اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نجات جان 60 مسافر پرواز یاسوج – تهران



اخبار ,اخبار حوادث ,سقوط هواپیما

 

اخبار حوادث - نجات جان 60 مسافر پرواز یاسوج – تهران
مهارت خلبان در جلوگیری از سقوط هواپیما

مهارت خلبان موجب نجات جان 60 مسافر پرواز «یاسوج – تهران» شد.

مدیرفرودگاه یاسوج گفت: تنها چند دقیقه بعد ازپرواز شماره 3205 صبح امروز یاسوج - تهران و دقیقا در ارتفاعات دنا، خلبان متوجه نقص فنی و از کار افتادن موتور سمت راست هواپیما شد.

فخرالدین هاشمی افزود: مهارت و درایت خاص کاپیتان حجت الله فولادی در برگرداندن و نشاندن هواپیما در فرودگاه یاسوج، موجب شد، همه مسافران صحیح و سالم به آغوش گرم خانواده خود بازگردند.

اخبار حوادث - واحد مرکزی خبر

 


ویدیو مرتبط :
نجات جان مسافر مترو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رادیو چین: شهرداری تهران به اندازه 2 "تایتانیک" جان شهروندان را نجات داد



رادیو چین: شهرداری تهران به اندازه 2 "تایتانیک" جان شهروندان را نجات داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رادیو بین‌المللی چین (CRI) در گزارشی به ماجرای سیل در متروی تهران اشاره کرد و به نقل از یک مقام مترو تهران که نخواست نامش فاش شود، با اشاره به این که شهرداری تهران با پر کردن قنات‌ها و عدم رسیدگی به وضعیت رودخانه کن جان 4000 مسافر مترو را در معرض خطر قرار داده بود، نوشت: «هرچند تخلیه قطارها در ساعت 19 که اوج شلوغی مترو است در وحشت و هرج‌ومرج انجام شد، اما شانس بزرگی که شهرداری تهران یاری کرده را نباید نادیده گرفت.»

 

این کارشناس با بیان این که سیستم انتقال برق مترو در لحظه نفود آب به صورت خودکار خاموش می‌شود، ادامه داد: «با در نظر گرفتن این مهم که از چهار قطار غرق شده در تونل مترو، دو قطار هر یک حامل 2000 مسافر بوده‌اند، به یقین توقف آن‌ها در تونل‌ها پس از قطع برق با 4000 کشته همراه می‌شد که عددی دو برابر تلفات کشتی تایتانیک در سال 1912 است.»

 

منبع آگاه رادیو بین‌المللی چین (CRI)، همچنین این فرضیه که مسافران در صورت گرفتار شدن در قطارهای خاموش می‌توانستند با باز کردن درها از راه تونل و با پای پیاده مسیر تا ایستگاه را طی کنند نیز منتفی دانست و گفت: «جریان آب به حدی بود که دو کارمند پیمانکاری شرکت مترو را با خود داخل تونل برد و امدادگران آتش‌نشانی دو ایستگاه جلوتر موفق به نجات آن‌ها شدند. این در حالی است که شهرداری تهران تاکنون تنها بر سر میزان خسارت‌های مالی و زمان بازگشایی ایستگاه‌های غرق شده با استانداری پایتخت جنگ لفظی داشته است.»

 

شهرداری تهران بارش شدید و کم‌سابقه باران را علت نفوذ هزاران متر مکعب آب به داخل مترو می‌داند، اما هنگامی که استانداری اعلام داشت که به دلیل وجود نقص در کانال‌های هدایت آب‌های سطحی و عدم رسیدگی به وضعیت رودخانه کن از شهرداری شکایت خواهد کرد، سخنگوی شهرداری بلافاصله این اتهام را رد کرد و با لحنی جدی به تهدید آشکار دولت پرداخت.

 

هادی ایازی، در یک نشست خبری با تاکید بر این که برابر قانون شهرداری‌ها مدیریت رودخانه‌ها بر عهده دولت است، گفت: «با وجود کوتاهی دولت، شهرداری سریع وارد عمل شد تا جان شهروندان در خطر نباشد. اگر کسانی که قصد شکایت به قوه قضائیه را دارند، آن را پیگیری کنند و دادگاهی تشکیل شود، آن زمان مشخص می‌شود کدام نهاد باید خسارت بپردازد.»/انتخاب