی از زندان آزاد می شوند.

حوادث - به گزارش مهر، نخستین اعدامی مرد جوانی بنام جعفر بود که سوم مهر ماه سال 87 در میدان 71 نارمک مزاحم خواهرش را به قتل رساند.
جعفر پس از محاکمه در شعبه 71 دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد که حکم مجازاتش از سوی قضات دیوان عالی کشور نیز تایید شد. در حالی که مرد جنایتکار در یک قدمی چوبه دار قرار داشت، اولیای دم مقتول رضایت خود را اعلام کردند.

صبح امروز جعفر برای جنبه عمومی جرم در شعبه 71 دادگاه کیفری محاکمه شد که با قبول اتهامش گفت: مقتول پنج سال قبل از ازدواج خواهرم با او دوست بود، اما زمان حادثه در حالی که خودش زن داشت و خواهرم نیز ازدواج کرده بود، مزاحم او می شد. این مزاحمت باعث شده بود زندگی خواهرم در مرحله نابودی قرار بگیرد.

روز حادثه خواهرم با من تماس گرفت و موضوع مزاحمت های مقتول را گفت، من هم با مرد جوان قرار گذاشته و او را با ضربات چاقو کشتم، حالا نیز از کار خود پشیمانم و نزدیک به پنج سال است که در زندان بسر می برم.
قضات دادگاه پس از محاکمه جعفر را به مدتی که در زندان بود، محکوم کردند.

قتل بخاطر بدهی 400 هزار تومانی
دومین مرد اعدامی رضا نام دارد که 21 آذر سال 85 بخاطر بدهی 400 هزار تومانی دوستش را با ضربات چاقو به قتل رساند.
رضا پس از تایید و استیذان حکم قصاصش در انتظار مرگ بود که اولیای دم رضایت خود را اعلام کردند. رضا صبح امروز در شعبه 71 دادگاه کیفری محاکمه شد که در دفاع از خود گفت: از مقتول 400 هزار تومان طلب داشتم، روز حادثه از او خواستم بدهی اش را بدهد، اما منکر این موضوع شد، من هم موضوع را به پدر و برادرم گفتم و سه نفری سراغ مقتول رفتیم.

 

او به طرف من حمله کرد که من با چاقویی که همراه داشتم، او را به قتل رساندم. اولیای دم من را بخشیدند و حالا از دادگاه نیز می خواهم من را ببخشند.
قضات شعبه 71 دادگاه کیفری پس از محاکمه رضا او را از جنبه عمومی جرم به هفت سال حبس محکوم کردند.

قتل راننده برای 200 تومان
سومین اعدامی بخشیده شده مردی به نام علی بود که دوم تیر ماه سال 86 بخاطر 200 تومان راننده ای را با ضربه چاقو به قتل رساند.
علی پای چوبه دار موفق شد رضایت اولیای دم را جلب کرده و مرگ نجات یابد.

او امروز در جلسه محاکمه اش از جنبه عمومی جرم گفت: روز حادثه برای رفتن به میدان آزادی سوار خودروی مقتول شدم وقتی به مقصد رسیدیم او 200 تومان بیشتر کرایه خواست، سر این موضوع درگیر شده و در یک لحظه با چاقو ضربه ای به او زدم که باعث مرگش شد. حالا هم از کارم پشیمانم و از دادگاه می خواهم من را مانند اولیای دم ببخشد.
قضات دادگاه نیز پس از محاکمه مرد جنایتکار را به مدتی که حبس کشیده محکوم کردند.

مهر

 

 


ویدیو مرتبط :
درخواست خانم بازیگر برای نجات پسری از چوبه دار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

التماس‌های مادر سه كودك برای نجات از چوبه دار



التماس‌های مادر سه كودك برای نجات از چوبه دار

زن نجات‌غریق كه به جرم قتل پای میز محاكمه رفته بود در حالی‌كه اشك می‌ریخت و التماس می‌كرد از اولیای‌دم مقتول خواست او را به‌خاطر سه فرزند خردسالش عفو كنند.

 

به گزارش شرق این زن كه «محبوبه» نام دارد متهم است شوهر صیغه‌ای خودش را به قتل رسانده و از خانه او سرقت كرده است. كارآگاهان جنایی پلیس آگاهی كرج روز پنجم اسفند سال 89 از وقوع جنایت در منزلی مسكونی مطلع شدند. آنها وقتی به محل حادثه رفتند جسد غرق به خون مردی 75 ساله به نام رضا را مشاهده كردند كه از پشت‌سر هدف جسمی سخت قرار گرفته بود پیداشدن یك چكش خون‌آلود در صحنه جرم، مشخص كرد این مرد با همین وسیله به كام مرگ كشانده‌شده‌است ماموران وقتی خانه را بازرسی كردند با توجه به راهنمایی‌های فرزندان مقتول فهمیدند قاتل یا قاتلان بعد از كشتن پیرمرد از منزل وی دزدی كرده و مقداری طلا و تلفن همراه رضا را به سرقت برده‌اند. كارآگاهان با بررسی در و پنجره‌های خانه متوجه شدند عامل یا عاملان جنایت از پیش مقتول را می‌شناختند و بدون توسل به زور وارد قربانگاه شده‌اند ماموران وقتی مكالمات تلفنی رضا را بررسی كردند فهمیدند او آخرین بار با زنی به نام محبوبه تماس داشته به همین دلیل محبوبه به‌عنوان مظنون تحت تعقیب قرار گرفت و در خانه‌اش بازداشت شد.

