اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نجات جان دو مادر باردار از مرگ به کمک بالگرد(+تصاویر)‎




 اخباراجتماعی -  نجات جان دو مادر باردار از مرگ به کمک بالگرد

با هماهنگی و  اقدام به موقع تیم های عملیاتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، جمعیت هلاا احمر و استانداری خوزستان،2 مادر باردار در خطر از مرگ حتمی نجات یافتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز(وب دا)، دکتر اسماعیل ایدنی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اعلام این خبر گفت: به دنبال کسب اطلاع از اینکه 2 مادر باردار که یکی از آنها دوقلو باردار می باشد، ساکن در یکی از روستاهای صعب العبور شهرستان باغملک به نام روستای قارون نیاز به مراقبتهای ویژه تخصصی دارند، کمیته مشترکی از معاونت های بهداشت و درمان دانشگاه، مرکز مدیریت و فوریتهای پزشکی استان، ستاد راهنمایی، هدایت و اطلاع رسانی(رها) و شبکه بهداشت و درمان باغملک تشکیل و راهکارهای عملیاتی برای نجات این دو مادر در خطر، بررسی و ارائه گردید.

ایدنی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد که راه دسترسی به این روستا بسیار صعب العبور بوده و به هیچ عنوان امکان اعزام آمبولانس به منطقه وجود ندارد که سریعا استفاده از بالگرد در دستور کار قرار گرفت و موضوع  از طریق EOCو مدیریت فوریتهای پزشکی استان به جمعیت هلال احمر استان منعکس و با پیگیری و تلاش فراوان مسئولان بویژه مدیر عامل و معاون امداد و نجات این جمعیت، یک دستگاه بالگرد به همراه تیم امدادی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در بعدازظهر روز گذشته 15/4/93 به منطقه اعزام شدند که پس از فرود در محل و انجام معاینات اولیه توسط تیم پزشک و مامای تیم اعزامی، نسبت به انتقال این دو مادر باردار به بیمارستان شهید طباطبایی باغملک اقدام شد.

 

که بالگرد اعزامی به منطقه در ساعت 19:36 درمحل تعیین شده در باغملک فرود آمد و این دو مادر باردار بلافاصله به وسیله آمبولانس های از پیش مهیا شده، به بیمارستان شهید طباطبایی باغملک منتقل و تحت معاینه و مراقبتهای تخصصی زنان و مامایی قرار گرفتند که خوشبختانه وضعیت بالینی آنها مورد تثبیت قرار گرفت و از خطر حتمی نجات یافتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: با توجه به اینکه این مادران باردار، هفته های آخر بارداری خود را سپری می نمایند و محل سکونتشان صعب العبور بوده و بارداریشان از نوع پرخطر و مشکل دار تشخص داده شده است، در پانسیونی در بیمارستان شهید طباطبایی باغملک اسکان خواهند یافت و تا زمان زایمان تحت نظر تیم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز مستقر در این شهرستان قرار خواهند گرفت.

شایان ذکر است در عملیات نجات این دو مادر باردار علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، مدیریت ستاد بحران استانداری، جمعیت هلال احمر استان، دادستان و فرماندهی انتظامی شهرستان باغملک همکاری صمیمانه و بی شائبه ای داشتند که جا دارد در اینجا از این عزیزان تقدیر گردد.

اخبار,اخباراجتماعی,نجات جان دو مادر باردار در اهواز

 

اخبار,اخباراجتماعی,نجات جان دو مادر باردار در اهواز

 

اخبار,اخباراجتماعی,نجات جان دو مادر باردار در اهواز

 

اخبار,اخباراجتماعی,نجات جان دو مادر باردار در اهواز

اخباراجتماعی - پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز


ویدیو مرتبط :
فیلم کمک داور ایرانی جان بازیکن را از مرگ حتمی نجات داد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مادر محمد، نوجوان اهوازی محکوم به مرگ: برای نجات پسرم کمک کنید



مادر محمد، نوجوان اهوازی محکوم به مرگ: برای نجات پسرم کمک کنید

مادر محمد، جوان محکوم به مرگ اهوازی که فقط پنج‌روز زمان دارد تا بتواند مبلغ درخواستی اولیای‌دم مقتول را بپردازد و از چوبه‌دار نجات یابد، از مردم برای نجات جان فرزندش درخواست کمک کرد.  محمد پنج‌سال قبل جوانی را در درگیری به قتل رساند.

او یک هفته قبل برای اجرای حکم قصاص پای چوبه‌دار رفت اما پدر مقتول حین اجرای حکم یک هفته فرصت داد تا دو قبیله قاتل و مقتول بر سر مبلغ دیه به توافق برسند. وقتی بزرگان دو قبیله دور هم جمع‌شدند بر سر مبلغ 380‌میلیون‌تومان به توافق رسیدند و اولیای‌دم یک هفته فرصت دادند تا این پول جمع‌آوری شود در غیر این صورت حکم اجرا خواهد شد.

 

با درج این خبر در روزنامه «‌شرق» مردم نیکوکار به کمک خانواده محمد شتافتند و در تماس با حسن آقاخانی –یکی از وکلای متهم - برای پرداخت بخشی از مبلغ درخواستی اعلام آمادگی کردند اما از آنجایی که مبلغ موردنظر خانواده مقتول کلان است، محمد برای بازگشت دوباره به زندگی همچنان به کمک مردم نیاز دارد.


مادر محمد که روزهای پراضطرابی را پشت‌سر می‌گذارد، روز گذشته به خبرنگار ما گفت: از اینکه مردم تلاش می‌کنند تا من داغ فرزندم را نبینم خیلی از آنها ممنون هستم. ما روزهای خیلی سختی را می‌گذرانیم و شرایط بدی داریم.

 

محمد همچنان بهت‌زده است و در این چند روز که از ماجرای رفتن او پای چوبه‌دار گذشته به‌شدت لاغر شده و ماموران زندان می‌گویند اصلا نمی‌تواند غذا بخورد. او خیلی ترسیده و شرایط روحی بدی دارد. او می‌داند اگر پول فراهم نشود، یک‌بار دیگر آن شب تلخ را باید تجربه کند.


او درباره شبی که قرار بود محمد اعدام شود، گفت: انگار همه ما داشتیم اعدام می‌شدیم خیلی وضع بدی بود به من زنگ زدند و گفتند که بیا پسرت را ببین. خانه‌خرابی را به چشم دیدم. پاهایم لرزید. دست‌هایم شل شد و قدرت حرکت نداشتم.

 

پسر کوچکم فوری به خانه عمویش رفت و ماجرا را خبر داد. چند دقیقه بعد محمد زنگ زد. وقتی گفت مامان، هر دو ما گریه کردیم، اصلا نفهمیدم من را چطور به زندان بردند تا پسرم را ببینم. وقتی محمد را به اتاق ملاقات آوردند انگار 10سال پیر شده‌ بود. زانوهایم وزنم را تحمل نمی‌کرد تا بلند شوم و پسرم را در آغوش بگیرم.

 

وای از آن لحظه‌ای که داشت در بغلم گریه می‌کرد. مادر محمد در حالی‌که گریه می‌کرد، ادامه ‌داد: محمد نتوانست حرف بزند و مثل بچه‌ها فقط گریه می‌کرد. 10دقیقه بیشتر همدیگر را ندیدیم او را بردند و ما هم از زندان خارج شدیم.

 

آن شب انگار زنده‌بگور شده ‌باشم، داشتم جان می‌کندم. بزرگان قبیله ما رفتند تا دوباره برای گرفتن رضایت تلاش کنند اما پدر مقتول گفت رضایت نمی‌دهد. او داغ دیده‌بود من می‌فهمم چه می‌کشد اما مگر اعدام پسر من جوانش را زنده می‌کرد. هرچه بزرگان تلاش کردند نتوانستند رضایت بگیرند. من تا صبح نماز خواندم و دعا کردم.

 

از خدا خواستم محمد را به من برگرداند. آن لحظه‌ها برایم نمی‌گذشت آن شب به اندازه ‌هزار شب برایم گذشت. پدر محمد هم نبود که کاری برای این بچه ‌بکند. صبح همه جلو در زندان رفتند اما من همچنان سر نماز ماندم و دعا کردم.

 

از خدا خواستم اگر پسرم را برنمی‌گرداند، جانم را بگیرد اما خدا محمد را بخشید. او مهری به دل اولیای‌دم انداخت تا گذشت کنند. خدا را شکر که این اتفاق افتاد. با این حال پول زیادی از ما خواستند. من خانه‌ای دارم که برای فروش گذاشته‌ام خانه‌فروختن زمان می‌برد. عموهای محمد تلاش‌شان را برای پیداکردن مشتری انجام داده‌اند ما گفتیم خانه را زیر قیمت می‌فروشیم، با این حال با پول خانه نمی‌شود دیه را جور کرد و اگر تا چند روز دیگر ما این پول را ندهیم محمد دوباره پای چوبه‌دار می‌رود. مبلغی هم از طرف قبیله تهیه شده اما 180‌میلیون‌تومان کم است.

 

پسرم پنج‌روز تا مرگ فاصله‌ دارد از مردم کمک می‌خواهم که او را به من برگردانند. فقط یک مادر می‌فهمد من چه می‌گویم. دارم ذره‌ذره آب می‌شوم.»


عبد‌الصمد خرمشاهی یکی از وکلای مدافع محمد نیز روز گذشته ضمن تشکر از مردم گفت: مردم همیشه ثابت کرده‌اند هموطنانشان برایشان بسیار اهمیت دارند و برای نجات جان یک هموطن حتی اگر خطاکار باشد بسیار سخاوتمند هستند.

 

از دیروز که خبر درخواست کمک برای جمع‌آوری دیه برای نجات جان محمد در روزنامه «‌شرق» چاپ شد، تماس‌های زیادی از سوی مردم با همکارم حسن‌ آقاخانی وکیل دیگر محمد گرفته شده اما محمد نیاز به کمک‌های بیشتری دارد. این جوان همچنان به کمک نیاز دارد تا بتواند به زندگی بازگردد. هموطنانی که قصد کمک به محمد را دارند، می‌توانند با شماره تلفن 09123574484 که متعلق به همکارم حسن‌ آقاخانی است، تماس بگیرند./شرق