 

این زن در بازجویی‌ها به كشتن رضا اقرار كرد و گفت مدتی را در عقد موقت این مرد بود و روز حادثه به‌دلیل پاره‌ای اختلافات او را كشت. بعد از اینكه بازسازی صحنه قتل انجام و تحقیقات مقدماتی كامل شد پرونده در اختیار قضات دادگاه كیفری استان البرز قرار گرفت در جلسه محاكمه این زن كه دیروز برگزار شد نماینده دادستان با محرزخواندن جرم محبوبه اعلام كرد خواستار مجازات قانونی وی است. سپس اولیای دم مقتول با ایستادن در جایگاه گفتند برای قاتل پدرشان حكم مرگ می‌خواهند.

در ادامه نوبت به زن جوان رسید تا از خودش دفاع كند او گفت: «من 13سال قبل ازدواج كردم و بعد از مدتی فهمیدم شوهرم معتاد است او اوایل اعتیادش را مخفی می‌كرد و هروقت در این باره از او توضیح می‌خواستم از در انكار وارد می‌شد تا اینكه در جیبش مقداری مواد پیدا كردم و از آن به بعد او به صورت علنی مخدر مصرف می‌كرد من هم هرچه اصرار می‌كردم نمی‌توانستم او را ترك بدهم تا اینكه فرزند اول‌مان به دنیا آمد تصور می‌كردم شوهرم به دلیل پسرمان مواد را ترك كند ولی این فقط یك خیال باطل بود و بعد از آن ما صاحب دو دختر هم شدیم اما شوهرم نه‌تنها اعتیادش را ترك نكرد بلكه برای اینكه آزادانه‌تر عمل كند من را هم به سمت مصرف مواد كشاند و معتاد شدم.»

 

این زن ادامه داد: «بعد از مدتی برای اینكه خودم را نجات بدهم از شوهرم طلاق گرفتم و از آن به بعد از سه بچه‌ام نگهداری می‌كردم برای اینكه منبع‌درآمد داشته باشم در استخرهای مختلف به عنوان نجات‌غریق كار می‌كردم اما مشكلات مالی مرا به‌شدت تحت فشار گذاشته بود. یك روز وقتی از آژانس محل‌مان ماشین گرفتم در راه برای راننده درددل كردم و او پیشنهاد داد صیغه پیرمرد پولداری كه از آشنایان او بود، شوم من این پیشنهاد را رد كردم اما بعد از مدتی وقتی دیدم راه نجاتی ندارم تصمیم گرفتم به عقد آن مرد دربیایم. من و رضا مدتی با هم در ارتباط بودیم تا اینكه به‌دلیل مشكلات مختلف و به‌ویژه بچه‌هایم از او جدا شدم.»

 

متهم به قتل دفاعیات خودش را این‌طور ادامه داد: «روز حادثه رضا با من تماس گرفت و خواست به خانه‌اش بروم او مبلغی به من بدهكار بود و می‌گفت می‌خواهد طلبم را بپردازد من هم به آنجا رفتم و رضا پیشنهاد داد یك‌بار دیگر با هم ازدواج موقت كنیم ولی من قبول نكردم و سر این مساله با هم مشاجره كردیم من آن روز قبل از رفتن به خانه رضا مقداری مواد كشیده بودم و تحت تاثیر آن قرار داشتم برای همین هم نتوانستم عصبانیت خودم را كنترل كنم و یك چكش برداشتم و با آن ضربه‌ای به سر رضا زدم بعد مقداری طلا و موبایل او را برداشتم و فرار كردم. طلاها را به قیمت چهارمیلیون تومان فروختم و موبایل را هم به یك موادفروش دادم و از او جنس گرفتم. مدتی بعد هم دستگیر شدم.»

این زن در حالی‌كه اشك می‌ریخت خطاب به اولیای‌دم مقتول گفت: «می‌دانم پدر شما را كشته‌ام می‌دانم كارم بسیار بد بود و شما را داغدار كردم اما من در مدتی كه به عنوان نجات‌غریق كار می‌كردم جان خیلی‌ها را نجات دادم و اكنون از شما می‌خواهم به خاطر سه فرزند خردسالم من را ببخشید من التماس می‌كنم مرا عفو كنید تا فرزندانم بی‌مادر نشوند.»

بنا بر این گزارش بعد از پایان جلسه محاكمه هیات قضات وارد شور شدند و این زن را به قصاص محكوم كردند./شرق